  • 1. Data: 2021-11-03 15:48:55
    Temat: Alior Kantor wpłata na obce konto - prowizja?
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    Czy w Alior Kantor mogę wpłacić bez prowizji na obce konto (tzn nie
    moje) prowadzone w Alior Kantor? Czy wpłata "na Rachunek obcy" to coś
    innego niż "wpłata przez osobę trzecią"? TOiP rozgranicza te pojęcia i
    związane z nimi opłaty:
    https://kantor.aliorbank.pl/dam/jcr:a428724d-4c7b-4c
    ea-bb4a-26325ca8dd80/29_03_2021_Taryfa_Oplat_Prowizj
    i_i_Oprocentowania_Kantoru_Walutowego_Alior_Bank_S_A
    _dla_Klientow_Indywidualnych.pdf

    Rozdział VII Wpłata/wypłata gotówki
    2. Wpłata gotówki na Rachunek obcy prowadzony w Banku w
    Oddziale/placówce partnerskiej (Agencji) opłata za każdą wpłatę 0 zł

    Rozdział VIII Inne opłaty/prowizje
    2.3. Wpłata gotówki:
    a. na Rachunek prowadzony w innym banku oraz
    b. na Rachunek w Banku przez osobę trzecią (8)
    2.3.1. o w Oddziale opłata za każdą wpłatę 0,5% min. 8 zł

    przypis (8): Opłata nie jest pobierana od właścicieli i
    współwłaścicieli rachunków oszczędnościowych i
    oszczędnościowo-rozliczeniowych prowadzonych w Alior Banku,
    dokonujących wpłat na rachunek tego samego typu oraz w przypadku wpłat
    na rachunek kredytowy w Banku.

    WAM
    --
    www.nawakacje.pl ?
    pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

  • 2. Data: 2021-11-03 17:19:00
    Temat: Re: Alior Kantor wpłata na obce konto - prowizja?
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-03 o 15:48, WAM pisze:
> [...]
    > oszczędnościowo-rozliczeniowych prowadzonych w Alior Banku,
    > dokonujących wpłat na rachunek tego samego typu oraz w przypadku wpłat

    Ja to rozumiem tak:
    2. Jak wpłacasz na czyjeś konto to nic za to nie płacisz.
    2.3.b Jak ktoś wpłaca na Twoje konto to Ty za to płacisz.

    Czyli jakbyś wpłacił na czyjeś konto to on zapłaci a Ty nie.

    Ale to jak ja coś rozumiem nie jest żadną wyrocznią :)
    P.G.

  • 3. Data: 2021-11-03 19:20:39
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Daj numer swojego konta, to będę wpłacał w kasie po 0,01 zł ;-))

    -----

  • 4. Data: 2021-11-03 20:25:05
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    W dniu 2021-11-03 o 19:20, ąćęłńóśźż pisze:
    > Daj numer swojego konta, to będę wpłacał w kasie po 0,01 zł ;-))
    >

    > -----

    A myślałem, że podanie komuś numeru konta do wpłaty nie niesie w sobie
    żadnego ryzyka :)
    Faktycznie według mojego rozumienia to pułapka.
    Jak Ty rozumiesz to co było zacytowane?
    P.G.

  • 5. Data: 2021-11-04 09:49:45
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rozumiem tak, że bankowcy jak prawnicy ;-).

    -----

  • 6. Data: 2021-11-04 11:01:18
    Od: Olin <k...@a...w.stopce>

    Dnia Wed, 03 Nov 2021 15:48:55 +0100, WAM napisał(a):

    > Czy w Alior Kantor mogę wpłacić bez prowizji na obce konto (tzn nie
    > moje) prowadzone w Alior Kantor?

    Niedawno (w sierpniu) dwa razy rozbiłem wpłaty gotówkowe na czyjeś konto w
    Aliorze, przy czym było to konto firmowe a wpłata w euro.
    Prowizja przy kwocie ~500 EUR miała wynieść nieco ponad 10 zł, ale w końcu
    jej nie zapłaciłem, bo coś tam "nie wchodziło w systemie" i mi się upiekło.

    --
    uzdrawiam
    Grzesiek

    adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

    pewno znowu coś ukradli."
    Michaił Sałtykow Szczedrin

    http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

  • 7. Data: 2021-11-04 18:15:30
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    Rzeczywiście ciekawostka.
    Może warto zajrzeć do TOiP "dużego" aliora, może tam jest jakaś podpowiedź.
    Póki co ja zrozumiałem tak, że jak jesteś klientem aliora i wpłacasz na czyjeś konto
    (może jeszcze jest warunek "zgodności rachunków", czyli np. jak chcesz wpłacić za
    darmo na czyjeś konto w kantorze, to sam musisz mieć konto właśnie w kantorze, a nie
    np. w "dużym" aliorze - plus może jeszcze rozróżnienie fizolskie/firma) to jest za
    darmo.
    A "osoba trzecia", która musi zapłacić za wpłatę na czyjeś konto, to jest to ktoś,
    kto nie jest klientem aliora.
    Ale o to w sumie należałoby pytać aliora, np. w poczcie wewnętrznej albo w reklamacji
    (czasem warto od razu, reklamacje idą do bardziej kumatych pracowników).

  • 8. Data: 2021-11-09 11:36:03
    Od: WAM <n...@n...nopl.pl>

    On Wed, 3 Nov 2021 17:19:00 +0100, Piotr Gałka

> [...]
    >2.3.b Jak ktoś wpłaca na Twoje konto to Ty za to płacisz.
    >
    >Czyli jakbyś wpłacił na czyjeś konto to on zapłaci a Ty nie.

    Odpowiedź z AliorKantor:

    "osobę trzecią można zdefiniować, jako osobę, która nie jest
    właścicielem lub współwłaścicielem rachunków oszczędnościowych lub
    oszczędnościowo - rozliczeniowych prowadzonych w Alior Banku, a
    rachunek obcy, to rachunek, do którego nie jest się posiadaczem lub
    współposiadaczem."

    WAM

  • 9. Data: 2021-11-09 11:43:15
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl>

    wtorek, 9 listopada 2021 o 11:36:48 UTC+1 WAM napisał(a):

> [...]
    > oszczędnościowo - rozliczeniowych prowadzonych w Alior Banku, a
    > rachunek obcy, to rachunek, do którego nie jest się posiadaczem lub

    Zgadłem ;)