-
1. Data: 2010-01-09 20:54:00
Temat: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: z...@o...pl
Czytam wątek zainicjowany przez przedstawiciela promocji
postępu, zgorszonego wstecznictwem promowania gotówki
i tak sobie myślę...
że może dobrze że istnieje jeden jedyny bank nie ogarniety
manią "nawracania" klientów na jedynie słuszną wiarę w plastik
oraz internet. Zwłaszcza gdy kieruje ofertę do emerytów.
Nie da sie przeskoczyć mBanku ofertą płatności bezgotówkowej
w necie bo niby jak? ujemne prowizje?
Wielu Emerytów nie wierzy w jakies tam "czary mary za komputerem"
za to pieczątka i podpis na papierku sa dla niego swiete.
Dlaczego mu tego nie dać, skoro klient właśnie tego chce?
Może to jakaś próba przyciągnięcia _tradycyjnej_ klienteli?
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
2. Data: 2010-01-09 21:59:00
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "Arkadiusz Jadczak" <a...@g...SKASUJ-TO.pl>
Tylko problem tego banku, naszpikowanego emigrantami z mBanku (chodzi mi rzecz jasna
o
pracowników mBanku, którzy masowo i stale przechodzą do BP z mBanku od ponad roku),
polega na
tym, że kopiuje mBank do bólu, od produktów po ulotki włącznie... Klasyczne copy
paste bez
wyobraźni i strategii. Zatem jak dla mnie Bank Pocztowy chce być bankiem i dla
emerytów i dla
internautów. I nowoczesnym i konserwatywnym jednocześnie. Efekt będzie wiadomo jaki:
będą
bankiem dla nikogo. Grupy docelowej mBanku nie przekonają do siebie, bo marka BP jest
skazana na
porażkę przez choćby magiczną literkę "P" w akronimie i to jest równie niemożliwe jak
pokochanie
PKP, Telekomunikacji Polskiej, ZUS oraz US, również skazanych na porażkę... A grupy
emerytów nie
nawrócą, tylko wręcz odstraszą nowymi pomysłami.
To jest właśnie przykład zamieszania i braku wizji - udało się coś zrobić w mBanku,
to dawaj -
wdrażamy to w Pocztowym. To nic, że to inna grupa docelowa, inna oferta, inna marka,
inna
specyfika sieci dystrybucji. Ważne żeby skopiować, po co wymyślać, skoro łatwiej
skopiować...
Polska klasyka.
Na pohybel!
Szkoda tylko emerytów, którzy zamiast ulubionych cielistych pończoch i ziółek do
parzenia w
okienku pocztowym będą teraz atakowani na Poczcie Polskiej ofertą nowoczesnych
produktów
bankowych spod znaku Banku Pocztowego, pardon: mBanku, bo za chwilę nie będzie już
różnicy i
wszystkim się te dwie oferty pop......ą.
z...@o...pl napisał(a):
> Czytam wątek zainicjowany przez przedstawiciela promocji
> postępu, zgorszonego wstecznictwem promowania gotówki
> i tak sobie myślę...
>
> że może dobrze że istnieje jeden jedyny bank nie ogarniety
> manią "nawracania" klientów na jedynie słuszną wiarę w plastik
> oraz internet. Zwłaszcza gdy kieruje ofertę do emerytów.
>
> Nie da sie przeskoczyć mBanku ofertą płatności bezgotówkowej
> w necie bo niby jak? ujemne prowizje?
>
> Wielu Emerytów nie wierzy w jakies tam "czary mary za komputerem"
> za to pieczątka i podpis na papierku sa dla niego swiete.
>
> Dlaczego mu tego nie dać, skoro klient właśnie tego chce?
>
> Może to jakaś próba przyciągnięcia _tradycyjnej_ klienteli?
>
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
3. Data: 2010-01-09 22:20:04
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: z...@o...pl
a mnie sie podoba!
ja mam mBank z okienkiem do wpłat, a seniorzy z mej rodzinki
mają kultowe pieczątki ze świetymi odręcznymi podpisami plus
przebój bankowości przedwojennej: gotówka pukająca do drzwi.
--
Wysłano z serwisu OnetNiusy: http://niusy.onet.pl
-
4. Data: 2010-01-10 06:40:26
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "JanKo" <b...@m...tu>
> ja mam mBank z okienkiem do wpłat, a seniorzy z mej rodzinki
> mają kultowe pieczątki ze świetymi odręcznymi podpisami plus
> przebój bankowości przedwojennej: gotówka pukająca do drzwi.
