  • 1. Data: 2009-07-09 11:12:27
    Temat: 40 punktów bazy na WIG20
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Skąd się to bierze? Czy chodzi tutaj o potencjalny spadek KGHMu po wypłacie
    dywidendy? Czy może ogólny nastrój sugerujący spadki?

  • 2. Data: 2009-07-09 13:11:51
    Temat: Re: 40 punktów bazy na WIG20
    Od: jk <j...@g...com>

    W temacie: http://www.futures.pl/?did=121

  • 3. Data: 2009-07-09 13:51:00
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    jk wrote:

    > W temacie: http://www.futures.pl/?did=121

    Dzięki, ciekawy artykuł. Wynika z tego, że nie ma bezpośredniej korelacji.
    Moja intuicja jest taka, że kontrakty mają pewną bezwładność. Być może jest
    więc jakaś korelacja między pochodną bazy w czasie, a zmiennością indeksu w
    trendzie. Sprawdzę.

  • 4. Data: 2009-07-09 15:43:50
    Od: TomoT <T...@g...com>

    On 9 Lip, 15:51, Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>
    wrote:

> [...]
    > więc jakaś korelacja między pochodną bazy w czasie, a zmiennością indeksu w

    sprawdz ,bo Pan Grzesiu jest beletrysta ,a nie traderem.
    kgh to w tej chwili 35pkt, stad "wizualnie" duza baza

  • 5. Data: 2009-07-10 20:31:32
    Od: TomoT <T...@g...com>

    > sprawdz ,bo Pan Grzesiu jest beletrysta ,a nie traderem.
    > kgh to w tej chwili 35pkt, stad "wizualnie" duzabaza

    musze sprostowac, pomylilem osoby, wlasnie wysluchalem Pana Grzesia w
    tvncnbc i to jest jednak trader, tyle ze... no wlasnie, jego 150pkt
    luzu na stopa tlumaczy dlaczego Panu Grzegorzowi trudno dopatrzyć się
    w zachowaniu ceny terminowej i spot jakiegokolwiek schematu.

  • 6. Data: 2009-07-10 20:39:39
    Od: "skippy" <m...@o...the.moon>

    Użytkownik "TomoT" <T...@g...com> napisał w wiadomości
    h.googlegroups.com...
> [...]

    luzu na stopa tlumaczy dlaczego Panu Grzegorzowi trudno dopatrzyć się
    w zachowaniu ceny terminowej i spot jakiegokolwiek schematu.

    ===

    Jak to 150p luzu na stopa?

  • 7. Data: 2009-07-10 21:22:18
    Od: TomoT <T...@g...com>

    "luzu" to moje okreslenie...gdyz trzeba byc na luzie aby taki stop
    ustawic :->
    zapytany o to gdzie ma stopa powiedzial ,ze roznie i ze moze to byc np
    120-150pkt od zajecia pozycji.
    150 to obecnie jest 100% kapitalu, wiec daruje sobie komentowanie...

  • 8. Data: 2009-07-11 07:20:12
    Od: "Tomek" <s...@p...onet.pl>

    Uzytkownik "TomoT" <T...@g...com> napisal w wiadomosci
    n.googlegroups.com...
> [...]
    > 120-150pkt od zajecia pozycji.
    > 150 to obecnie jest 100% kapitalu, wiec daruje sobie komentowanie...

    Jakiego kapitalu?;)

    Tomek

  • 9. Data: 2009-07-11 07:34:54
    Od: jk <j...@g...com>

    On 10 Lip, 23:22, TomoT <T...@g...com> wrote:
    > zapytany o to gdzie ma stopa powiedzial ,ze roznie i ze moze to byc np
    > 120-150pkt od zajecia pozycji.
    > 150 to obecnie jest 100% kapitalu, wiec daruje sobie komentowanie...

    Skomentuj; jestem ciekawy, bo sam też mam stopa w okolicy 120 pkt.
    Fakt, to jest 100% kapitału, no ale coś za coś.

  • 10. Data: 2009-07-11 08:42:21
    Od: Jerzy Olszewski <j...@i...com.pl>

    jk pisze:

    > Skomentuj; jestem ciekawy, bo sam też mam stopa w okolicy 120 pkt.
    > Fakt, to jest 100% kapitału, no ale coś za coś.

    Też widziałem wczoraj jak p. Grzegorz mówił o tym zleceniu stop w
    odległości 120 do 150 pkt. Też wywołało to moje zdumienie.

    Moim zdaniem nie ma tu mowy o zleceniu stop w klasycznym sensie, ale o
    średnioterminowej grze na długich ruchach indeksu z założonym poziomem
    wyjścia. Przecież żeby taka strategia była racjonalna, to ruch w
    oczekiwaną stronę musi być powyżej 300 pkt. Proszę sprawdzić okres czasu
    w jakim takie ruchy zachodzą.

    Nie ma potrzeby składana takich zleceń stop, bo wcześniej i tak trzeba
    albo dopłacić do depozytu by utrzymać stratną pozycję i jest moment na
    refleksję nad celowością takiego działania, albo makler zamknie za nas
    pozycje i zrealizuje w ten sposób taki "stop" wcześniej niż zadziała ten
    założony na 120 pkt.

    Wydaje mi się, że do gry na dłuższe terminy znacznie lepiej nadają się
    opcje na indeks niż futy, ale pewnie się mylę.