  • 11. Data: 2006-02-05 01:23:21
    Temat: Re: ALLPAY - doświadczenia praktyczne?
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Znaczy sie cwaniacka firma? ;)

    imho - zawsze i wszedzie mozna dostac lepsze warunki niz "standar" i tyle...
    myslisz ze firmy ktore np. maja konta w banku x i robia miesiecznie y
    przelewow placa po 5 zl za przelew jak w cenniku?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 12. Data: 2006-02-05 08:28:47
    Od: Michał Macierzyński <m...@p...pl>

    > imho - zawsze i wszedzie mozna dostac lepsze warunki niz "standar" i
    > tyle... myslisz ze firmy ktore np. maja konta w banku x i robia
    > miesiecznie y przelewow placa po 5 zl za przelew jak w cenniku?

    W ofercie bankowosci korporacyjnej - i to przy duzych firmach nie -
    wszyscy inni korzystaja ze standardowego cennika.
    Przesylanie do 10 dni roboczych - to jednak sporo. Oczywiscie mozna
    negocjowac - ale prawdopodobnie bedac duzym uslugodawca mozna isc do
    duzej firmy.
    Swoja droga Allpay jaka ma forme wlasnosci? To DG, spolka zoo, akcyjna?
    Na stronie nigdzie nie pisza... Firma owszem daje gwarancje, ale co za
    nimi ida - tego juz nie wiadomo...

  • 13. Data: 2006-02-06 01:35:03
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > W ofercie bankowosci korporacyjnej - i to przy duzych firmach nie -
    > wszyscy inni korzystaja ze standardowego cennika.

    tak? ja mam zupelnie inne doswiadczenia... zawsze jest duzy i wiekszy -
    wszystko zalezy od banku i jego podejsciu do klienta. sa mniejsze firmy
    ktore maja duzo lepsze stawki niz o wiele wieksze firmy ktore dostaly
    cenniki, zaakceptowaly i podpisaly umowe.

    > Przesylanie do 10 dni roboczych - to jednak sporo. Oczywiscie mozna
    > negocjowac - ale prawdopodobnie bedac duzym uslugodawca mozna isc do duzej
    > firmy.

    ok - gdzie?

    > Swoja droga Allpay jaka ma forme wlasnosci? To DG, spolka zoo, akcyjna? Na
    > stronie nigdzie nie pisza... Firma owszem daje gwarancje, ale co za

    jakies 30 sekund klikania i masz wszystkie dane... pisze

    > nimi ida - tego juz nie wiadomo...

    i wraca temat ktory byl jakis rok temu - co daje a nie daje dana forma
    wlasnosci - ale to chyba temat na .biznes a nie ..banki....

    Pozdr.,
    Piotr

  • 14. Data: 2006-02-06 11:06:08
    Od: Agata_26 <a...@g...pl>

    Michał Ścioch napisał(a):

    > Mila obsluga? Odpowiadaja Ci na maile?

    No, zawsze, a to coś dziwnego?
    Odpowiedź mam najpóźniej następnego dnia, no chyba że piszę do nich w
    weekend, ale nie wymagajmy aby wszyscy pracowali w weekendy ;)

    > Zaznaczam ze mail to jedyna droga kontaktu z nimi, telefonu nie podaja zadnego.

    No co ty? Chyba czas na okulistę w takim razie, skoro nie widzisz na ich
    stronie telefonu jest od razu w zakładce kontakt...
    https://ssl.allpay.pl/?show=16, to może też nie dostrzegłeś maili od nich ;]

    --
    Pozdrawiam,
    Agata

  • 15. Data: 2006-02-06 11:07:46
    Od: Agata_26 <a...@g...pl>

    sas napisał(a):

    > razu zareagowal, a zreszta jest jednak, jak widzę łatwiejszy w obsludze.

    Widzisz, mi też odpowiadają, czyli Michał coś chyba ściemnia w przypadku
    obsługi klienta Allpaya...

    --
    Pozdrawiam,
    Agata

  • 16. Data: 2006-02-07 11:35:21
    Od: "Marcin Kolenda" <m...@p...onet.pl>

    > Swoja droga Allpay jaka ma forme wlasnosci? To DG, spolka zoo, akcyjna?
    > Na stronie nigdzie nie pisza... Firma owszem daje gwarancje, ale co za
    > nimi ida - tego juz nie wiadomo...

    I ruszyles dobry i dosc wazny watek:

    Obydwie firmy w swietle polskiego ustawodastwa dzialaja nielegalnie, poniewaz
    prowadzac dzialalnosc agenta rozliczeniowego:
    - nie maja zezwolen nadzoru bankowego
    - nie spelniaja wymogow kapitalowych (min 1 mln euro)
    - nie spelniaja wymogow bycia spolka akcyjna
    - nie prowadza dzialalnosci informacyjnej wobec NBP.

    Slowem dzialaja lamiac przepisy.
    To jeden worek z Grosikami, Mieszkami i innymi zupelnie niewiarygodnymi
    posredniczacymi we wplatach.
    Sklepy wspolpracujace z takimi firmami obudza sie z reka w nocniku gdy tylko
    wlasciciele allpaya czy platnosci zwina sie na wakacje.

    Ale to juz problem kazdego ze sklepow i placacych przez takie instytucje.

    Pozdrawiam,
    Marcin Kolenda

  • 17. Data: 2006-02-07 13:08:19
    Od: "Piotr" <p...@c...cz>

    > Obydwie firmy w swietle polskiego ustawodastwa dzialaja nielegalnie,
    > poniewaz

    nie do konca masz racje

    > To jeden worek z Grosikami, Mieszkami i innymi zupelnie niewiarygodnymi
    > posredniczacymi we wplatach.

    tez nie masz racji... to zwykle posrednictwo finansowe... na takiej samej
    zasadzie nie mogly by dzialac zadne agencje kreytowe, itp.

