  • 61. Data: 2004-09-21 10:51:44
    Temat: Re: [OT] Abonament RTV
    Od: Jarek Andrzejewski <j...@d...com.pl>

    On Tue, 21 Sep 2004 12:31:32 +0200, "Glenn" <g...@b...pl>
    wrote:

    >No to teraz wyobraź sobie taką samą procedurę, tylko z dzisiejszymi
    >"aktorami". Dopiero by się zaczęło ;-)))

    Ja sobie wyobrażam. I żałuję, że tak nie jest. Wierzę w to, że tak jak
    lepszy most zrobi absolwent wydziału budownictwa politechniki niż
    absolwent akademii moskiewskiej tak lepsze prawo zrobi prawnik
    (zwłaszcza wybitny) niż tenże absolwen lub - nawet wybitny - rolnik.

    Przecież wielu z tych dyletantów z sejmu nawet nie zastanawia się nad
    skutkami tworzonego prawa, bo "w razie czego się znowelizuje".

    --
    Jarek Andrzejewski

  • 62. Data: 2004-09-21 11:16:13
    Temat: Re: Abonament RTV
    Od: Konrad <k...@s...die>

    Bartol Partol wrote:

    > Osz kurwa. A kto niby ustala prawo? Czyzby nie Ci, ktorych wybierasz w
    > wyborach?

    wysokosc oplaty _demokratycznie_ :-) ustanowila KRRiT. czy ta KRRiT to
    cos jak Sejm, do ktorego wybieralismy przedstawicieli? :-)

    > ps. przeczytalem kilka Waszych wypowiedzi i niestety utwierdzam sie w
    > stanowisku, ze w Polsce jeszcze baaaaardzo dlugo bedzie zle.

    tak, tak, ale jak juz sterroryzowani przez drzwiami i oknami pchajacych
    sie listonoszy zaczniemy placic abonament to sie polepszy :-), a zatem
    wszystko na dobrej drodze.

    pozdrawiam,
    --
    Konrad

  • 63. Data: 2004-09-21 11:17:00
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Ja sobie wyobrażam. I żałuję, że tak nie jest.

    A ja nie - i nie dlatego, że "zachwycam się" polskimi p(osłami). Wyobrażam
    sobie natomiast co to by były za ustawy, które przyklepywałby pan K. a pisał
    je któryś z jego zaufanych prawników. Ile fajnych interesików mógłaby sobie
    wtedy bez żadnej kontroli sitwa załatwić. Po prostu nie te czasy, nie Ci
    ludzie.

  • 64. Data: 2004-09-21 11:25:45
    Od: Marcin Kasperski <M...@s...com.pl>

    > A tak swoja droga, to wcale nie uwazam, ze prawo powinno byc
    > stanowione przez prawnikow. Za to uwazam, ze absolutnie konieczny jest
    > nadzor prawnikow nad stanowionym prawem.

    Mi się nadzór prawników nad prawem kojarzy głównie z dbaniem, by
    ustawa - zamiast prostego zdania i wyliczenia w trzech punktach - była
    napisana w sześciu wielokrotnie złożonych zdaniach sformułowanych
    formalno-prawnym językiem. Tak, by prawnik był niezbędny do
    interpretacji. Machinacje położeniem przecinka czy innymi 'lub
    czasopismami' też dają interesujące możliwości.

    Cholera, to bodaj w Austro-Węgrach była instytucja głupiego Jasia
    (tj. jakiegoś niewykształconego gościa ze wsi). Jasio musiał zrozumieć
    ustawę, jak nie rozumiał, trzeba było poprawić tak, by stała się
    zrozumiała...

  • 65. Data: 2004-09-21 12:27:18
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Marcin Kasperski napisał:

> [...]
    > interpretacji. Machinacje położeniem przecinka czy innymi 'lub
    > czasopismami' też dają interesujące możliwości.

    Zalezy co sie rozumie przez nadzor. A prawnicy, tak jak poslowie rozni sa.

    Bardzo dobry zwyczaj.

    Bartol

  • 66. Data: 2004-09-21 13:24:44
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    Uzytkownik "Konrad" <k...@s...die> napisal w wiadomosci

    > tak, tak, ale jak juz sterroryzowani przez drzwiami i oknami pchajacych
    > sie listonoszy zaczniemy placic abonament to sie polepszy :-), a zatem
    > wszystko na dobrej drodze.

    Dobre, dobre! :-)

    marekz

  • 67. Data: 2004-09-21 17:32:27
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...WYTNIJTO.info>

    Bartol Partol napisał(a):

    > No wlasnie. Wszyscy narzekaja, ze w Polsce jest syf i zlodziejstwo, a
    > sami nie placa tego co powinni i uwazaja, ze sa swieci. I jeszcze sie
    > tym chwala. Taka debilna komunistyczno-katolicka mentalnosc.

    Mam pytanie. Płacisz za radio w samochodzie?

  • 68. Data: 2004-09-21 17:33:45
    Od: "Glenn" <g...@b...pl>

    > Mam pytanie. Płacisz za radio w samochodzie?

    O ile nie jest "firmą" to nie musi.

  • 69. Data: 2004-09-21 17:41:32
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Wojciech Nawara napisał:

    > Mam pytanie. Płacisz za radio w samochodzie?

    Nie bo nie mam. Poza tym wystarczy, ze place abonament za jedno radio,
    niezaleznie od tego ile sztuk posiadam i uzywam. Tak stanowi prawo w
    moim przypadku.

    Bartol

  • 70. Data: 2004-09-21 17:42:12
    Od: Bartol Partol <bartolpartol@gazeta.>

    Użytkownik Glenn napisał:

    > O ile nie jest "firmą" to nie musi.

    Inaczej. O ile nie jest firma wystarczy, ze placi za jedno.

    Bartol