  • 51. Data: 2015-02-05 18:35:09
    Temat: Re: 4% na koncie Prestige
    Od: gral <n...@e...pl>

    > Wciskanie zmonetyzować czas. Dziś rozesłali wiadomość o podwyżce
    > prowizji za przyznanie i odnowienie limitu z 1% do 1,99% (min.5 PLN).
    > Przyznanie od już, wznowienie od 15 kwietnia. Zamykajmy limity :)

    oczywiście mowa o Mille, nie o EB

  • 52. Data: 2015-02-06 07:54:47
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-04 o 23:28, gral pisze:
    > 1% za wszystko skończyło się z końcem roku. a 5% za "przyjemności"
    > działa dla obu kart!

    Dzięki za uściślenie. Pamiętam, że był czas, iż dawali i to, i to. W
    ogóle mam wrażenie, iż wprowadzając zmiany dokonują tego dość ostrożnie.
    Podobnie jak teraz 4% do 3000 dotychczasowy procent od całości, ale jest
    ten poślizg kilku miesięcy na przyzwyczajenie klienta ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 53. Data: 2015-02-06 07:57:13
    Od: S <a...@w...pl>

    > Podziękuj koleżance -- dzięki niej bank mógł dać dla mnie za free,
    > z czego korzystałem.

    Nie znam szczegółów, więc nie chciałbym wprowadzać w błąd,ale wydaje mi
    się, że to było tak, jak z kartami kredytowymi. Rok darmowa, a potem
    kasują - jeśli nie wypowiesz w porę to pech. A nie każdy pamięta -
    szczególnie o produkcie, z którego nie korzysta, a ma być gdzieś tam na
    wszelki wypadek.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 54. Data: 2015-02-06 07:58:55
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 09:49, 666 pisze:
    > Wydrukuj sobie miesięczny wyciąg z rachunku w EB i ustal, na jaki nr
    > konta przelewałeś (np. za mieszkanie, w przypadku sporu ze spółdzielnią).
    > To jak, wydrukujesz i ustalisz?

    Jeśli to było do mnie to obecnie nie korzystam z tego konta.
    Miesięcznych wyciągów nigdy nie drukowałem. Sensowniejsze mi się wydaje
    drukowanie w takiej sytuacji potwierdzenia przelewu.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 55. Data: 2015-02-06 08:04:29
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-05 o 18:08, xbartx pisze:
    > No to inny przykład. Kolega był ostatnio w Indonezji (nie wiem na jakiej
    > wyspie albo wyspach a jest ich tam 17,5k więc mówię ogólnie) i
    > powiedział że kantory to tam średnio działają góra na lotnisku a kurs
    > mocno taki sobie. USD jeszcze jako tak ale EUR to zapomnij. Kartą płacić
    > da się ale też szału nie ma ale bankomatów było całkiem sporo.

    Twoje potrzeby w tej materii... a raczej Twoich znajomych... są dość
    nietypowe. Indonezja, Tajlandia to nie są standardowe kierunki podróży
    Polaków. Rozwiązań zatem standardowych pewnie też nie będzie. Ot -
    przelicz sobie czy lepsza karta w PLN z darmowymi wypłatami czy lepsza w
    USD po kursie, który sobie sam ustalisz kupując wtedy, gdy Ci pasuje z 1
    darmową wypłatą, a każdą kolejną 9zł. Ja śmiem twierdzić, że jednak
    drugie rozwiązanie powinno być tańsze, ale to też zależy od potrzeb
    danego klienta.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 56. Data: 2015-02-06 21:55:16
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 06.02.2015 o 08:04, S pisze:

> [...]
    > darmową wypłatą, a każdą kolejną 9zł. Ja śmiem twierdzić, że jednak
    > drugie rozwiązanie powinno być tańsze, ale to też zależy od potrzeb

    Właśnie masz teraz bardzo dobry przykład. USD poszybował do góry razem z
    EUR. EUR już wróciło na swój, powiedzmy, standardowy poziom z ostatniego
    czasu czyli okolice 4,2 a dolar jakoś nie chce. Moim zdaniem teraz
    lepiej się przeliczą bezpośrednio z danej walut na PLN niż na dolara.
    Oczywiście to też zależy od wielu czynników ale nie chce już mi się
    rozwodzić.

    Xenocide

  • 57. Data: 2015-02-06 22:42:14
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-06 o 21:55, xbartx pisze:
    > Właśnie masz teraz bardzo dobry przykład. USD poszybował do góry razem z
    > EUR. EUR już wróciło na swój, powiedzmy, standardowy poziom z ostatniego
    > czasu czyli okolice 4,2 a dolar jakoś nie chce.