Śmichy, chichy a tu Bank Pocztowy w ciągu 10 dni otworzył 2 miliony
nowych rachunków. Milion userów mBanku którzy wreszcie mają wpłatomat w
każdej wiosce i bankomat bez ograniczeń we własnym domu. Drugi milion to
sprzedawcy na Allegro którzy kuszą swych klientów bezprowizyjnymi
wpłatami gotówką. Bank Pocztowy jest dla ludzi myślących ;-)
-
5. Data: 2010-01-10 08:38:06
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"Arkadiusz Jadczak" news:hiau73$g2a$1@inews.gazeta.pl
> Tylko problem tego banku, naszpikowanego emigrantami z mBanku (chodzi mi
rzecz jasna o
> pracowników mBanku, którzy masowo i stale przechodzą do BP z mBanku od
ponad roku),
np. MałgosiaK :)
> [...] że kopiuje mBank do bólu, od produktów po ulotki włącznie...
Klasyczne copy paste bez
> wyobraźni i strategii. Zatem jak dla mnie Bank Pocztowy chce być bankiem i
dla emerytów i dla
> internautów. I nowoczesnym i konserwatywnym jednocześnie. Efekt będzie
wiadomo jaki: będą
> bankiem dla nikogo.
Tak jak mBank.
> Grupy docelowej mBanku nie przekonają do siebie, bo marka BP jest skazana
na
> porażkę przez choćby magiczną literkę "P" w akronimie i to jest równie
niemożliwe jak pokochanie
> PKP, Telekomunikacji Polskiej, ZUS oraz US, również skazanych na
porażkę... A grupy emerytów nie
> nawrócą, tylko wręcz odstraszą nowymi pomysłami.
Nie popadał bym w radykalizm - dobra TOiP, wydzielenie w placówkach PP tam
gdzie się da specjalnych okienek tylko dla klientów pocztowego oraz co
najważniejsze bankowość internetowa stanowiąca swoistego rodzaju bliźniaczą
kopię mBanku (z pewnymi elementami zaczerpniętymi od konkurencji) i będzie
się nad czym pochylić.
> To jest właśnie przykład zamieszania i braku wizji - udało się coś zrobić
w mBanku, to dawaj -
> wdrażamy to w Pocztowym.
Może to co zostało spier... w mBanku zostanie wprowadzone w pocztowym a tym
samym będzie rozwijane...? oby...
> To nic, że to inna grupa docelowa, inna oferta, inna marka, inna
> specyfika sieci dystrybucji. Ważne żeby skopiować, po co wymyślać, skoro
łatwiej skopiować...
A możesz mi powiedzieć jaką ty byś chciał mieć ofertę w pocztowym?
> Polska klasyka.
> Na pohybel!
Ostro i radykalnie :) podoba mi się
> Szkoda tylko emerytów, którzy zamiast ulubionych cielistych pończoch i
ziółek do parzenia w
> okienku pocztowym będą teraz atakowani na Poczcie Polskiej ofertą
nowoczesnych produktów
> bankowych spod znaku Banku Pocztowego, pardon: mBanku, bo za chwilę nie
będzie już różnicy i
> wszystkim się te dwie oferty pop......ą.
Radykalizm, radykalizm, radykalizm... o ile wyżej mi się twoje podejście
podoba ;) to chyba tutaj za bardzo się zagalopowałeś.
Ten bank ma szansę powodzenia jeżeli:
1. tam gdzie się da będzie miał wydzieloną specjalną przestrzeń na swoją
działalność
2. zostaną stworzone stanowiska komputerowe, w których wspomniany "emeryt"
będzie mógł samodzielnie (albo przy pomocy pracownika banku pocztowego)
wykonywać operacje
3. dobra TOiP, w której ten biedny emeryt jak i bogaty emeryt nie będzie
kasowany za pierdoły
4. w miarę sensowa oferta lokat
Przy odpowiedniej promocji mają szansę na sukces.
-
6. Data: 2010-01-10 09:39:50
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: xbartx <b...@h...net>
Dnia Sat, 09 Jan 2010 21:59:00 +0000, Arkadiusz Jadczak napisał(a):
> To jest właśnie przykład zamieszania i
> braku wizji - udało się coś zrobić w mBanku, to dawaj - wdrażamy to w
> Pocztowym. To nic, że to inna grupa docelowa, inna oferta, inna marka,
> inna specyfika sieci dystrybucji. Ważne żeby skopiować, po co wymyślać,
> skoro łatwiej skopiować... Polska klasyka.
