  • 41. Data: 2004-09-21 08:11:19
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Catbert <virtual_banana_spam@spam_wp.pl>

    On 9/20/2004 10:35 PM, Bartol Partol wrote:

    > No wlasnie. Wszyscy narzekaja, ze w Polsce jest syf i zlodziejstwo, a
    > sami nie placa tego co powinni i uwazaja, ze sa swieci. I jeszcze sie
    > tym chwala. Taka debilna komunistyczno-katolicka mentalnosc.

    Od zapłacenia abonamentu nie będzie mniej syfu i złodziejstwa. Abonament
    jako danina publiczna ma charakter podatku pogłównego, który nie został
    wprowadzony, więc jest pobierany nielegalnie. Uczciwość i niesyfiastość
    polega na tym, że świadczenia są ekwiwalentne - np. płacę podatek, a
    państwo utrzymuje policję lub buduje drogi - które to służą mi pośrednio
    bądź bezpośrednio. Państwowa telewizja korzystająca z abonamentu to
    próba legalizacji nierówności podmiotów wobec prawa, sprzeczna z
    konstytucją, podobnie jak sposób ustalania abonamentu.
    Równie dobrze państwo mogłoby wprowadzić abonament bankowy, pobierany od
    każdego, kto ma konto w banku i przekazywać go na rzecz NBP lub PKO BP
    SA, bo realizują one "misję". Można też wprowadzić sto innych
    abonamentów z tytułów dowolnych z powodu innych misji.

    Pzdr: Catbert

  • 42. Data: 2004-09-21 09:46:34
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik zbiggy napisał:

    > komunistyczna mentalność, to dać się przekonać, że "powinniśmy"
    > jeszcze 3 lata temu nie "powinniśmy" płacić podatku belki, co się takiego
    > zmieniło, że od konca 2001 "powinniśmy"? - ano tyle się stało, że rządy
    > rozdają pieniądze zabrane podatnikom swoim kolesiom partyjnym i klienteli
    > politycznej. Zabrakło pieniędzy, więc wymyślono nowy sposób łupienia
    > obywateli. A owce nawet nie bekną słowa sprzeciwu, tylko mówią o syfie i
    > złodziejstwie, jeżeli komus sie to nie podoba i o tym mówi.

    Takie masz prawo jakich przedstawicieli do jego ustanawiania sobie
    wybrales. Nastepnym razem bardziej sie przyloz i chociaz pojdz na wybory.

    Bartol

  • 43. Data: 2004-09-21 09:48:23
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Konrad napisał:

    > wszystko fajnie dopoki zlodziejskie nie sa ustawy :-)

    A kto uchwala ustawy? He? Czyzby nie przestawiciele spoleczenstwa?

    > abonament za sam fakt istnienia telewizji publicznej, niezaleznie od
    > tego czy ogladasz, czy nie i czy Ci sie podoba czy nie? a gdzie wolnosc
    > wyboru? dlaczego jesli chce ogladac tvn czy cokolwiek innego zaplacic
    > musze tvp? zrzutka na uwiklanego w afery prezesa?

    j.w.

    > w Polsce jest syf i zlodziejstwo :-) i nie skonczy sie to tak dlugo, jak
    > dlugo bedziemy sie na to zgadzac.

    Podstawowym sposobem skonczenia z syfem i zlodziejstwem jest szanowanie
    prawa.

    Bartol

  • 44. Data: 2004-09-21 09:48:55
    Od: Artur Czeczko <a...@c...mrowisko.one.pl>

    Konrad wrote:

    > wszystko fajnie dopoki zlodziejskie nie sa ustawy :-)

    Jakieś tam ogólne pojęcie na temat na czym polega demokracja
    to oczywiście masz?

    Pozdrawiam,
    Artur

  • 45. Data: 2004-09-21 09:51:09
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Catbert napisał:

> [...]
    > próba legalizacji nierówności podmiotów wobec prawa, sprzeczna z
    > konstytucją, podobnie jak sposób ustalania abonamentu.

    Osz kurwa. A kto niby ustala prawo? Czyzby nie Ci, ktorych wybierasz w
    wyborach?

