  • 1. Data: 2007-01-12 23:13:52
    Temat: AEGON - dobre rozwiązanie?
    Od: l...@p...onet.pl

    Witam - wpadł mi w oko oferta polisy ubezpieczeniowej firmy AEGON, patrzę pod
    kontem oszczędzania po pierwsze większej kwoty 10-20k a po drugie
    systematycznego miesięcznego wpłacania 500-1000zł. Oto jak mi się wydaje plusy
    AEGONu

    1. Niskie koszty zarządzania - przechodzenie pomiędzy funduszami, zakup
    jednostek itp.
    2. Tylko wyselekcjonowane fundusze, co dla niedoświadczonego inwestora ma duże
    znaczenie
    3. Działa jako polisa ubezpieczeniowa i w razie śmierci/wypadku CAŁOŚĆ
    wpłaconych pieniędzy jest wypłacana bez zbędnych formalności, a dodatkowo polisa
    nie obejmuje procedury spadkowej. Pieniądze są wypłacone w kwocie nie mniejszej
    niż ilość wpłaconych...czyli nawet w przypadku złego zainwestowania i straty
    ubezpieczenie będzie wypłacone w całości
    4. podatek belkowy jest wypłacany przy wyjściu z funduszu
    5. bardzo przyjemne zarządzanie przez stronę internetową
    6. przy deklaracji wpłat możliwa jest przerwa 12miesięczna albo 12
    jednomniesięcznych :P

    a oto minusy:
    1. aby coś zyskać należy oszczędzać minimum 10 lat - w innym przypadku koszty
    wyjścia sięgają nawet 99%!!!
    2. trudno jest uzyskać gwarancję, że się będzie w stanie wpłacać po min 500zł
    przez 10 lat

    no sam nie wiem co o tym myśleć.... :/

  • 2. Data: 2007-01-13 00:43:24
    Temat: Re: AEGON - dobre rozwiązanie?
    Od: "Olo" <a...@w...pl>

    Użytkownik <l...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > plusy
    > AEGONu
    >
    > 1. Niskie koszty zarządzania - przechodzenie pomiędzy funduszami, zakup
    Koszt to 1.95% rocznie w aegon a do tego koszty zarządzania w samych
    funduszach - to nie są niskie koszty. Trasfer jest faktycznie 12 x rok
    bezpłatny

    > 2. Tylko wyselekcjonowane fundusze, co dla niedoświadczonego inwestora ma
    > duże znaczenie
    Racja

> [...]
    > straty
    > ubezpieczenie będzie wypłacone w całości
    Pieniądze są wypłacane w całości tylko na wypadejk Twojej śmierci. Jeżli
    dożyjesz wypłaty to dostaniesz tyle ile aktualnie jest w portfelu (może być
    teoretycznie mniej niż wpłaciłeś)

    > 4. podatek belkowy jest wypłacany przy wyjściu z funduszu
    To duża zaleta

    > 5. bardzo przyjemne zarządzanie przez stronę internetową
    Też tak uważam - tylko że kosztuje to ok 11 zł na m-c

> [...]
    > jednomniesięcznych :P

    > a oto minusy:
    > 1. aby coś zyskać należy oszczędzać minimum 10 lat - w innym przypadku

    To wbrw pozorom jest zaleta:
    1. jak cie najdzie kupić nowy TV lub auto to nie sięgniesz po te pieniądze.
    2. Jak przyjdzie korekta to w strachu nie wyciągniesz pieniedzy - z reguły
    ludzie robią to w nagłupszym momencie

    > 2. trudno jest uzyskać gwarancję, że się będzie w stanie wpłacać po min
    > 500zł
    > przez 10 lat
    Wpłacać musisz tylko 5 lat a utrzymywać inwestycje 10lat. Minimalna kwota to
    200 zł - wpłacać więcej zawsze możesz. Od składki 500 zł nie płacisz
    prowizji w kowocie 15% 1-rocznej składki. Ogólnie to wybierz albo składkę
    200 - zapłacisz 360 zł prowizji albo 500 bez prowizji. Pośrednie wartości
    nie mają sensu.

