  • 1. Data: 2004-01-27 23:26:31
    Temat: A było tak pieknie
    Od: "szarim" <a...@p...onet.pl>

    Nie jestem ani bogaty, ani choleryk zbytni.
    Miałem kiedyś swój bank, którym się chwaliłem że cacy, że kochany, że moje małe
    pieniążki rosną w siłę i dumny byłem z tego.
    Poleciłem ów bank znajomym, a oni zadowoleni polecili go innym znajomym.
    Bank był w internecie i zstąpił na ziemię, najpierw w postaci kiosków, a w
    niedługiej przyszłości w postaci murowanych ceglaków - w których wszystko
    będzie takie samo jak w innych.
    Tak kończy się bajeczka, piękny sen - który trwał 3 lata. Piekny to był sen,
    choć - jak to zwykle bywa, im bliżej przebudzenia tym gorsze rzeczy się
    zdarzają.
    I stało się. Cóż nie bez żalu rozstaję się z tym snem. Będę go mile wspominał -
    bo i wiele dobrego dla mnie uczynił był.
    Teraz bank ów będzie już tylko zwykłym czerwonym tramwajem (już nie
    CityBruner...), który w kolejce takich samych jak on czerwonych wagoników
    będzie podjeżdżał na przystanek - a nuż ludziki wsiądą (lub nie), skasują bilet
    (lub nie:)) pojadą kawałek i wysiądą na pierwszym przystanku na którym wpadnie
    kanar i powie, że od następnego przystanku trzeba będzie dodatkowo płacić za
    wysiądnięcie.
    Po raz kolejny się zawiodłem. I rację ma ten kto powie, że bank musi na siebie
    zarabiać. Ale może poszukać oszczędności gdzie indziej? Może zamknąć nic nie
    warty Multi? Może zwolnić Lachowskiego (i tak już się dorobił - niech jedzie na
    ranczo do USA i tam sobie kwiatki sadzi)? Może wyprowadzić informersów z
    jednego z "tańszych" biurowców w kolorze pomarańczy? Może...
    Może już skończę i tak niczego to nie zmieni. Poza jednym - pada ostatni
    bastion bezpłatności. Kolejna opłata (tak, tak da się jeszcze coś wycenić...)
    już nie będzie znakiem śmieszności (jak teraz), ale znakiem początku końca.
    Ten tramwaj bez kapitalnego remontu już daleko nie pojedzie. Czy dojedzie do
    końca trasy już w tym roku?
    Żegnaj kwiatuszku, już mój nie jesteś

  • 2. Data: 2004-01-28 01:34:35
    Temat: Re: A było tak pieknie
    Od: matryc <m...@t...pl>

    On Wed, 28 Jan 2004 00:26:31 +0100, szarim wrote:

    > Żegnaj kwiatuszku, już mój nie jesteś

    Wzruszające zakończenie...

    A nie pamiętasz sprzed jakiegoś roku może później sloganu na
    billboardach?
    "U nas być znaczy mieć"

    Jak u nich jesteś to masz, a jak masz to znaczy że 0,5 złotego to dla
    ciebie nic, bo przecież masz :)

    Choć wiem że to nie rozchodzi sie o te pół złotego, to chodzi o to
    że złamali idee która przyciągała ludzi...
    Złamali podstawowy atut, atut który niejednokrotnie był asem i
    przechylał szale w strone kwiatuszka...

    matryc

  • 3. Data: 2004-01-28 02:15:35
    Od: devnull <d...@n...net>

    Od teraz to nie mbank tylko mhipokryci ktorzy stoczyli sie na mdno i szykuja
    wielka mklape...
    mAmen

  • 4. Data: 2004-01-28 06:08:31
    Od: "dx" <d...@f...com.pl>

    > Miałem kiedyś swój bank, którym się chwaliłem że cacy, że kochany, że moje
    małe
    > pieniążki rosną w siłę i dumny byłem z tego.

    Wow, jestem pod wrażeniem ! Piękny mbanku rapsod żałobny. Dzięki takim
    postom jakże miło pomyśleć o odmaterializowaniu i zhumanizowaniu treśi o
    bankach....Zachowam sobie pościk bo to perełka :-)
    Pozdrawiam,
    darek

  • 5. Data: 2004-01-28 10:59:41
    Od: "szarim" <a...@p...onet.pl>

    Choć odpowiedź Twoja w jakimś stopniu mile łechce moją prózność osobistą,
    to wciąż mi i przykro, i smutno na duszy
    Czy wszystko co piękne musi się kończyć?
    Czy nie ma już nic pewnego, w co możnaby wierzyć i czemu ufać?

    Ufam jeszcze w SFI - zostawiam tam swoje grosze, ale przelewy za czynsz, prąd,
    telefony, gaz i inne stałe opłaty czas gdzie indziej przerzucić. Zresztą na
    jak długo? Pewnie za SFI i tak niedługo wprowadzą opłaty.

    A tak, to ja już z tramwaju wysiadłem i przesiadłem się do póki co
    wygodniejszego vovlkswagena. Kiedy tam się benzyna skończy?
    szarim