    Bartol

    ps. przeczytalem kilka Waszych wypowiedzi i niestety utwierdzam sie w
    stanowisku, ze w Polsce jeszcze baaaaardzo dlugo bedzie zle.

  • 46. Data: 2004-09-21 09:51:16
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Jakieś tam ogólne pojęcie na temat na czym polega demokracja
    > to oczywiście masz?

    Wiesz - Hitler też został wybrany demokratycznie ;-))) I w związku z tym
    ustaw norymberskich zapewne należało przestrzegać.

  • 47. Data: 2004-09-21 10:13:46
    Od: yayco <yayco2_tnij_@_tnij_gmail.com>

    Zdarzyło się to jak raz 2004-09-21 11:51, kiedy Glenn napisał(a) co
    następuje:

    > Wiesz - Hitler też został wybrany demokratycznie ;-))) I w związku z tym
    > ustaw norymberskich zapewne należało przestrzegać.

    Dlatego też dzisiejsza niemiecka konstytucja jest jedyną, która
    dopuszcza (oczywiście w ściśle reglamentowanych przypadkach) -
    obywatelskie nieposłuszeństwo (w uproszczeniu - nieprzestrzeganie prawa
    dla obrony wolności obywatelskich). W innych państwach Zachodu
    obywatelskie nieposłuszeństwo jest figurą raczej stylistyczną, ale jest
    brane pod uwagę w orzecznictwie i doktrynie prawniczej (rzadziej w
    dyskursie politycznym).
    Natomiast Polska ma jedyną w Europie konstytucję, która bezwzględnie
    nakazuje przestrzegania prawa, to jest w duchu tzw. klasycznego
    rechtstaat (lata 70 XIX wieku).
    Nie sądzę jednak, aby dało się w tej grupie rozstrzygnąć problem, czy to

    wadliwe prawo prowadzi do jego naruszeń, czy też kulturowy prawny
    nihilizm społeczeństwa (np, choć niekoniecznie - polskiego) prowadzi do
    wyłaniania ciał prawotwórczych, tworzących prawa bezsensowne lub szkodliwe.
    Aby dać wam pole do dalszego ulania złości dodam, że w polskim
    parlamencie jest najmniejszy w europie odsetek prawników, za to
    największy nauczycieli. I to wcale nie jest "całkiem inna historia"...

  • 48. Data: 2004-09-21 10:19:35
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik yayco napisał:

    > Aby dać wam pole do dalszego ulania złości dodam, że w polskim
    > parlamencie jest najmniejszy w europie odsetek prawników, za to
    > największy nauczycieli. I to wcale nie jest "całkiem inna historia"...

    Hehehe, jacy nauczyciele, takie spoleczenstwo. Nic dodac, nic ujac.

    A tak swoja droga, to wcale nie uwazam, ze prawo powinno byc stanowione
    przez prawnikow. Za to uwazam, ze absolutnie konieczny jest nadzor
    prawnikow nad stanowionym prawem.

    Bartol

  • 49. Data: 2004-09-21 10:20:01
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > Wiesz - Hitler też został wybrany demokratycznie ;-))) I w związku z tym
    > ustaw norymberskich zapewne należało przestrzegać.

    Ot, taka sobie mala demagogia.

    Bartol

  • 50. Data: 2004-09-21 10:21:12
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Aby dać wam pole do dalszego ulania złości dodam, że w polskim
    > parlamencie jest najmniejszy w europie odsetek prawników, za to
    > największy nauczycieli. I to wcale nie jest "całkiem inna historia"...

    Aaaaa - no to wszystko jasne ;-))) Przy okazji - ja nie mam nic przeciwko
    abonamentowi jako takiemu. Ja tylko chciałabym, żeby kupując telewizor nie
    zmuszano mnie do płacenia daniny na rzecz TVP, skoro za pomocą tegoż
    telewizora mogę sobie oglądać TVN, Polsat etc. Dlaczego nie zgadzając się
    finansować TVP mam rezygnować z oglądania telewizji jako takiej? I dlaczego
    podatek od posiadania telewizora/radia nazywa się abonamentem? Co niby
    abonuję płacąc go?