    Właśnie. Więc odpowiednio szybko kupując dolara można było mieć z ceny
    wakacyjnej po 3zł. Ew. zimowej po 3,30. Albo przeczekać górkę 3,7, by
    kupić po 3,6 itd.

    Moim zdaniem teraz
    > lepiej się przeliczą bezpośrednio z danej walut na PLN niż na dolara.

    Wyobraź sobie, że kupiłeś towar 14.01 w CHF licząc po 3,55. Zanim
    blokada zeszła to rozliczyli Ci po 4,3. Można się lekko zdziwić ;-) Tak
    samo EUR czy USD wtedy poszło, a to jeszcze nie koniec gwałtownych zmian.

    > Oczywiście to też zależy od wielu czynników ale nie chce już mi się
    > rozwodzić.

    Szukasz zysku na kilka złotych, zakładasz konta, rozważasz różne karty,
    a może Ci wyjść strata w kilkaset zł, jak nie więcej. No ale Twoja
    sprawa ;-)

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 58. Data: 2015-02-07 21:17:32
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 06.02.2015 o 22:42, S pisze:

    > Właśnie. Więc odpowiednio szybko kupując dolara można było mieć z ceny
    > wakacyjnej po 3zł. Ew. zimowej po 3,30. Albo przeczekać górkę 3,7, by
    > kupić po 3,6 itd.

    Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No
    bądźmy poważni.

    > Wyobraź sobie, że kupiłeś towar 14.01 w CHF licząc po 3,55. Zanim
    > blokada zeszła to rozliczyli Ci po 4,3. Można się lekko zdziwić ;-) Tak
    > samo EUR czy USD wtedy poszło, a to jeszcze nie koniec gwałtownych zmian.

    Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie
    zasadnicze - co to dowodzi?

    > Szukasz zysku na kilka złotych, zakładasz konta, rozważasz różne karty,
    > a może Ci wyjść strata w kilkaset zł, jak nie więcej. No ale Twoja
    > sprawa ;-)

    Nie szukam żadnego zysku. Po prostu zarabiam w PLN i szukam karty z
    przyzwoitym przelicznikiem obca waluta > PLN, żeby w razie jakiegoś
    wyjazdu poza PL, nie martwić się o wypłatę gotówki z bankomatu lub
    ewentualne płacenie kartą. Nie mam czasu ani ochoty na pół roku przed
    wyjazdem śledzić kursu dolara i robić co miesięczne jego zakupy aby
    uśrednić sobie kurs, po czym, być może, przesuwać wyjazd, bo dolar jest
    na górce ;)

    Xenocide

  • 59. Data: 2015-02-07 21:33:33
    Od: S <a...@w...pl>

    W dniu 2015-02-07 o 21:17, xbartx pisze:
    > Taaa nie pojadę na urlop, bo muszę przeczekać górkę na dolarze? No
    > bądźmy poważni.

    Dziwnie zinterpretowałeś moje słowa.

    > Mogę Ci taki sam przykład wymyślić tylko w przeciwny kierunku, pytanie
    > zasadnicze - co to dowodzi?

    Dowodzi, iż wydając znaczne kwoty za granicą można duża zyska/stracić.
    Wydając niewielkie kwoty nie przejmowałbym się drobnymi prowizjami banków.

> [...]
    > wyjazdem śledzić kursu dolara i robić co miesięczne jego zakupy aby
    > uśrednić sobie kurs, po czym, być może, przesuwać wyjazd, bo dolar jest

    Sądziłem, że skoro tak wyliczasz i przeliczasz, zakładasz specjalnie
    konto w tym celu itp. itd. to operujesz znacznymi kwotami. Stąd
    propozycja dużych oszczędności. Jeśli jednak potrzebne Ci drobne na
    miejscu to faktycznie nie ma sensu kombinować z walutami... pewnie dla
    mnie też nie byłoby z zakładaniem konta specjalnie pod cel "w razie
    jakiegoś wyjazdu". No ale każdy ma swoje potrzeby.

    --
    -----------
    Pozdrawiam

  • 60. Data: 2015-02-08 08:51:59
    Od: xbartx <b...@h...net>

    W dniu 07.02.2015 o 21:33, S pisze:

> [...]
    > mnie też nie byłoby z zakładaniem konta specjalnie pod cel "w razie
    > jakiegoś wyjazdu". No ale każdy ma swoje potrzeby.

    No ale to konto świetnie może się spisywać również w PL. Wszystkie
    bankomaty darmowe, www znośne, warunki do zwolnienia z opłaty za kartę
    raczej niewygórowane, tylko ten wpływ ponad 3k może być kłopotliwy i
    warto jak się uda założyć z polecenia to konto.

    Xenocide