  • 11. Data: 2003-04-14 19:13:04
    Temat: Re: 840 EURO do Niemiec
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:b7f0gg$n3s$1@news.onet.pl...

    > A to chyba tak - jak w BZ WBK ze sa dwa kursy jeden "gotowkowy. a
    > drugi w rachunku z konta na konto

    (Dwa kursy to chyba sa w kazdym banku ?)

    To w jakiej walucie pracodawca wysyla Rafalowi wynagrodzenie a w jakiej on
    je otrzymuje ?
    Nawet jezeli wysyla w walucie obcej a Rafal otrzymuje je w PLN to o jakim
    roznicach kursowych dyskutujemy ?

    Karol

  • 12. Data: 2003-04-14 19:23:13
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "Karol" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > Użytkownik "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl> napisał w wiadomości

    > A dlaczego te roznice kursowe ?

    bo firma nie ma mozliwosci przelac z konta zlotowkowego po srednim kursie
    NBP.
    wiec jesli decyduja przelac np. 5 tys PLN, to ja dostaje rownowartosc w euro
    ale po orznietym kursie banku w jakim firma konto (chyba ING o ile
    pamietam), ktory jest ok 2-3% wyzszy od sredniego kursu NBP.
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 13. Data: 2003-04-14 19:28:42
    Od: "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net>

    > uwazam, ze jesli chodzi o jakosc obslugi od strony technicznej,
    kompetencje,
    > dzialanie serwisu transakcyjnego w sieci etc. - Niemcy mogliby sie wiele
    > nauczyc od np. mbanku.

    Np. czego?

    --

    Kazimierz
    b. zast. red. nacz. NN ( www.nnmag.net )

  • 14. Data: 2003-04-14 19:33:48
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    > To w jakiej walucie pracodawca wysyla Rafalowi wynagrodzenie a w jakiej on
    > je otrzymuje ?

    wysyla w zlotowkach (bo ma konto zlotowkowe z ktorego jedynie moze przelac
    mi pensje)
    ja dostaje w euro.
    bo konto jest w DB24 (Deutsche Bank)

    byc moze ze ta druga prowizja, o ktorej pisalem wczesniej, dotyczy
    przewalutowania (mowiac szczerze nie chcialo mi sie wnikac za Niemcami)
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

    ps. tak na marginesie:
    uwazam, ze jesli chodzi o jakosc obslugi od strony technicznej, kompetencje,
    dzialanie serwisu transakcyjnego w sieci etc. - Niemcy mogliby sie wiele
    nauczyc od np. mbanku.
    (nie mowie o uprzejmosci - bo tutaj akurat Niemcy sa bez zarzutu -
    przynajmniej jesli chodzi o mnie)

  • 15. Data: 2003-04-14 19:40:34
    Temat: Re: 840 EURO do Niemiec (jeszcze troche off-topic)
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    jeszcze dwa slowa nt. bankow niemieckich.

    mam konto w DB, tylko dlatego ze maja serwis transakcyjny po angielsku.
    ja nie mowie dobrze po niemiecku - a wole byc pewny na 100% co robie i nie
    grzebac po slownikach za kazdym razem.

    jesli ktos mowi dobrze w jezyku Goethego, polecam sprobowac bank DiBa.
    z opowiadan moich niemieckich kolegow wynika - ze jest to taki odpowiednik
    naszego mbanku.
    jest dobry, niezawodny, tani etc. (niestety czesc transakcyjna tylko po
    niemiecku)
    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 16. Data: 2003-04-14 19:53:42
    Od: "Rafal Urbanelis" <n...@o...pl>

    "Kazimierz" <kazmirz@astercity(usuń).net> wrote in message
    > Np. czego?

    1) np. mam wrazenie ze przelewy (zarowno zarg. i kraj.) chodza oparte o
    interfejs 'bialkowy'.
    raz przelew wychodzi tego samego dnia, innym razem 2 (dwa!) dni pozniej.
    w mbanku to nie do pomyslenia

    2) to samo jesli chodzi o przyjmowanie przelewow zagranicznych.
    tutaj roznica dochodzi nawet do trzech dni od momentu wyslania przez
    pracodawce, do momentu pojawienia sie na koncie
    w mbanku to nie do pomyslenia

    3) bezpieczenstwo serwisu transakcyjnego:
    a) masz haslo z pieciu znakow (nie moze byc wiecej ani mniej)
    b) do kazdego przelewu (zarowno wczesniej zdefiniowanego jak i nowego) masz
    hasla jednoraznowe, ktore nie sa numerowane.
    poprostu mozesz wykorzystac dowolne z aktywnej listy hasel jednorazowych. -
    dla mnie bezsens.
    w mbanku to nie do pomyslenia

    4) pomysl przelewow zdefiniowanych i dowolnych - duzo czytelniejszy w
    mbanku.

