  • 31. Data: 2008-12-14 17:11:21
    Temat: Re: Absurd wysokiego oprocentowania...
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail p...@c...fontem.lucida.console napisał(a) w poprzednim
    odcinku co następuje:

    > Rzeczywista (niewirtualna?) będzie wyższa z powodu dzienn...nocnej ;)
    > kapitalizacji...

    no wlasnie - teoretycznie tak powinno byc.
    I teraz mam kłopot - bo zrobiłem sobie symulacje wrzucenia 100 zł na 365
    dni z dzienna kapitalizacja - oprocentowanie = 8,5%
    I wyszło mi, ze po roku bede miał 107,28...
    Ciekawe...

    No tak - w trakcie pisania posta wymysliłem.
    Przy wiekszej kwocie nie ma problemu (kwestia zaokraglen) i wychodzi jakies
    8,84%.
    A w przypadku alliora z 11 % za polowe - 5,63.

    "Nie pożądaj żony bliźniego swego nadaremnie"

  • 32. Data: 2008-12-14 17:38:41
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    Jedna uwaga... banki najczęściej nie są wcale zainteresowane unikaniem
    belki. Zauważcie, iż przy dziennej kapitalizacji nie ma szans na
    sprzedawanie różnej maści lokat antybelkowych, tak popularnych swego czasu,
    ubezpieczeń, wreszcie istnieje duża szansa, iż przy masowości zjawiska po
    prostu zmieniłyby się przepisy, a to także kłopot i koszty dla banku. Zatem
    dla banku obecna sytuacja jest lepsza, bo mogą podać, że mają np. 8%
    (zamiast niecałe 6,5%), zaoferować ubezpieczenie czy lokatę antybelkową na
    jej bazie, rozdmuchać informację o depozytach (słynne mbankowe "mamy 2 mln
    klientów" można przełożyć wtedy na "mamy 10 mln lokat", a że każda na 110zł,
    by uniknąć belki to już szczegół) itd.

  • 33. Data: 2008-12-14 18:11:18
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Osobnik posiadający mail x...@o...pl napisał(a) w poprzednim odcinku co następuje:

    > Jedna uwaga... banki najczęściej nie są wcale zainteresowane unikaniem
    > belki.

    to co napisałes, to wszystko byłoby prawda, gdyby nie to, ze bankom przede
    wszystkim powinno zalezec na pozyskiwaniu klientów. Skoro ze swojej
    kieszeni juz wiecej dac sie nie da, to mozna dac dodatek z kieszeni
    panstwa. Zmiana przepisów? Jakos nie chce mi sie wierzyc w kontekscie tego,
    ze rzad raczej obiecywał zniesienie belki. Jak nagle wytłumaczyliby
    uszczelnianie przepisów w tym zakresie?
    Zreszta widac po alliorze ze pierwszy bank juz jest. Dadza jeszcze troche
    wyzsze oprocentowanie i zobaczysz ilu za chwile beda mieli klientów i
    przede wszystkim ile kasy zbiorą z rynku.

    Tomasz Waszczynski: "Ja się zastanawia, czy czekoladki z alkoholem
    można jeść w miejscu publicznym ;-)"
    DooMiniK: "A alkohol w czekoladkach czy w butelce obok? ;]"

  • 34. Data: 2008-12-14 18:25:29
    Od: "Szymon" <x...@o...pl>

    > to co napisałes, to wszystko byłoby prawda, gdyby nie to, ze bankom przede
    > wszystkim powinno zalezec na pozyskiwaniu klientów.

    I dokładnie to robią oferując lokaty antybelkowe, ubezpieczenia, lokaty od
    1zł itd.
    Co ciekawe - w części banków (np. Lukas) % nalicza się i tak codziennie. Nie
    ma przeszkód by go także dopisywać, a jednak nie chcą, bo taka jest
    strategia banku.

    Alior przełamał lody, ale start tego banku jest tak fatalny, iż pozostałe
    bardzo się mocno zastanowią czy jest sens iść w ślady Aliora.

  • 35. Data: 2008-12-14 22:23:37
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Brzezi" s...@l...localdomain

    > 00:00

    Bez owernajta, nie olwernajta. :)

    Odsetki debetowe potrafią kapitalizować codziennie, a depozytowe
    (że je tak nazwę) miesięcznie. Zazwyczaj biorą pod uwagę stan
    konta o północy, tuż przed 24 godziną, czyli tuż przed końcem
    dnia, nie zaś tuż po rozpoczęciu dnia, o 00:00:01. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 36. Data: 2008-12-14 23:19:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Szymon" gi3j05$vn2$...@n...dialog.net.pl

    > Alior przełamał lody, ale start tego banku jest tak fatalny, iż pozostałe bardzo
    się mocno zastanowią czy jest sens iść w ślady
    > Aliora.

    Ale ta fatalność startu nijak się ma do nocnikowej...
    Nie... Jeszcze raz...
    Ale ta fatalność startu nijak się ma do nocnej kapitalizacji...

    IMO nie można mówić o sensie w iść, ale już w chodzeniu sens może być. :)
    ...czy jest sens w pójściu w ślady Aliora...
    ...czy jest sens w tym, aby iść w ślady Aliora...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'
    o'\:/.d`|'.;. p \ ;'. . ;,,. ; . ,.. ; ;. . .;\|/...
    rezygnuję powoli z kont @alpha.net.pl oraz @yahoo.pl

    Obligatoryjny ;) żart:

    -- Klienci banków olali nocną kapitalizację...
    -- Pewnie dlatego, że po ciemku nie trafiali do nocnika...
    -- Ponoć tylko co druga (z jedenastu) kropla trafiała... ;)

  • 37. Data: 2008-12-15 19:48:39
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > Bez owernajta, nie olwernajta. :)
    o?v?r'na?t - czyli ołwe:najt :)

> [...]
    > konta o północy, tuż przed 24 godziną, czyli tuż przed końcem
    > dnia, nie zaś tuż po rozpoczęciu dnia, o 00:00:01. :)

    da sie na tym zarobic ? :)

  • 38. Data: 2008-12-16 00:30:15
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Dannyboy" 4...@p...pl

    > o?v?r'na?t - czyli ołwe:najt :)

    Musimy najpierw uzgodnić, w jakim ,,języku'' powadzimy tę dysputę. ;)
    Twój @dres (posłałes mi także m@il) chyba ma jakiś defekt.

    > da sie na tym zarobic ? :)

    Chyba nie, bo Elixir niemłodości nie chodzi (nie biega, nie lata, nie pływa) przy
    świecach...
    (dawniej sejmy w Rzeczypospolitej nie obradowały po zmierzchu/zmroku)

    --
    .`'.-. ._. .-.

  • 39. Data: 2008-12-16 17:10:13
    Od: Dannyboy <d...@p...pl>

    Eneuel Leszek Ciszewski pisze:

    > "Dannyboy" 4...@p...pl

    > Musimy najpierw uzgodnić, w jakim ,,języku'' powadzimy tę dysputę. ;)
    > Twój @dres (posłałes mi także m@il) chyba ma jakiś defekt.

    moj email jest wyjatkowoantyspamowy i chroniacy moja prywatnosc :)
    poprawny poszedl do Ciebie na priv jesli chcesz to w taki sposob omowic
    --
    Dan the Man