  • 281. Data: 2017-12-10 01:07:19
    Temat: Re: A bitcoin...
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Jak inaczej przechowywac, np. w chmurze?

    -----

  • 282. Data: 2017-12-10 01:12:55
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Bez przesady, ty chcesz wymienić złotówki na funty bo jedziesz zwidezac Londyn, a
    inny wymienia funty na złotówki bo kończy szychtę na zmywaku.
    Obydwaj zadowoleni ;-)

    -----

  • 283. Data: 2017-12-10 23:31:12
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sun, 10 Dec 2017 01:12:55 +0100, ń napisał(a):
    > Bez przesady, ty chcesz wymienić złotówki na funty bo jedziesz zwidezac Londyn, a
    inny wymienia funty na złotówki bo kończy szychtę na zmywaku.
    > Obydwaj zadowoleni ;-)

    Zarobku w twoim przykladzie nie ma :-)

    Poza tym forex nie tak dziala.

    > -----

    J.

  • 284. Data: 2017-12-11 11:28:12
    Od: ń <ń@ń.ń>

    Forex to jest giełda, a że ktoś spekuluje wymieniając wte i wewte, to inna sprawa.
    Zarobek jest na braku pośrednika (no niby jest drobny posrednik w osobie giełdy, ale
    wymienia sprzedajacy z kupujacym).

    -----

  • 285. Data: 2017-12-11 12:07:40
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "ń" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >Zarobek jest na braku pośrednika (no niby jest drobny posrednik w
    >osobie giełdy, ale wymienia sprzedajacy z kupujacym).

    Gielda, ale specyficzna.
    Nie musisz miec waluty, aby ja sprzedac.
    Wiec sprzedajesz np milion $ (ktorych nie masz) za funty, potem
    kupujesz milion $ za funty,
    bilans $ wychodzi na zero, a funtowy ... jesli zarobiles, to skad sie
    wzial zarobek ?

    -----

  • 286. Data: 2017-12-11 23:35:00
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "J.F." 5a2e6704$0$644$6...@n...neostrada.pl

    > jesli zarobiles, to skad sie wzial zarobek ?

    Giełda z zasady jest dobra -- weź pod uwagę taksówki.
    Nie ma z nich pożytku, gdy stoją bezczynnie na postoju,
    ale jest, gdy podjeżdżają pod dworzec chwilę po
    przyjeździe pociągu, z którego wysypują się ludzie...

    Jeśli gracz giełdowy dobrze trafi (z ,,godziną
    przyjazdu'') może nieźle zarobić, choć nikt nie straci.

    -=-

    Osobiście niestety ;) nie znam żadnego gracza giełdowego, który
    by był na dłuższą metę ,,do przodu'' dzięki spekulacjom.

    -=-

    Rozsądne inwestowanie to rozsądna dystrybucja, dzięki której
    wszyscy mogą zyskać. Niestety -- czasami chciwość (połączona
    z ambicją) zaślepia i ogłupia.

    --
    _._ _,-'""`-._ .`'.-. ._. danutac.oferty-kredytowe.pl .-.
    -bf- `- \`_`"'-.o'\:/.d`|'.;. p \ ;' leszekc.w.tkb.pl/danutac .;\|/......

  • 287. Data: 2017-12-11 23:52:33
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

> [...]
    >
    > Jeśli gracz giełdowy dobrze trafi (z ,,godziną
    > przyjazdu'') może nieźle zarobić, choć nikt nie straci.

    Przykład moim zdaniem jest silnie nieadekwatny. W wypadku pasażera
    jadącego taksówką trudno to w kategoriach straty rozpatrywać -
    przynajmniej przy normalnym układzie. Pasażer chce się dostać z dworca
    do hoteli i gotów jest za to zapłacić.

    Ale przy nieuczciwym układzie, gdy taksówkarz w celu podniesienia zysków
    wozi faceta po mieście to już straty są jak najbardziej. Te straty to
    ponadnormatywny koszt przejazdu.