    5) histora rachunku - duzo lepiej zorganizowana i czytelna w mbanku

    6) oprocentowanie 0%

    7) miesieczna oplata + oplaty za przelewy za konto internetowe

    8) nie ma rzecz jasna funduszy ani innych goodies'ow dostepnych przez siec

    masa szczegolow i szczegolikow, ktore moim zdaniem wskazuja na to ze system
    transakcyjny DB24 nie zostal do konca przemyslany i nie jest do konca spojny
    logicznie.

    wogole DB sprawia na mnie wrazenia takiego wielkiego, cholernego molocha w
    stylu PKO BP.
    jedynie obsluga jest mila. mozesz sie jako zwykly klient umowic na godzine z
    pania, ktora Cie zna i 'prowadzi' w sprawach dot. konta, kredytu,
    dodatkowych kart etc.

    tak jak mowilem - jedyna zaleta jaka mnie trzyma w DB24 - to jezyk
    angielski.
    ale jak ktos mi pokaze i wytlumaczy DiBa - to moze sie przeniose.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 17. Data: 2003-04-14 21:16:53
    Od: "Karol" <a...@p...onet.pl>

    > "Karol" <a...@p...onet.pl> wrote in message

    > bo firma nie ma mozliwosci przelac z konta zlotowkowego po srednim kursie
    > NBP.

    Co ma przelewac po srednim kursie?
    Pracodawca placi Ci w PLN i w takiej walucie wysyla przelew.
    Zapewne masz wynagrodzenie ustalone w walucie, przeliczane na PLN po kursie
    srednim NBP.
    Jak na tym tracisz to niech pracodawca przelicza na PLN po kursie sprzedazy
    pieniedzy i bedziesz mniej tracil.

    > wiec jesli decyduja przelac np. 5 tys PLN, to ja dostaje rownowartosc w
    euro
    > ale po orznietym kursie banku w jakim firma konto (chyba ING o ile

    Mocne slowa. Bank tez musi z czegos zyc.

    > pamietam), ktory jest ok 2-3% wyzszy od sredniego kursu NBP.

    Tak jest w kazdym banku.
    Natomiast nie rozumiem idei oszukiwania Ciebie przez bank pracodawcy na
    kursach. Jezeli juz ktos Ciebie kantuje na roznicach kursowych to raczej
    robi to Twoj bank.
    A nie bank Twojego pracodawcy. Z jego banku przelew wychodzi w PLN.

    Karol

  • 18. Data: 2003-04-15 06:44:40
    Od: n...@o...pl

> [...]
    > srednim NBP.
    > Jak na tym tracisz to niech pracodawca przelicza  na PLN po kursie sprzedazy
    nie jest tak jak mowisz.
    mam pensje ustalona w zlotowkach.

> [...]
    > robi to Twoj bank.
    > A nie bank Twojego pracodawcy. Z jego banku przelew wychodzi w PLN.

    sluchaj, mysle ze bezmyslna obrona bankow - to nie jest dobra strategia.
    ja rozumiem, ze przelew zagraniczny moze byc drogi i ze bank musi z czegos zyc.
    ale moim zdaniem - powinna istniec mozliwosc JASNEGO wyrazenia oplat za taki
    przelew i mozliwosc zeby osoba wysylajaca/przyjmujaca przelew pooniosla calosc
    oplat.

    ja nie znam takiej mozliwosc.

    moim zdaniem powinny istniec UCZCIWE formy przelewu zagranicznego, np:
    bank pobiera np. 3% wartosci przelewu, min. 100PLN, ale masz gwarancje, ze:
    1) przelicza Ci walute po srednim kursie NBP
    2) bank ktory przyjmuje przelew dostanie czesc z tej prowizji i sam nic nie
    zedrze

    wtedy osoba przyjmujaca przelew ma gwarancje, ze dostanie np. dokladnie 100
    euro.
    tak nie jest.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 19. Data: 2003-04-15 06:50:17
    Od: n...@o...pl

    acha:
    moj pracodawca wyraza chec poniesienia calosci oplat zwiazanych z przelewem
    zagranicznym i DEKLARUJE TO za kazdym razem gdy wysyla mi pensje do Niemiec.
    (jednoczesnie moja pensja ma pozostac na stalym niezmiennym poziomie - to chyba
    normalne - takie mamy procedury).
    banki dzis takiej mozliwosci nie oferuja.
    a moze ktos wie? oferuja?
    jesli macie jakies info na ten temat - dajcie znac - pls.

    pzdr,
    rafal urbanelis
    http://szus.info

  • 20. Data: 2003-04-15 16:39:25