    > Sklepy wspolpracujace z takimi firmami obudza sie z reka w nocniku gdy
    > tylko
    > wlasciciele allpaya czy platnosci zwina sie na wakacje.

    imho - dla mnie o wiele bardziej wiarygodne firmy niz np. ecard ktory
    praktycznie padl po wpadce z airpolonia...

    moze wazniejsze pytanie - czy w przypadku gdy np. ecard oglosi upadlosc -
    jaka gwarancje ma klient ze otrzyma naleznosci? maja jakis fundusz
    gwarancyjny?

    Pozdr.,
    Piotr

  • 18. Data: 2006-02-07 13:41:50
    Od: "Marcin Kolenda" <m...@p...onet.pl>

    > nie do konca masz racje

    proponuje lekture Ustawy o elektronicznych instrumentach platniczych.

    > tez nie masz racji... to zwykle posrednictwo finansowe... na takiej samej
    > zasadzie nie mogly by dzialac zadne agencje kreytowe, itp.

    Grosiki moga dzialac poniewaz wykonuja czynnosci bankowe niezarezerwowane dla
    bankow (vide Prawo bankowe).
    Sposob dzialania jest identyczny, z tym, ze Grosiki dzialaja na ziemi a
    podmioty, o ktorych debatujemy przez Internet. Roznica jest to, ze firmy
    internetowe lapia sie dodatkowo na obsluge elektronicznych instrumwentow
    platniczych.

    > imho - dla mnie o wiele bardziej wiarygodne firmy niz np. ecard ktory
    > praktycznie padl po wpadce z airpolonia...

    Hmmm, eCard, PolCard, CardPoint, Centrum Kart Pekao, eService jakos ciagna choc
    wiekszosc z nich miala wtopy na kilka milionow.

    I to wlasnie pokazuje, ze firmy z mocnymi podstawami nie padaja po wiekszych
    wpadkach. Tyle, ze o tym zazwyczaj nie pisze sie w prasie...

    A jakie podstawy maja przedmiotowe firmy? Spolki jawne czy zoo z kapitalami
    kilka, kilkadziesiat tys zlotych? Kilkadziesiat tys zl to dzienny obrot jednego
    duzego sklepu internetowego. (Merlin chwalil sie miesiecznymi obrotami rzedu
    kilku mln w okresie przedswiatecznym)

    > moze wazniejsze pytanie - czy w przypadku gdy np. ecard oglosi upadlosc -
    > jaka gwarancje ma klient ze otrzyma naleznosci? maja jakis fundusz
    > gwarancyjny?

    Jako zwykly klient sklepow internetowych i platnik nie mam niestety dostepu do
    takich informacji.
    Ostatni komentarz odpowiada Ci na pytanie co dzieje sie z firmami o mocnych
    podstawach w razie wpadki. Slyszales zeby ktoras padla?
    Nie bede tu dodawal, ze wpadki trzeba miec NA CZYM. A znaczace sklepy
    internetowe nie ida na wspolprace z firmami typu allpay. Czy znasz jakiekolwiek
    sklepy internetowe, badz firmy naziemne prowadzace sprzedaz via siec, majace
    milionowe obroty i bedace jednoczesnie obslugiwane przez centra inne niz PolCard
    lub eCard?

    A co bedzie w razie wpadki spolki jawnej czy zoo z malymi kapitalami?
    Mysle, ze na takie rynek czesciowo zna odpowiedzi, dlatego PolCard czy eCard
    trzymaja swoja pozycje.
    Dlatego tez ja, jako klient nie zaplace karta przez firme krzak.
    Ale to moje zdanie, kazdy ma prawo placic gdzie chce i komu chce.
    Grosiki tez mialy klientow...

    MK

  • 19. Data: 2006-02-08 08:46:19
    Od: "Wojtek W." <webbo__B-E_Z@S-P_AMU__poczta.onet.pl>

    > Jako zwykly klient sklepow internetowych i platnik nie mam niestety
    > dostepu do takich informacji.
    No właśnie - bo tak samo jak allpay czy platności sklep nie zobaczy
    kasy. W tej konkretnej sytuacji niczym się te firmy nie różnią.

> [...]
    > siec, majace
    > milionowe obroty i bedace jednoczesnie obslugiwane przez centra inne
    Tak. Allegro.pl korzysta z płatności.pl, które jest przecież firmą be
    ;) Onet.pl korzysta z płatności, home.pl korzysta z allpaya. itd. itd.
    Poza tym w tym momencie obraziłeś wiele innych osób prowadzących duże
    sklepy internetowe w Polsce.

    > A co bedzie w razie wpadki spolki jawnej czy zoo z malymi
    > kapitalami?
    Tak samo co w przypadku bankrutstwa ecardu. Nikt nie zobaczy pieniędzy
    :)

    > Dlatego tez ja, jako klient nie zaplace karta przez firme krzak.
    I nie musisz, na szczęście jest wolny rynek który pozwala serwisow
    typu płatności czy allpay dać dużo lepszą obsługę i niższe prowizje
    niż ecard czy polcard. Wiem to z doświadczenia.

    Poza ty zwróć uwagę, że nie jako KLIENT masz tu problem (bo jak
    zapłacisz kartą to w banku odzyskasz kasę pewno b. szybko), ale sklepy
    (jeśli już mówimy o problemach). Więc tak naprawdę nie jesteś stroną w
    tym sporze.

    --
    WWWojtas