    Podobnie jest z BC. To, cosię dzieje nie ma uzasadnienia ekonomicznego i
    tyle.

  • 288. Data: 2017-12-12 15:19:10
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    W dniu poniedziałek, 11 grudnia 2017 23:52:53 UTC+1 użytkownik Robert Tomasik
    napisał:

    > Podobnie jest z BC. To, cosię dzieje nie ma uzasadnienia ekonomicznego i
    > tyle.

    To byłby problem ekonomistów ("nauka społeczna najbliższa ścisłym" ;) a nie bitcoina
    - ale naprawdę będzie, jeśli to nie walnie do świąt, bo wtedy będzie to naprawdę coś
    nowego, póki co - klasyczna banieczka.
    Gdybym miał żyłkę hazardzisty, obstawiłbym upadek przy kapitalizacji 300mld $ - i
    pożyczałbym teraz bitcoiny, gdzie się da.

  • 289. Data: 2017-12-14 20:33:24
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    W 100 niedostępnych miejscach naraz -- na ,,zakazanych''
    sektorach dysków, lub jakoś (; zaszyfrowanych... ;)

    -=-

    Lepiej połącz:

    - gigantycznej mocy obliczeniowej koparki zdolne do
    łamania zabezpieczeń
    - arsenały broni w Korei Północnej, strzeżone niezbyt
    nowoczesnymi zabezpieczeniami

  • 290. Data: 2017-12-14 21:00:43
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Robert Tomasik" 5a2f0c3b$0$663$6...@n...neostrada.pl

> [...]
    > jadącego taksówką trudno to w kategoriach straty rozpatrywać -
    > przynajmniej przy normalnym układzie. Pasażer chce się dostać z dworca

    Dlatego piszę, że giełda z zasady jest dobra.
    Masz szmal -- możesz zainwestować w to, co Twoim zdaniem jest potrzebne.
    Ty, jako inwestor, decydujesz o tym, ,,pod który dworzec podjechać,
    i kiedy...''.

    > Ale przy nieuczciwym układzie,

    Nieuczciwość jest zła -- wszelkie prawa (przynajmniej oficjalnie)
    zwalczają nieuczciwość.

> [...]
    > ponadnormatywny koszt przejazdu.

    > Podobnie jest z BC. To, cosię dzieje nie ma uzasadnienia ekonomicznego i tyle.

    Nie ma, bo ludzie wierzą w kłamstwa takie, jak:

    - tanie transfery
    - błyskawiczne transfery
    - nowoczesność
    - bezpieczeństwo
    - zalety anonimowości
    (choć na co dzień ci sami ludzie domagają się
    ujawniania majątków ludzi sprawujących władzę)
    - popieranie kryptowalut przez banki
    - czynienie z kryptowalut prawnych środków płatniczych
    - deflacyjność z zasady (21 milionów monet)

    a ,,młodzi gniewni'' obrażeni na banki wspierają kryptowaluty
    na giełdach tak, by wstrząsnąć światem fiatów i ściągnąć jak
    najwięcej szmalu.

    -=-

    Kryptowaluty to jakiś obłęd:

    - płacisz fiatami za coś, czego nie ma
    (niby są koparki)
    - zużywasz miliony dolarów na koparki
    niemal bezużytecznie zamieniające
    energię elektryczną (pożyteczną)
    i (też pożyteczną) elektronikę
    (DDR4 stale drożeją!!) w... ciepłó...

    Sama idea waluty wirtualnej -- OK.
    Ale implementacja -- obłędna!!!!!!!
    Ani to nowatorskie, ani bezpieczne, ani tanie, ani szybkie itd...

    -=-

    Każdy może wprowadzić na rynek coś, co nazwie walutą. OK. Ale tylko
    taka waluta może spełniać swe role, która jest tania w eksploatacji.
    Fiaty mają pokrycie w ludzkiej wierze -- tak samo kryptowaluty...