  • 31. Data: 2003-01-16 15:20:16
    Temat: Re: 2 zł z dziurka
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > a cóż więcej można powiedzieć ?
    > czy nadal podtrzymujesz swoje stwierdzenie ?

    Jak najbardziej- pokaż mi jedno stwierdzenie prawne, które mówi o tym, że bilon jest
    prawnym środkiem płatniczym.
    Właśnie zajrzałem w notatki i jest tam takie zdanie:
    "Monety- pieniądz zdawkowy, nie jest prawnym środkiem płatniczym"

    Jeśli zacytujesz tu ustawę, paragraf który mówi wyraźnie, że bilon jest prawnym
    środkiem
    płatniczym, to wtedy się zastanowię.
    Proszę Ciebie o cytat, bo to Ty próbujesz udowodnić, że jest - więc podaj cytat. Ja
    takiego nie znalazłem.
    Owocnych poszukiwań.
    Grzegorz

  • 32. Data: 2003-01-16 15:26:36
    Temat: Re: 2 z* z dziurka
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > bo mamy wolny rynek i każdy towar jest warty tyle ile klient chce za niego
    > zaoferować :)

    Nie rozśmieszaj mnie.
    Grzegorz

  • 33. Data: 2003-01-16 15:29:14
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

    "Grzegorz" <g...@W...pl> wrote in message
    > Nie rozśmieszaj mnie.

    :)
    a jak inaczej wyjaśnisz fakt, że są chętni do kupienia monet 2zł po 6 zł
    ?:)))

    pozdrawiam
    plusz

  • 34. Data: 2003-01-16 15:32:37
    Od: "plusz" <p...@i...usun_spam.pl>

> [...]
    > płatniczym, to wtedy się zastanowię.
    > Proszę Ciebie o cytat, bo to Ty próbujesz udowodnić, że jest - więc podaj

    ok - proszę bardzo

    Ustawa z 29 sierpnia 1997 r. o Narodowym Banku Polskim
    (Dz. Nr 140 z 21 listopada 1997 r., poz. 938)

    Rozdział 5
    Emisja znaków pieniężnych
    Art. 31. Znakami pieniężnymi Rzeczypospolitej Polskiej są banknoty i monety
    opiewające na złote i grosze.
    Art. 32. Znaki pieniężne emitowane przez NBP są prawnymi środkami
    płatniczymi na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej.

    myślę, że z mojej strony to EOT bo twoje kolejne wypowiedzi wyglądają mi na
    zwyczajne trollowanie

    --
    pozdrawiam
    plusz

  • 35. Data: 2003-01-16 15:42:57
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    Ok EOT
    Grzegorz

  • 36. Data: 2003-01-16 15:47:48
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    > :)
    > a jak inaczej wyjaśnisz fakt, że są chętni do kupienia monet 2zł po 6 zł
    > ?:)))

    Na pewno nie wolnym rynkiem. Bo istnieją towary, którymi nie wolno obracać bez
    koncesji.
    Więc nie jest to zupełnie "wolny rynek" i tyle. A że akurat ten rodzaj towaru ktoś
    chce
    kupić ...
    Grzegorz

  • 37. Data: 2003-01-16 16:24:57
    Od: "Grzegorz" <g...@W...pl>

    OK- potknąłem się, ale to wyjaśnię u źródła mojego potknięcia.
    Jeszcze przed egzaminem.
    Grzegorz

  • 38. Data: 2003-01-16 16:36:50
    Od: "Przemek Wrzesinski" <p...@n...gazeta.pl>

    W wiadomości news:b06ju7$7j2$1@wejherowo-TPNet-1.who.vectranet.pl
    ,
    Grzegorz <g...@W...pl> napisał(a):

    > Na pewno nie wolnym rynkiem. Bo istnieją towary, którymi nie wolno
    > obracać bez koncesji. Więc nie jest to zupełnie "wolny rynek" i tyle. A
    > że akurat ten rodzaj towaru ktoś chce kupić ...

    Na obrot pieniadzem potrzebuje koncesje ? Na kazdy obrot ? A co z
    transakcjami FX ? :-)

    Przemek

  • 39. Data: 2003-01-17 14:06:42
    Od: "Beniowa" <b...@p...wp.pl>

    Użytkownik "Krzysztof Kowalewski" <K...@N...pl> napisał
    w wiadomości news:b05q6i$v33$1@bozon.softax.com.pl...
    > Nie bardzo może odmówić. Jeśli wystawił ofertę (czyli na przykład
    karteczkę
    > z ceną przyczepił do produktu), to jest zobowiązany sprzedać.

    No ale wiesz, gdyby sprzedawca powiedzial mi, ze "powyzej 1,99 zl przyjmuje
    wylacznie karty platnicze" specjalnie bym nie nalegal na platnosc
    gotowkowa:-)

    Grzegorz

    PS. Spedzalem w tym roku wakacje nad Baltykiem i tam w obiegu bylo troche
    okolicznosciowych 2-zlotowek roznej "masci".

  • 40. Data: 2003-01-17 19:48:09
    Od: "<--Marcin B.-->" <W...@w...pl>

    Użytkownik napisał(a) w artykule:

    > Na żywo nie.
    > Nic nie stoi na przeskodzie, żebyś wprowadził je do regularnego
    > obiegu, chociaż pani w kasie mogłaby być zdziwiona.
    >
    > Jacek

    "(...) Poza złotymi i srebrnymi monetami kolekcjonerskimi Narodowy Bank
    Polski od 1996 roku emituje także monety kolekcjonerskie o nominale 2 złote,
    bite stemplem zwykłym ze stopu CuAl5Zn5Sn1 o charakterystycznej złotej
    barwie, tzw. "Golden Nordic". Monety te są sprzedawane wg ich wartości
    nominalnej. Wszystkie monety kolekcjonerskie są prawnym środkiem płatniczym
    w Polsce." wg. NBP

    Więcej i wizerunki monet na http://numizmatyka.w.interia.pl
    Zapraszam
    --