  • 11. Data: 2011-04-19 08:30:40
    Temat: Re: Agencja S&P obcięła perspektywe ratingu USA ze stabilnej...
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Mon, 18 Apr 2011 22:45:32 +0200, skippy napisał(a):

    > Co do L na Edku wstępnie planuję to zrobić po 1,16 za jakieś pół roku.
    > Zdanie zmienię jeśli pokonają maksa z zeszłego tygodnia.

    Zależy o jakiej perspektywie czasowej piszesz. Na dziennych to przyjmuję
    tylko korektę. Co prawda w Fibony nie wierze ale zakładam 38% zniesienia ;)
    "Fundamentalnie" to jest trend pokoleniowy. USA sa już tylko takim rynkiem
    zbytu dla wszystkich krajów rozwijających się. Zresztą Bernanke nie robi
    nic innego tylko pobudza popyt wewnętrzny, w przeciwieństwie do Azji, która
    pobudza eksport. Dlatego nie ma alternatywy dla dolara w perspektywie pół
    roku. On już może tylko spadać. Trzeba by było się przyjrzeć strukturze
    ostatniej inflacji w Chinach i w Europie i ocenić, czy jest ona powodowana
    tylko cenami surowców czy przypadkiem nie wzrasta popyt wewnętrzny. Nie
    chce mi sie jednak kopać.

  • 12. Data: 2011-04-19 10:09:07
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > Jakoś tydzień temu na Interia.pl mówili że pojawiła się idealna sytuacja
    > aby zająć longa na złotym ...
    >
    > http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/bc01acd5f7
    94d174.html

    > Ciekawie mogło by się zrobić gdyby miało wybić górą z tego trójkąta/flagi

    no nawet możliwe:)

  • 13. Data: 2011-04-20 13:32:32
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    Co do L na Edku wstępnie planuję to zrobić po 1,16 za jakieś pół roku.
    Zdanie zmienię jeśli pokonają maksa z zeszłego tygodnia.
    A co byłoby powodem tak silnego umocnienia się dolara do EUR ?
    EBC rozpoczął cykl podnoszenia stóp procentowych a w USA prawdopodobna jest
    trzecia runda Quantitative Easing jeszcze w tym roku i utrzymywanie jeszcze
    przez kilka kwartałów rekordowo niskich stóp procentowych.
    Co zatem spowodowałoby tak silne umocnienie dolara ?

    Pytanie dodatkowe: jaki kurs PLN/USD powinien się kształtować w najbliższych
    miesiącach.
    W Polsce RPP rozpoczęła cykl podnoszenia stóp procentowych zatem USD powinien
    się dalej osłabiać.

  • 14. Data: 2011-04-20 15:05:02
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > najbliższych
    > miesiącach.
    > W Polsce RPP rozpoczęła cykl podnoszenia stóp procentowych zatem USD

    Dobrze, że piszesz "powinien" a nie "musi".

  • 15. Data: 2011-04-20 18:21:24
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Wed, 20 Apr 2011 17:05:02 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik " XXL" <d...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Dobrze, że piszesz "powinien" a nie "musi".

    Wytłumacz tak p krótce Twoją filozofię a w szczególności jak się do siebie
    mają te twierdzenia
    Jak odbija się od opru i spada to normalne bo zgodne z wielopokoleniowymi
    obserwacjami trejderów
    Jak spada z powodu polityki FED i gigantycznego deficytu handlowego i paru
    innych rzeczy. to nie ma to zadnego znaczenia bo nie odbił się od oporu.

    Które z tych twierdzeń są bliższe prawdy?
    Nie pytam zeby Cie zaczepiać ani się kopać, ale naprawde ciekawy jestem
    dlaczego przedkładasz barokowe wyjaśnienia oparte na S/R, Fibony itp.
    zamiast prostego i zrozumiałego wyjaśnienia Sławka.

  • 16. Data: 2011-04-22 06:47:13
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > A co byłoby powodem tak silnego umocnienia się dolara do EUR ?

    A może po prostu zbankrutuje znowu jakiś bank typu Lehmann Brothers który
    rozdawał na prawo i lewo kredyty dla kloszardów na budowę domów ?. A może
    zamiast banków będą plajtować całe państwa ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2011-04-22 07:08:49
    Od: "A. Filip" <a...@x...wp.pl>

    " XXL" <d...@g...pl> pisze:
> [...]
    > miesiącach.
    > W Polsce RPP rozpoczęła cykl podnoszenia stóp procentowych zatem USD powinien

    Pogadamy jak RPP będzie znacząco podnosić stopy *realne* a nie nominalne.
    Zbyt wysoka inflacja niesie ze sobą oczywiste ryzyko "niepewności" co do
    przyszłych *realnych* stóp procentowych.

    P.S. Możesz sobie obejrzeć jakiej "imponującej" wysokości by stopy
    procentowe w Polsce "za hiperinflacji".

    --
    A. Filip : Twoje pieniądze + Twoje ryzyko = Twój zysk *albo* strata
    Pijaństwo nie tworzy wad, ono je ujawnia.

  • 18. Data: 2011-04-30 12:13:42
    Od: " XXL" <d...@g...pl>

    skippy <m...@t...moon> napisał(a):

    Co do L na Edku wstępnie planuję to zrobić po 1,16 za jakieś pół roku.
    Zdanie zmienię jeśli pokonają maksa z zeszłego tygodnia.

    Jak rozumiem powyższa prognoza jest już nieaktualna ?
    Konferencja prasowa B.Bernanke nie pozostawiła żadnych złudzeń co do kierunku
    działań FED.
    Przez najbliższe kwartały będą utrzymywane obecne stopy procentowe 0-0,25%
    oraz miękka polityka fiskalna.
    Nie było o tym mowa na konferencji (jeszcze na to za wcześnie) ale trzecia
    runda QE jest podobno całkiem możliwa.

    A zatem umacniające się EUR i waluty rynków wschodzących i bardzo słaby USD.
    Czy USD/EUR przebije poziom 1,60 ?

  • 19. Data: 2011-04-30 13:14:52
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    > skippy <m...@t...moon> napisał(a):
    >
    > Co do L na Edku wstępnie planuję to zrobić po 1,16 za jakieś pół roku.
    > Zdanie zmienię jeśli pokonają maksa z zeszłego tygodnia.
    >
    > Jak rozumiem powyższa prognoza jest już nieaktualna ?

    trochę nieaktualna, szczyt był wczoraj

> [...]
    > oraz miękka polityka fiskalna.
    > Nie było o tym mowa na konferencji (jeszcze na to za wcześnie) ale trzecia

    skoro Ty to wiesz, to wszyscy o tym wiedzą

    > A zatem umacniające się EUR i waluty rynków wschodzących i bardzo słaby
    > USD.
    > Czy USD/EUR przebije poziom 1,60 ?

    nieprędko

  • 20. Data: 2011-04-30 13:25:33
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

> [...]
    > runda QE jest podobno całkiem możliwa.
    >
    > A zatem umacniające się EUR i waluty rynków wschodzących i bardzo słaby

    Czy piszesz o tym:
    http://www.reuters.com/article/2011/04/29/us-usa-fed
    -bernanke-idUSTRE73S52P20110429

    coś mi się zdaje, że wymowa jest nieco inna.
    Jak na razie QE oprócz zamierzonych efektów zaczęło generować niezamierzone,
    w skrócie ujmując.
    Załatano drukiem jedną dziurę, powiększają się inne.
    Nie wiem co im dają lawinowo rosnące ceny surowców.