Ciężko jest chyba w tych czasach w bankowości dać coś nowego i jeszcze
ludzi do tego przekonać, szczególnie będą nowym graczem na rynku,
nieprawdaż? Zrobili ofertę jaka jest potrzebna klientom najbardziej, a to
że jest i da internautów i dla emerytów, to chyba żaden problem - pogryzą
się? Internauci/allegro mają dobry wpłatomat a resztę zrobią przez
internet. Osoby starsze dalej sobie mogą chodzić na pocztę rachunki
płacić a do tego do domu raz w miesiącu gotówkę zamówić. IMO BP ma bardzo
duży potencjał czyli sieć placówek, którym biją na głowę PKO BP. Jeżeli
to dobrze rozegrają to wysyłanie listów/paczek to tylko będzie dodatek ;)
--
xbartx
-
7. Data: 2010-01-10 10:21:51
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "Sinus" <s...@g...SKASUJ-TO.pl>
JanKo <b...@m...tu> napisał(a):
> Drugi milion to
> sprzedawcy na Allegro którzy kuszą swych klientów bezprowizyjnymi
> wpłatami gotówką. Bank Pocztowy jest dla ludzi myślących ;-)
Czy wpłata na Poczcie pojawia się na rachunku od razu czy "przetwarzają"
operację kilka godzin?
--
Sinus
--
Wysłano z serwisu Usenet w portalu Gazeta.pl -> http://www.gazeta.pl/usenet/
-
8. Data: 2010-01-10 10:42:22
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"xbartx" news:hic796$3r2$1@inews.gazeta.pl
> Ciężko jest chyba w tych czasach w bankowości dać coś nowego i jeszcze
> ludzi do tego przekonać, szczególnie będą nowym graczem na rynku,
> nieprawdaż? Zrobili ofertę jaka jest potrzebna klientom najbardziej, a to
> że jest i da internautów i dla emerytów, to chyba żaden problem - pogryzą
> się? Internauci/allegro mają dobry wpłatomat a resztę zrobią przez
> internet. Osoby starsze dalej sobie mogą chodzić na pocztę rachunki
> płacić a do tego do domu raz w miesiącu gotówkę zamówić. IMO BP ma bardzo
> duży potencjał czyli sieć placówek, którym biją na głowę PKO BP. Jeżeli
> to dobrze rozegrają to wysyłanie listów/paczek to tylko będzie dodatek ;)
Otóż to - znieść jeszcze opłatę 4PLN za debetówkę, bądź też limit kwotowy
(rozsądny!), który zwalnia z prowizji za jej posiadanie i będzie ciekawie.
-
9. Data: 2010-01-10 10:46:27
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Arkadiusz Jadczak" <a...@g...SKASUJ-TO.pl> napisał w
wiadomości grup dyskusyjnych:hiau73$g2a$...@i...gazeta.pl...
> To jest właśnie przykład zamieszania i braku wizji - udało się coś zrobić
> w mBanku, to dawaj -
> wdrażamy to w Pocztowym. To nic, że to inna grupa docelowa, inna oferta,
> inna marka, inna
> specyfika sieci dystrybucji. Ważne żeby skopiować, po co wymyślać, skoro
> łatwiej skopiować...
> Polska klasyka.
> Na pohybel!
Nie rozumiem do końca Twoich zastrzeżeń.
Darmowe wypłaty i darmowe wpłaty (jak rozumiem taka jest oferta Banku
Pocztowego) na każdej poczcie oraz do tego darmowa dostawa gotówki do domu
przez listonosza choćby ograniczoną ilość razy to rozwiązanie świetnie
sprofilowane i akurat ja wróżę tej ofercie wielki sukces w ciągu roku czy
dwóch lat, o ile tylko onlajnowość będzie porównywalna do tej mbankowej.
-
10. Data: 2010-01-10 11:40:33
Temat: Re: A może Pocztowy mysli logicznie?
Od: Clegan <c...@g...com>
On 9 Sty, 22:59, "Arkadiusz Jadczak" <a...@g...SKASUJ-
TO.pl> wrote:
> To jest właśnie przykład zamieszania i braku wizji - udało się coś zrobić w mBanku,
to dawaj -
> wdrażamy to w Pocztowym. To nic, że to inna grupa docelowa, inna oferta, inna
marka, inna
> specyfika sieci dystrybucji. Ważne żeby skopiować, po co wymyślać, skoro łatwiej
skopiować...
> Polska klasyka.
> Na pohybel!
No najlepiej to wyważać otwarte drzwi i wymyślać na nowo koło.
Koncepcja darmowego roru z wpłatami na poczcie jest bardzo ciekawa.
Mnie tam guzik obchodzi co jest w jakimś akronimie.