eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki(AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 43

  • 21. Data: 2004-12-16 06:55:05
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Użytkownik "Glenn" <g...@b...pl> napisał w wiadomości
    news:cpq568$fg4$1@news.onet.pl...
    > > Ale zawsze mozna powiedziec, ze usluga bylo nabycie biletu przez
    > > internet i ta usluga zostala zrealizowana.
    > > Zamiana biletu na usluge przewozowa nie jest wykonywana przez bank...
    > > ;-)
    >
    > Teoretycznie to ja się zgadzam, ale moje doświadczenie temu przeczy.
    > Inteligo w identycznej sytuacji (prawie - chodziło o płyty) zwróciło kasę.

    Noo, nie jest to identyczna sytuacja (a moze wlasnie jest...;-))
    Ty zaplacilas za plyty i ich nie dostalas, tu klient zaplacil za bilety i
    BILETY dostal...;-))
    A jeszcze chce reklamowac...;-))

    > Czyli jednak w tych mitycznych regulacjach Visy/MC coś musi być.

    Pewnie tak. Sam jestem ciekaw jak to sie zakonczy...

    --
    Pozdrowienia
    ---
    Slawek Kos --> s...@p...com



  • 22. Data: 2004-12-16 06:56:43
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Slawek Kos" <s...@p...gazeta.pl>

    Uzytkownik "Krzysztof Halasa" <k...@p...waw.pl> napisal w wiadomosci
    news:m3llbzt9hk.fsf@defiant.pm.waw.pl...
    > "Slawek Kos" <s...@p...com> writes:
    >
    > > Ale zawsze mozna powiedziec, ze usluga bylo nabycie biletu przez
    internet i
    > > ta usluga zostala zrealizowana.
    > > Zamiana biletu na usluge przewozowa nie jest wykonywana przez bank...
    > > ;-)
    >
    > Nic z tego, w takich przypadkach banku nie powinno interesowac nic innego
    > niz dowod, ze usluga zostala wykonana (pokwitowana) na rzecz posiadacza
    > karty.

    Noo chyba zostala wykonana, jakies pokwitowanie na wystawienie biletow chyba
    istnieje? Chocby elektroniczne.

    --
    Pozdrowienia
    ---
    Slawek Kos --> s...@p...com




  • 23. Data: 2004-12-16 08:35:47
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Noo, nie jest to identyczna sytuacja (a moze wlasnie jest...;-))

    I dlatego teoretycznie się zgadzam ;-) Pewnie gdybym nie dostała tego zwrotu
    swego czasu, to teraz bym gardłowała, tak jak Ty ;-)

    > Ty zaplacilas za plyty i ich nie dostalas, tu klient zaplacil za
    > bilety i BILETY dostal...;-))
    > A jeszcze chce reklamowac...;-))

    Hmmm - klient zapłacił za przelot na danej trasie w określonym terminie.
    Bilet to tylko taki "paragon" potwierdzający, że opłata za przelot została
    uiszczona. A że przelot się nie odbył...


    >> Czyli jednak w tych mitycznych regulacjach Visy/MC coś musi być.
    >
    > Pewnie tak. Sam jestem ciekaw jak to sie zakonczy...

    Niektórzy pewnie oddadzą bez gadania, a inni (jak Pekao) będą się zapierać -
    jak ktoś będzie uparty to kasę pewnie dostanie.


  • 24. Data: 2004-12-16 14:30:42
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 16 Dec 2004 09:35:47 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn w wiadomości
    <news:cprhg0$gim$1@news.onet.pl> napisał(a):

    >> Ty zaplacilas za plyty i ich nie dostalas, tu klient zaplacil za
    >> bilety i BILETY dostal...;-))
    >> A jeszcze chce reklamowac...;-))
    >
    > Hmmm - klient zapłacił za przelot na danej trasie w określonym terminie.
    > Bilet to tylko taki "paragon" potwierdzający, że opłata za przelot została
    > uiszczona. A że przelot się nie odbył...

    Tak mi sie wydaje, że w AirPolonia biletów to fizycznie nie było, był
    tylko numer rezerwacji i nic więcej (jeśli nie pomyliło mi się z
    EuroSky).

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)


  • 25. Data: 2004-12-16 16:37:53
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    >> Hmmm - klient zapłacił za przelot na danej trasie w określonym
    >> terminie. Bilet to tylko taki "paragon" potwierdzający, że opłata za
    >> przelot została uiszczona. A że przelot się nie odbył...
    >
    > Tak mi sie wydaje, że w AirPolonia biletów to fizycznie nie było, był
    > tylko numer rezerwacji i nic więcej (jeśli nie pomyliło mi się z
    > EuroSky).

