  • 61. Data: 2010-07-09 17:35:38
    Temat: Re: Alior Bank czyli wyzsza kultura .... parkowania
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-09 16:59, to pisze:

    > Skoro są ważne, to po co przedłużać postój auta, które rzekomo utrudnia
    > życie pieszym i negatywnie oddziałuje na estetykę?

    a) niezablokowanie oznacza zazwyczaj po prostu większy ruch w tym
    miejscu (rotacja łamaczy prawa)

    b) zablokowanie działa odstraszająco na innych. Czy postawisz auto obok
    zablokowanego?

    c) blokada jest dodatkową represją na bogatych. Znam takich, co im nawet
    500zł mandatu lotto kole jajec. A jak się postresują blokadą, może
    zrozumieją

    d) blokada umożliwia ściągalność mandatu (patrz niżej)

    > W takim wypadku
    > rozwiązaniem jest mandat wysłany listem poleconym.

    Nie wolno. Mandat musi zostać przyjęty, bo mandat jest dobrowolnym
    poddaniem się karze. Można wysłać co najwyżej ,,prośbę'' o takie
    przyjęcie lub założyć sprawę sądową.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 62. Data: 2010-07-09 18:23:31
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 2010-07-08 22:01, masti pisze:
    > Dnia pięknego Thu, 08 Jul 2010 21:55:21 +0200, osobnik zwany Damian Niusy
    > wystukał:

    > gdyż?

    Gdyż to grupa o bankach, na którą ktoś puścił krosposta bez właściwego
    followa. Uprasza się dyskutantów o ustawianie pl.misc.samochody jako
    followup....

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

  • 63. Data: 2010-07-09 18:24:29
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    witek wrote:

    > było już wiele razy
    >
    > art 78.4 PORD
    > Właściciel lub posiadacz pojazdu jest obowiązany wskazać na żądanie
    > uprawnionego organu, komu powierzył pojazd do kierowania lub używania w
    > oznaczonym czasie, chyba że pojazd został użyty wbrew jego woli i wiedzy
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >

    > Właściciel pojazdu dostanie ewentaulnie mandat za złamanie art 78.4 PORD.
    >
    > I proszę nie zaczynaj dyskusji, tylko poczytaj archiwum na p.s.prawo.

    A tak z ciekawości: co będzie gdy właściciel wskaże kilka osób,
    które mogły z pojazdu korzystać a żadna się nie przyzna ? Chyba
    art 78.4 PORD nie wchodzi wtedy w rachubę ?

    witrak()

  • 64. Data: 2010-07-09 18:38:29
    Od: Wojciech Nawara <u...@n...info>

    W dniu 2010-07-09 19:00, witek pisze:

    > stać na mandaty. Tak samoo gdyby za przekroczenie prędkości zamiast
    > mandatu "haltowali" na godzinkę, odnieśliby większy skutek.

    Dobre!! Ktoś to gdzieś stosuje?

    W.

  • 65. Data: 2010-07-09 18:51:58
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 09.07.2010 19:30, witek wrote:

> [...]
    > przez nieznaną osobę, czemu nie mógł zapobiec.
    >

    > Właściciel pojazdu dostanie ewentaulnie mandat za złamanie art 78.4 PORD.

    A jak właściciel jest osobą prawną, to...?

    Osoba prawna jako taka przecież nie może popełnić wykroczenia.
    Wykroczenie może popełnić konkretna osoba fizyczna.

    --
    MiCHA

  • 66. Data: 2010-07-09 19:03:51
    Od: Przemyslaw Kwiatkowski <m...@m...waw.pl>

    W dniu 09.07.2010 20:24, witrak() wrote:

    > A tak z ciekawości: co będzie gdy właściciel wskaże kilka osób, które
    > mogły z pojazdu korzystać a żadna się nie przyzna ? Chyba art 78.4 PORD
    > nie wchodzi wtedy w rachubę ?

    Ciekawszy jest przypadek - co jak właściciel wskaże kilku potencjalnych
    winowajców i... wszyscy się przyznają? :-)

    --
    MiCHA

  • 67. Data: 2010-07-09 19:26:39
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    witrak() wrote:

    > A tak z ciekawości: co będzie gdy właściciel wskaże kilka osób, które
    > mogły z pojazdu korzystać a żadna się nie przyzna ? Chyba art 78.4 PORD
    > nie wchodzi wtedy w rachubę ?
    >
    > witrak()

    Było. przeczytaj archiwum.

  • 68. Data: 2010-07-09 20:45:10
    Od: "Leszek Kowalski" <k...@o...pl>

    > d) blokada umożliwia ściągalność mandatu (patrz niżej)

    A co w przypadku gdy nie zgodzę się przyjąć mandatu? Mandat nie jest jedyną
    możliwością ukarania za wykroczenie (przecież mam prawo odmówić jego
    przyjęcia). Czy w takim przypadku auto będzie zablokowane do wydania
    prawomocnego orzeczenia Sądu?

    --
    pozdrawiam
    Leszek Kowalski

  • 69. Data: 2010-07-09 20:45:49
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

    > Ciekawszy jest przypadek - co jak właściciel wskaże kilku potencjalnych
    > winowajców i... wszyscy się przyznają? :-)

    Na miejscu policji zamaist mandatu wystawiłbym wniosek do sądu grodzkiego
    Znaczy się ktoś kłamie w sądzie. Nie chciałbym być w skórze tego jeśli
    wyjdzie, że ktoś był w tym czasie gdzie indziej. Po co mieć nasrane w
    papierach za głupotę.

  • 70. Data: 2010-07-09 20:50:06
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Wojciech Nawara wrote:

    > Dobre!! Ktoś to gdzieś stosuje?

    był taki pomysł, żeby z automatu wystawiac mandaty tym, których czas
    przejazdu z katowic do krakowa miedzy bramkami opłat był krótszy niż
    odelgłość przez dozowlona prędkość.