  • 1. Data: 2007-10-30 15:34:16
    Temat: 3d Secure do Allekary - porażka ?
    Od: Dentarg <...@i...com>

    Witam,

    Ostanio bzwbk zafundowało klientom poprawę bezpieczeństwa poprzez
    implementację mechanizmów 3Dsecure w niektórych produktach kartowych z
    oferty (m.in Allekarta).

    Wygląda na to, że nie do końca jest to decyzja przemyślana, a na pewno
    wykonanie nie jest najlepsze.

    Któregoś pięknego dnia, podczas standardowej zapłaty w sklepie
    internetowym (ok 1AM) po podaniu danych karty na stronie polcardu
    zostałem przekierowany na stronę bzwbk, ze względu na nową
    funkcjonalność 3Dsecure. Do wyboru możliwość aktywowania 3dsecure lub
    pominięcia i przeprowadzenia transakcji w standardowy sposób. Z racji
    pory wybrałem drugą opcję, nie była to najlepsza godzina na
    zapoznawanie się z regulaminem. Niestety po 3 próbach okazało się, że
    bez 3dsecure nie da się autoryzować już płatności przez internet
    allekartą :((. Płatność poszła z innej karty bo nie miałem siły się
    użerać w nocy. Przy kolejnej płatności próbowałem znowu bez aktywacji
    3dsecure, ale też porażka. Po przeczytaniu regulaminu, aktywowałem
    "zwiększone bezpieczeństwo". Od tego czasu mogę płacić allekartą, choć
    nie zawsze się to udaje.
    Np. przed chwilą sms do autoryzacji z banq przyszedł po ponad 10
    minutach, a wartość smskodu to 3 minuty. Oczywiście autoryzacja
    nieudana i cała transakcja od nowa (formlularz polcardu wywrócił się z
    nieznanym błędem). Drugi raz już nie chciało mi się nawet próbować,
    doświadczenie pokazuje, że koło 16 BZWBK jest przeciążone (infolinia,
    strona, itp) - pewnie bramka sms tez :).

    Wiem, że wypadki się zdarzają, ale najśmieszniejszą rzeczą jest to, że
    SMSy z kodem autoryzacyjnym powyżej 5 szt są płatne. Oczywiście w
    regulaminie nic wprost o tym nie ma, ale widać przez WWW, że darmowych
    za każdym razem ubywa. Mnie to nie wzrusza, po prostu po 5 transakcji
    przesiądę się na kartę mbanku i bzwbk sobie nie zarobi (nie mój
    problem).
    Śmieszna dla mnie jest chęć zarabiania pieniędzy na smsach do klienta,
    które tak na prawdę ZWIEKSZAJĄ BEZPIECZEŃSTWO BANKU a nie moje. Nie
    oszukujmy się, 3dsecure daje bankowi większą gwarancje, że transakcja
    nie jest fraudem niż normalna transakcja przez internet. Czemu ja mam
    za to ich bezpieczeństwo płacić ? Prowizja od transakcji nie
    wystarcza ? Tym bardziej, że nie udało się przeprowadzić żadnej
    transakcji z pominięciem aktywacji 3dsecure.

    Myślałem, że allekarta to karta, której będę używać jako podstawowej
    karty, ale płatne 3dsecure, oraz konieczność wpisywania pinu przy
    transakcjach kartą która ma pasek, dyskwalifikują niestety tę kartę.
    Po prostu taka ciekawostka do kilku płatności miesięcznie w internecie
    i nic po za tym.

    Jeśli komuś transakcje bez 3dsecure udaje się autoryzować, to nie
    polecam włączania tej wspaniałej funkcjonalności.

    pzdr,
    Dentarg

  • 2. Data: 2007-10-31 20:26:59
    Temat: Re: 3d Secure do Allekary - porażka ?
    Od: k...@o...pl

    Mi także nie podoba się to 3d secure. Nie aktywowałem, na szczescie
    sie dało - nie wiem od czego to zalezy. Tez były jakies problemy bo
    jak w pierwszym kroku dałem autoryzacje bez 3d secure to potem
    wyskoczył bład, ale przy drugim podejsciu było już wszystko normalnie.
    Od tego czasu wszystko działa poprawnie tak jak wcześniej.

    Oferta może by była dobra gdyby dotyczyło to wszystkich transakcji(a
    nie tylko w tych sklepach w których ja płace, ale nie potencjalny
    złodziej)
    oraz wszystkie smskody były bezpłatne.

  • 3. Data: 2007-11-01 12:08:29
    Od: radar <_sara_@_post_._pl_>

    Dentarg pisze:
    > Ostanio bzwbk zafundowało klientom poprawę bezpieczeństwa poprzez
    > implementację mechanizmów 3Dsecure w niektórych produktach kartowych z
    > oferty (m.in Allekarta).

    Dziś rano próbowałem zapłacić Allekartą kredytową prowizję Allegro. Niby
    Polcard potwierdził płatność ale po powrocie na stronę allegro
    otrzymałem komunikat: brak autoryzacji. Zobaczę za parę dni na wyciągu
    BZWBK czy karta została obciążona.

    P.S. Parę dni temu płaciłem PayPalem podpiętym do tej karty. Na wyciągu
    jest obciążenie, PP potwierdził przesłanie kasy jednak sprzedający się
    nie odzywa...

    --
    radar