  • 1. Data: 2009-02-20 18:20:56
    Temat: 22,6zł
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    No i sprawa dewaluacji złotówki się wyjaśnila. Zadłużamy się z
    prędkością jakiś 22zł z hakiem na dobę.
    ==============

    http://www.rp.pl/artykul/175189,266208.html

    Zadłużenie Skarbu Państwa na koniec grudnia 2008 roku wzrosło wobec
    listopada o 4,6 proc., czyli o 25.259,5 mln zł i wyniosło 569.945,5 mln
    zł - podało Ministerstwo Finansów

    Od początku roku dług wzrósł o 13,6 proc., czyli o 68.414,5 mln zł.

    Zadłużenie krajowe wyniosło w grudniu 420.201,7 mln zł, czyli wzrosło o
    11.796,6 mln zł (2,9 proc.) wobec listopada. Od początku roku wzrosło o
    39.792,5 mln zł (10,5 proc.).

  • 2. Data: 2009-02-20 18:26:24
    Temat: Re: 22,6zł
    Od: sorden <s...@w...pl>

    Bronisław Tatul wrote:

    > No i sprawa dewaluacji złotówki się wyjaśnila. Zadłużamy się z
    > prędkością jakiś 22zł z hakiem na dobę.

    Oczywiscie zmiana kursu waluty nie ma tu nic do rzeczy, wszystko wina
    rzadu ;D

    --
    in

  • 3. Data: 2009-02-20 18:39:37
    Od: "Bartłomiej Miara" <b...@p...onet.pl>

    Witam!

    Użytkownik "Bronisław Tatul" <T...@p...taatul.eu>
    napisał w wiadomości news:gnmsdq$oqg$1@atlantis.news.neostrada.pl...
> [...]
    >
    > Zadłużenie krajowe wyniosło w grudniu 420.201,7 mln zł, czyli wzrosło o
    > 11.796,6 mln zł (2,9 proc.) wobec listopada. Od początku roku wzrosło o

    Podziękuj za to ludziom z póznego PRL. Im też tak ja Kaczyńskiemu wydawało
    się że najlepiej żyć na kredyt, mieć duży deficyt budżetowy, brać kase z
    zagranicy. A że dług w dolarach to tak to wygląda....

    Bartłomiej Miara

  • 4. Data: 2009-02-20 19:00:48
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    sorden pisze:

    > Oczywiscie zmiana kursu waluty nie ma tu nic do rzeczy, wszystko wina
    > rzadu ;D

    Popatrz na daty. listopad grudzień

  • 5. Data: 2009-02-20 20:07:21
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    napisał w wiadomości news:gnmv5k$o8j$1@nemesis.news.neostrada.pl...

    > Popatrz na daty. listopad grudzień

    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2008_12.pdf

    Dług zagraniczny wg kryterium emisji :

    listopad= 36271,9 mln EUR, grudzień = 35889,9 mln EUR => spadek 382,8 mln
    EUR

    Ten sam dług wyrażóny w PLN wzrósł ze 136281,0 mln PLN do 149743,8 mln PLN
    co odpowiada zmianie kursu wyceny z 3,7972 EUR na 4,1723 EUR.

    A więc 53% przyrostu długu publicznego wynikało ze zmian kursowych.

    Anatol

  • 6. Data: 2009-02-20 21:00:36
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    Bartłomiej Miara pisze:

> [...]
    > się że najlepiej żyć na kredyt, mieć duży deficyt budżetowy, brać kase z
    > zagranicy. A że dług w dolarach to tak to wygląda....

    Mieszkańcom USA też tak się wydaje i nie wychodzą na tym najgorzej :)

  • 7. Data: 2009-02-21 11:32:51
    Od: 0xCA <s...@s...com>

    Jerzy Olszewski wrote:

    > Mieszkańcom USA też tak się wydaje i nie wychodzą na tym najgorzej :)

    Głupszej odpowiedzi nie mogłeś znaleźć? :)

    0xCA

  • 8. Data: 2009-02-23 13:25:52
    Od: Bronisław Tatul <T...@p...taatul.eu>

    Anatol pisze:

> [...]
    > PLN co odpowiada zmianie kursu wyceny z 3,7972 EUR na 4,1723 EUR.
    >

    > A więc 53% przyrostu długu publicznego wynikało ze zmian kursowych.

    Zródła sa robiezne, ale co do zasady masz chyba rację.

  • 9. Data: 2009-02-23 15:51:58
    Od: e...@p...onet.pl

    Witam,

    Długi PRL-owskie czyli zadłużenie wobec klubu Paryskiego (zagraniczne rządy
    wierzyciele Polski) i wobec klubu Londyńskiego (zagraniczne instytucje
    prywatne) pospłacaliśmy juz dwa lata temu.

    Obecne zadłużenie wynika już z radosnej twórczości rządów "wolnej i
    demokratycznej" Polski.

    Notabene obecny rząd równie radośnie zadłuża Polskę jak poprzednicy i też
    sprzedaje euroobligacje - denominowane a jakże w Euro ( w styczniu 2009 kolejny
    1 mld).

    pozdrawiam

  • 10. Data: 2009-02-24 21:26:06
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

    Użytkownik <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > wierzyciele Polski) i wobec klubu Londyńskiego (zagraniczne instytucje
    > prywatne) pospłacaliśmy juz dwa lata temu.

    Klub Paryski : XII 2008 = 1071 mld EUR (XII 2007 = 4322 mld EUR)
    Obligacje Brady : XII 2008 = 340,5 mln EUR (XII 2007 = 541,7 mln EUR)

    http://www.mf.gov.pl/_files_/dlug_publiczny/zadluzen
    ie/publikacje/zsp_2008_12.pdf
    (Tablica 7)

    > Obecne zadłużenie wynika już z radosnej twórczości rządów "wolnej i
    > demokratycznej" Polski.

    To jest głównie zadłużenie zaciagnięte właśnie na obsługę kapitalu i odsetek
    od długu PRL - czyli to jest rolowanie czy refinansowanie a nie spłacanie.
    Ponieważ PKB rośnie szybciej niż odsetki, dług publiczny wynosi tylko 50%
    PKB wobec 80% PKB w 1990 (tylko dług zagraniczny). W latach 80-tych odsetki
    rosły szbciej niż PKB.

    > Notabene obecny rząd równie radośnie zadłuża Polskę jak poprzednicy i też
    > sprzedaje euroobligacje - denominowane a jakże w Euro ( w styczniu 2009
    > kolejny
    > 1 mld).

    W 2009 do rolowania jest 137 mld PLN dlatego trzeba zaciągać nowe kredyty
    żeby spłacić te wygasające.

    Anatol