    A co ma do tej sprawy forma biletów?


  • 26. Data: 2004-12-16 17:49:47
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 16 Dec 2004 17:37:53 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn w wiadomości
    <news:cpsdo0$q5s$1@news.onet.pl> napisał(a):

    >>> Hmmm - klient zapłacił za przelot na danej trasie w określonym
    >>> terminie. Bilet to tylko taki "paragon" potwierdzający, że opłata za
    >>> przelot została uiszczona. A że przelot się nie odbył...
    >>
    >> Tak mi sie wydaje, że w AirPolonia biletów to fizycznie nie było, był
    >> tylko numer rezerwacji i nic więcej (jeśli nie pomyliło mi się z
    >> EuroSky).
    >
    > A co ma do tej sprawy forma biletów?

    Jeśli biletów jako takich nie ma, to trudno użyć argumentu, że
    przedmiotem transakcji karcianej był "zakup biletów".

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)


  • 27. Data: 2004-12-16 17:58:44
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jeśli biletów jako takich nie ma, to trudno użyć argumentu, że
    > przedmiotem transakcji karcianej był "zakup biletów".

    FORMA biletu co ma do tego. Bo bilet jest - w formie pliku, świstka papieru
    etc. A poza tym nie chodzi o zakup biletu, tylko zakup przelotu na danej
    trasie w danym terminie.


  • 28. Data: 2004-12-16 19:06:40
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    Adam Płaszczyca napisał(a):

    >>jaka masz podstwe do reklamacji ? ze klient zbankrutowal ? nie zartuj sobie,
    >>a co to bank obchodzi ?

    > Ustawa o EiP.

    Również proszę o doprecyzowanie.


  • 29. Data: 2004-12-16 19:09:51
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA lub MasterCard
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJ.info>

    blad napisał(a):

    > na koncu artykułu jest wypowiedz dyr. MasterCard ze reklamacja jest uzasadniona

    Wiesz. Wypowiedzi dyrektorów nie są częścią umowy klient<->wydawa karty.

    Klient składa reklamację do banku, bo z nim przecież wiąże go umowa.

    Jeśli bank odrzuci reklamacje - to nie za bardzo masz się na co powołać,
    bo regulacje VISA, czy MasterCard formalnie *NIE* wiążą klienta. Ba -
    klient nie ma do nich nawet dostępu.

    A w ustawie o EŚP i umowach klient<->bank ja jakoś nie potrafię odszukać
    się podstawy, na której klient miałby żądać od banku [to, że on
    reklamację przekaże komuśtam to już wewnętrzna sprawa banku, nie
    klienta] zwrotu środków za bilety.


  • 30. Data: 2004-12-16 19:23:48
    Temat: Re: (AIRPOLONIA) - odzyskac z VISA w LukasBank
    Od: "Krzysztof K. Maj" <kmaj@USUN_TO.krak.eu.org>

    Thu, 16 Dec 2004 18:58:44 +0100, na pl.biznes.banki, Glenn w wiadomości
    <news:cpsifm$9ij$1@news.onet.pl> napisał(a):

    >> Jeśli biletów jako takich nie ma, to trudno użyć argumentu, że
    >> przedmiotem transakcji karcianej był "zakup biletów".
    >
    > FORMA biletu co ma do tego. Bo bilet jest - w formie pliku, świstka papieru
    > etc.

    Nie, plik w komputerze już biletem nie będzie.
    Za Słownikiem Języka Polskiego PWN:

    ====================================================
    ==============
    bilet m IV, D. -u, Ms. ~ecie; lm M. -y
    1.
    <<kartka z odpowiednim nadrukiem wydającej ją instytucji, będąca dowodem
    uiszczenia opłaty przez nabywcę, uprawniająca do określonej, zwykle
    jednorazowej usługi>> [...]
    ====================================================
    =================

    Dalej są przykłady różnych biletów, ale wszystkie bardzo materialne.

    > A poza tym nie chodzi o zakup biletu, tylko zakup przelotu na danej
    > trasie w danym terminie.

    Cały czas staram się przekonać Cię o tym :)

    --
    Pozdrowienia
    Krzysztof K. Maj
    (Uwaga na pułapkę w adresie!)

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4 . 5


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1