    > no sam nie wiem co o tym myśleć.... :/

    Jeżleli chcesz mieć łatwy system oszczędzania to jest on o.k. Jeżeli zna się
    ten program dobrze i trochę czuje fundusze można dużo skorzystać na
    możliwości transferu i alokacji środków. Aegon nie jest jednak pozbawiony
    wad -czytaj koszty. Bezpośdrednio na funduszach teoretycznie da się wycisnąć
    więcej - ale moje doświadczenia pokazują że dla większości osób tylko w
    teori - człowiek sam inwestując po jakmś czasie traci zapał i z
    wieloletniego budowania kapitału poprzez wpłatę stałej kwoty nici. Aegon
    mobilizuje do stałych wpłat i niezrywania inwestycji - banalne ale
    skuteczne. W dodatku na rynku jest ok. 250 FI - jesteś w stanie nadążyć za
    rynkiem, śledzić go na bieżąco?
    Czy otrzymałeś od sprzedawcy propozycję, że będziesz dostawał co miesięczne
    sugestie co do składu portfela od doradcy inwestycyjnego A.Adamca?

    Pozdrawiam - Olo

  • 3. Data: 2007-01-13 09:28:36
    Od: l...@p...onet.pl

> [...]
    > Koszt to 1.95% rocznie w aegon a do tego koszty zarządzania w samych
    > funduszach - to nie są niskie koszty. Trasfer jest faktycznie 12 x rok

    Dokładnie: 1.95% + 9zł lub 11,50 zł za miesiąc.

    > Racja

    :)

    > Pieniądze są wypłacane w całości tylko na wypadejk Twojej śmierci. Jeżli
    > dożyjesz wypłaty to dostaniesz tyle ile aktualnie jest w portfelu (może być
    > teoretycznie mniej niż wpłaciłeś)

    Tak, tak :)

    > To duża zaleta

    Jak za 10 lat będzie jeszcze ten podatek, lub może być mniejszy, bo większego
    chyba nikt się nie spodziewa

    > Też tak uważam - tylko że kosztuje to ok 11 zł na m-c

    O! O tym to ja nawet nie wiedziałem... nigdzie w regulaminie tego nie
    przeczytałem, chyba, że jest to pod nazwą "Opłata administracyjna"

> [...]
    > 2. Jak przyjdzie korekta to w strachu nie wyciągniesz pieniedzy - z reguły

    A jak przyjdzie choroba?

> [...]
    > 200 - zapłacisz 360 zł prowizji albo 500 bez prowizji. Pośrednie wartości

    Tak jest!

> [...]
    > Czy otrzymałeś od sprzedawcy propozycję, że będziesz dostawał co miesięczne
    > sugestie co do składu portfela od doradcy inwestycyjnego A.Adamca?

    Nie dostałem tej propozycji od sprzedawcy :) Sam się zainteresowałem :)

  • 4. Data: 2007-01-13 11:37:35
    Od: Sławomir Szyszło <s...@p...onet.pl>

    Dnia 13 Jan 2007 00:13:52 +0100, l...@p...onet.pl wklepał(-a):

> [...]
    >kontem oszczędzania po pierwsze większej kwoty 10-20k a po drugie
    >systematycznego miesięcznego wpłacania 500-1000zł. Oto jak mi się wydaje plusy

    A o którym konkretnie mówisz, bo jest ich kilka?

    (...)

    >a oto minusy:
    >1. aby coś zyskać należy oszczędzać minimum 10 lat - w innym przypadku koszty
    >wyjścia sięgają nawet 99%!!!

    A czy jest możliwość wpłat na konto dodatkowe - i wypłat bez prowizji ew. z
    niską prowizją? Chyba jako jedyna firma na polskim rynku oferują fundusze w CHF,
    co mogłoby być interesującą ofertą zabezpieczania kredytu w CHF... pod
    warunkiem, że da się wypłacać z niską prowizją z konta dodatkowego. W końcu nie
    wiadomo przecież kiedy kurs CHF może wzrosnąć i trzeba będzie sięgnąć do
    oszczędności - może za 2 lata, a może za 7.

  • 5. Data: 2007-01-13 11:47:21
    Od: l...@p...onet.pl

    > Dnia 13 Jan 2007 00:13:52 +0100, l...@p...onet.pl wklepał(-a):

    > A o którym konkretnie mówisz, bo jest ich kilka?

    Na razie rozważam tak ogólnie..

    > A czy jest możliwość wpłat na konto dodatkowe - i wypłat bez prowizji ew. z
    > niską prowizją?
    subkonto wpłat jednorazowych