  • 41. Data: 2015-02-04 23:28:56
    Temat: Re: 4% na koncie Prestige
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 19:58, S pisze:

    > Tak, mają 5% zwrotu za przyjemności ;-) I 1% za wszystko. Ciekawe tylko
    > jak długo. Natomiast co do bankomatów zagranicznych to wydaje mi się, iż
    > ta funkcja jest coraz mniej istotna. Popularyzują się kantory
    > internetowe, gdzie kursy są o wiele korzystniejsze, a w połączeniu z
    > możliwością otrzymania karty (np. Alior Kantor, Cinkciarz bodaj też)...
    > często karty darmowej lub prawie darmowej, myślę, że wyciąganie z
    > bankomatu pieniędzy za granicą kartą rozliczaną w PLN jakoś nie bardzo
    > ma sens.

    1% za wszystko skończyło się z końcem roku. a 5% za "przyjemności"
    działa dla obu kart!

  • 42. Data: 2015-02-04 23:31:37
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 19:54, xbartx pisze:

    > TOiP jest tutaj ważniejsze, bo przy podpisaniu umowy Pani Ci strony nie
    > drukuje czy tam pokazuje i nie każe się z nią zapoznać ale z TOiP już
    > tak ;)
    Spytałem pocztą wewnętrzną. Odpowiadają szybko i konkretnie. Oto odpowiedź:

    "W nawiązaniu do Pana korespondencji informuję, że w przypadku konta w
    pakiecie Prestige opłata za wybranie środków z bankomatu na terenie
    całego świata jest bezpłatna, niezależnie od posiadanego rodzaju karty.
    Natomiast za przewalutowanie transakcji z waluty obcej na złotówki
    polskie, jest pobierana prowizja w wysokości 1% wartości transakcji
    jeżeli korzysta Pan z karty Visa Electron. Jeżeli używa Pan karty
    MasterCard Debit opłata za przewalutowanie również nie jest pobierana."

    Czyli w reklamie pewnie chodzi im o to, że przy MC nie ma ani prowizji
    za bankomat, ani za przewalutowanie. To że ostatecznie wyjdzie jednak
    więcej, z powodu innego sposobu rozliczania, to już szczegół ważny tylko
    dla takich jak my :)

  • 43. Data: 2015-02-04 23:42:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "S" masi9m$q0u$...@n...news.atman.pl

    > Oto i powód tego wciskania. Koleżanka miała na zasadzie "bo może się przyda". Chyba
    jakoś na początku za darmo, a po pewnym czasie
    > skasowali ją za ten udzielony limit, z którego zresztą nigdy nie skorzystała.

    Gdy było za darmo -- proponowali mi 40kpln; obecnie, gdy jest to płatne,
    proponują mi 5kpln. (mniej niż 5kpln kosztuje tyle samo, co 5kpln)

    Podziękuj koleżance -- dzięki niej bank mógł dać dla mnie za free,
    z czego korzystałem.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 44. Data: 2015-02-05 09:49:36
    Od: " 666" <...@...6>

    Wydrukuj sobie miesięczny wyciąg z rachunku w EB i ustal, na jaki nr konta
    przelewałeś (np. za mieszkanie, w przypadku sporu ze spółdzielnią).
    To jak, wydrukujesz i ustalisz?

    -----

  • 45. Data: 2015-02-05 09:51:32
    Od: " 666" <...@...6>

    Da się tą kartą płacić przez internet?

    -----

  • 46. Data: 2015-02-05 18:08:47
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 04.02.2015 o 20:22, S pisze:

    > Powiem, że mogą wziąć USD i wymienić w lokalnym kantorze, skoro nie da
    > się pozyskać egzotycznych walut w PL.
    >
    > Można wziąć stąd. Liczysz na bankomat na miejscu, a ten też może nie
    > zadziałać.

    No to inny przykład. Kolega był ostatnio w Indonezji (nie wiem na jakiej
    wyspie albo wyspach a jest ich tam 17,5k więc mówię ogólnie) i
    powiedział że kantory to tam średnio działają góra na lotnisku a kurs
    mocno taki sobie. USD jeszcze jako tak ale EUR to zapomnij. Kartą płacić
    da się ale też szału nie ma ale bankomatów było całkiem sporo.

    Xenocide

  • 47. Data: 2015-02-05 18:31:32
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 09:51, 666 pisze:
    > Da się tą kartą płacić przez internet?
    >

    > -----

    Tak.

  • 48. Data: 2015-02-05 18:31:48
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 09:49, 666 pisze:
    > Wydrukuj sobie miesięczny wyciąg z rachunku w EB i ustal, na jaki nr
    > konta przelewałeś (np. za mieszkanie, w przypadku sporu ze spółdzielnią).
    > To jak, wydrukujesz i ustalisz?

    Od lat nie miałem takiej potrzeby.

  • 49. Data: 2015-02-05 18:33:33
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 08:39, S pisze:

> [...]
    > przyda". Chyba jakoś na początku za darmo, a po pewnym czasie skasowali
    > ją za ten udzielony limit, z którego zresztą nigdy nie skorzystała.

    Wciskanie zmonetyzować czas. Dziś rozesłali wiadomość o podwyżce
    prowizji za przyznanie i odnowienie limitu z 1% do 1,99% (min.5 PLN).
    Przyznanie od już, wznowienie od 15 kwietnia. Zamykajmy limity :)

  • 50. Data: 2015-02-05 18:34:18
    Od: gral <n...@e...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 18:31, gral pisze:

    > Od lat nie miałem takiej potrzeby.

    A gdybym miał to wydrukowałbym potwierdzenie pojedynczej transakcji. Na
    wuj mam spółdzielni pokazywać miesięczny wyciąg?