-
11. Data: 2013-08-27 22:14:15
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: Grzexs <g...@g...pl>
> Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
> kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze
> przejrzałem TOiP to bez karty konto jest darmowe. Za kartę 5 zł/mies
> (lub 1 zł przy płatnościach 200zł w miesiącu kalendarzowym). Konto
> zakłada się przez internet i na pierwszej zakładce jest wybór czy
> indywidualne, czy wspólne - dalej jeszcze nie dotarłem :)
> Jeśli coś przegapiłem to proszę o korektę.
> Jeśli są jakieś haczyki lub wady tego konta to byłbym wdzięczny za info.
Wada to jest taka, że kiedyś wystarczyło zrobić 1 transakcję kartą by
była za free. A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami
chodzą w godzinach pracy banku.
--
Grzexs
-
12. Data: 2013-08-28 10:01:09
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: Miroo <m...@R...o2.pl>
W dniu 2013-08-27 22:14, Grzexs pisze:
>> Osobiście nie korzystałem (jeszcze), ale przymierzam się z polecenia
>> kolegi do założenia konta DBNet w Deutsche Bank. O ile dobrze [...]
>
> A wada jest taka, że przelewy między własnymi kontami
> chodzą w godzinach pracy banku.
Fakt, może być bolesne, jak się o tym zapomni.
Pozdrawiam
-
13. Data: 2013-08-28 19:12:23
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kvft0a$rgu$...@s...cyf-kr.edu.pl...
> Mnie np. dziś zgubili 5000 zł. Przelew jednorazowy. Do BRE. Rachunek
> obciążyli z samego rana, po czym słuch o pięciu tysiącach zaginął. W Blue
> Media słusznie odsyłają mnie do Synca. W Syncu próbują mnie odsyłać do
> Blue Medii i ogólnie widać (na czacie próbowali nawet sugerować, że nie
> mam składać reklamacji w Syncu), że nie mają pojęcia co się wydarzyło. Tak
> jakby to było trudne do ustalenia. A co gdyby to było moje ostatnie pięć
> tysięcy?
>
> Podejście do klienta rodem z wiadomej szatni. Mam ID Blue Media, mam numer
> referencyjny Synca, a oni dalej sobie nie radzą. Wcięło i już. Tak myślę,
> że ten przelew mi już dziś nie dotrze. Tak się zastanawiam czego by się tu
> domagać i w jakim świetle przedstawić tę sprawę w mailu do KNF-u. Na 99%
> nie przelali środków na rachunek Blue Media, wiadomo jednak, że się do
> tego nie przyznają przede mną.
Dalszy ciąg tej historii był następujący. Do końca dnia zero reakcji na
reklamację. Następnego dnia zero reakcji na reklamację. Dziś po południu
znienacka uznanie rachunku źródłowego kwotą przelewu. Nadal zero odpowiedzi
na reklamację. Gdybym się nie zalogował, nie wiedziałbym. I to jest
podstawowy problem Aliora. Przecież gdybym ja zgubił komuś 5k, do tego w
taki sposób, że ten ktoś mógłby sądzić, że mu je próbuję podpierdolić, to
bym od razu dzwonił z informacją, gdyby tylko sprawa się wyjaśniła. Ale ten
bank ma to najwyraźniej w dupie.
No cóż przed chwilą złożyłem kolejną reklamację, dotyczącą uznania rachunku
odsetkami od tej kwoty za dwa dni w wysokości 16% rocznie, z zastrzeżeniem,
że niekoniecznie są to wszystkie moje oczekiwania związane z zaistniałą
sytuacją. No to czekamy 30 dni normalnych czy tam roboczych na reakcję tego
pseudobanku. Korespondencja z KNF i prawdopodobnie z Panią Arbiter i tak ich
nie ominie.
Oczywiście środki od razu poszły na kolejny przelew natychmiastowy. Tym
razem dotarł, a w sumie może to i szkoda...
Z całego serca wszystkim Grupowiczom odradzam ten bank jako coś w rodzaju
głównego banku.
-
14. Data: 2013-08-28 19:26:52
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: "T.F." <t...@U...wp.pl>
Użytkownik "sTav" ...
>
> Może przeczyta to ktoś z Sync'a, bo ja już nie mam ochoty kopać się z
> koniem
Twardziel jestes.
Ja odpuscilbym wczesniej.
> Konto oczywiście w tej sytuacji nie jest używane (saldo=0) i nie będzie.
I oczywiscie musisz je zamknac jak najszybciej.
--
T.F.
-
15. Data: 2013-09-24 10:09:45
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "MarekZ" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:kvlb1o$914$...@s...cyf-kr.edu.pl...
> No cóż przed chwilą złożyłem kolejną reklamację, dotyczącą uznania
> rachunku odsetkami od tej kwoty za dwa dni w wysokości 16% rocznie, z
> zastrzeżeniem, że niekoniecznie są to wszystkie moje oczekiwania związane
> z zaistniałą sytuacją. No to czekamy 30 dni normalnych czy tam roboczych
> na reakcję tego pseudobanku. Korespondencja z KNF i prawdopodobnie z Panią
> Arbiter i tak ich nie ominie.
> Z całego serca wszystkim Grupowiczom odradzam ten bank jako coś w rodzaju
> głównego banku.
Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uznał mi
rachunek kwotą odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opóźnienia realizacji
przelewu natychmiastowego.
-
16. Data: 2013-09-24 12:11:59
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: Glaukon <r...@g...com>
> Po dwudziestu siedmiu dniach rozstrzygania reklamacji Alior uznał mi
> rachunek kwotą odsetek (wg stopy 16% rocznie) za dni opóźnienia realizacji
> przelewu natychmiastowego.
mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu miesiaca? Pisze
znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja "to jest bardzo powazna
sprawa, nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w
miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie
skarzyc, jesli nie.
Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob uzyskac brak
ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?
-
17. Data: 2013-09-24 12:36:41
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>
Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
>mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu
>miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu
>odpisuja "to jest bardzo powazna sprawa, nie wyrobimy sie w >miesiac,
>sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w miesiac, tylko np. po
>dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie pytam, i gdzie
>skarzyc, jesli nie.
Banki to nie wiem, ale urzedy kiedys tak mialy. Zasadniczo miesiac,
ale w przypadkach trudnych mozna przedluzyc.
CA mi ostatnio zareagowal w pare dni.
J.
-
18. Data: 2013-09-24 12:47:07
Temat: Re: Akior Sync i moje boje
Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>
Użytkownik "Glaukon" napisał w wiadomości grup
dyskusyjnych:59196a37-5495-4fc1-887c-46cfccc610a7@go
oglegroups.com...
> mam pytanie offtopic, czy banki sa zobowiazane odpowiedziec w ciagu
> miesiaca? Pisze znajomym reklamacje do Getinu i czesto z getinu odpisuja
> "to jest bardzo powazna sprawa,
> nie wyrobimy sie w miesiac, sorry". Ale nawet tego druczku nie wysylaja w
> miesiac, tylko np. po dwoch miesiacach. Czy to jest w porzadku, ja sie
> pytam, i gdzie skarzyc, jesli nie.
>
> Moze oni wszystkim wysylaja taki druczek. Mozna w taki prosty sposob
> uzyskac brak ograniczen czasowych dla rozpatrzenia reklamacji?
Nie istnieje ogólny przepis, który zobowiązywałby banki do rozpatrywania
reklamacji w ciągu 30 dni.
W kwestii ogólnej to skargę wysyłasz trzydziestego pierwszego dnia do KNF.
Wystarczy mail.
Natomiast co do kwestii szczegółowej, czyli konkretnej reklamacji, to w
przypadku braku odpowiedzi w ciągu 30 dni, możesz skierować to do Arbitra
Bankowego, przy czym tu już niestety forma pisemna oraz jest to płatne
(taniej i szybciej niż w sądzie powszechnym). Wprawdzie statystyki arbitrażu
są dość słabe, dużo sporów jest przegrywanych przez klientów, ale trudno
stwierdzić, co to oznacza, bo np. ja nie przegrałem żadnego sporu przed
Arbitrem. Niestety Arbiter nie jest nadmiernie skłonny orzekać o utraconych
korzyściach, a nawet o zwrocie poniesionych kosztów poza opłata arbitrażową.
Tak że KNF jeśli tylko chcesz ich zdyscyplinować (potem ewentualnie arbitraż
przed sądem polubownym przy KNF jeśli to jakaś poważna sprawa, poza
kompetencjami arbitrażu bankowego), a Arbiter Bankowy jeśli faktycznie
ponosisz jakąś szkodę (do 8k) albo próbują oszukać. A naprawdę
niejednokrotnie próbują.