-
31. Data: 2009-03-07 17:50:02
Temat: Re: Alior Speed
Od: xbartx <b...@h...net>
On Sat, 7 Mar 2009 09:27:58 -0800 (PST)
"bradley.st" <b...@g...pl> wrote:
> Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
> wielostopniowy:
To chyba chodzi o to, że raczej nikomu się nie chce. Polskie banki
raczej światowymi tuzami nie są, emigracja zarobkowa albo miała konta
przed wyjazdem, albo śle na konta rodziny/znajomych, tudzież założy
sobie odpowiednie kontoa jak będzie na urlopie w pl. Czysta biznesowa
kalkulacja.
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
32. Data: 2009-03-07 17:50:04
Temat: Re: Alior Speed
Od: "MK" <m...@i...pl>
"bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
news:09296787-3892-489a-8704-8b8c5d8c6571@j12g2000vb
l.googlegroups.com...
Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
wielostopniowy:
1. Znalezc najlepsza oferte
2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
"obcych"
3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.
Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD
Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
zaliczasz? ;)
"Ja lub inni". Cecha wyróżniająca typ "ja" to podkreślenie, że to dana osoba
podejmuje decyzję o zakupie produktu. Np.: "Interesuje mnie karta bankowa".
Cecha wyróżniająca typ "inni" to podkreślenie, że to inne osoby stanowią
punkt odniesienia w podejmowaniu decyzji o zakupie produktu. Np.: "Moi
znajomi mają kartę i..." itp. Prezentując produkty osobom nastawionym na
"ja", podkreślmy możliwość realizacji ich indywidualnych potrzeb, np.:
"Karta umożliwi Panu..." itd. Natomiast w odniesieniu do typu "innych"
poszukuje się uzasadnień zakupu także w otoczeniu, np.: "Wielu klientów
posiada karty...".
"Zadaniowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
bardzo ogólnych. Np.: "Chcę jakąś kartę bankową...". Ludzie ci widzą cel nie
dostrzegając etapów jego realizacji. "Zadaniowców" należy stawiać w sytuacji
wyboru pomiędzy nie więcej niż dwiema kategoriami - "prowadzić parami" np.:
"Czy ma być to karta kredytowa, czy typu charge?".
"Szczegółowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
bardzo konkretnych. Np.: "Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po
drugie, chciałbym mieć karty kredytowe Y. Po trzecie...". "Szczegółowiec"
zasypuje nas konkretami - cechami produktu - oczekując od sprzedającego
identycznego sposobu konstrukcji odpowiedzi.
"Problemowiec". Cecha wyróżniająca to formułowanie oczekiwań w kategoriach
problemów do rozwiązania. Np. "A co się stanie, gdy zgubię kartę..?". Tego
typu ludzie dostrzegają wyłącznie problemy i pragną, by obsługujący ich
znaleźli rozwiązanie. Np.: "W takiej sytuacji prosimy o telefon na
numer...".
"Dziura w całym". Cecha wyróżniająca to formułowanie opinii negujących
produkt i osoby (instytucje) je oferujące. Np.: "Wszystko takie drogie, to
nieuczciwe...". Rozmawiając z "dziurą w całym", można pomijać jego uwagi lub
narzekać razem z nim i jednocześnie co innego czynić przedmiotem krytyki
(pokazujemy, że w odniesieniu do innych produktów też można sformułować tego
typu zarzuty). Np.: "Spójrzmy na ceny benzyny - ciągle drożeją". Podjęcie
jakiejkolwiek polemiki z "dziurą w całym" jest nieskutecznym sposobem
oddziaływania. Rolą sprzedającego jest zaspokojenie potrzeb kupującego, a
nie jego wychowywanie na drodze udowadniania, kto ma rację.
-
33. Data: 2009-03-07 18:07:27
Temat: Re: Alior Speed
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 7 Mar, 12:50, "MK" <m...@i...pl> wrote:
> Wg amerykanskich nauk jest 5 glownych typow klientow... Do ktorego sie
> zaliczasz? ;)
Zdecydowanie "Szczegółowiec" :) "Upierdliwy Szczegolowiec".
"Po pierwsze, chcę założyć konto osobiste X. Po drugie, chciałbym mieć
karty kredytowe Y. Po trzecie paragraf 3 punkt 5 Regulaminu mowi ze Z.
Po czwarte, zgodnie z TOiP na stronie internetowej, oprocentowanie
wynosi X%, a nie Y% jak Pani twierdzi. Po piate maja Panstwo promocje
na..."
Generalnie: do odstrzalu :)
Moja klasyfikacja pracownikow bankow jest prostsza: pomocni lub
olewajacy. Z subkategoriami: sympatyczni lub niesympatyczni. :D
-
34. Data: 2009-03-07 18:13:04
Temat: Re: Alior Speed
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 7 Mar, 12:50, xbartx <b...@h...net> wrote:
> To chyba chodzi o to, że raczej nikomu się nie chce. Polskie banki
> raczej światowymi tuzami nie są, emigracja zarobkowa albo miała konta
> przed wyjazdem, albo śle na konta rodziny/znajomych, tudzież założy
> sobie odpowiednie kontoa jak będzie na urlopie w pl. Czysta biznesowa
> kalkulacja.
No wiesz, ale my tu o "Wyższej kulturze bankowości" rozmawiamy. ;D
Tutaj wymowka o "masowce" w wykonaniu mBanku sie nie sprawdza :)
-
35. Data: 2009-03-07 18:29:10
Temat: Re: Alior Speed
Od: xbartx <b...@h...net>
On Sat, 7 Mar 2009 10:13:04 -0800 (PST)
"bradley.st" <b...@g...pl> wrote:
> No wiesz, ale my tu o "Wyższej kulturze bankowości" rozmawiamy. ;D
>
> Tutaj wymowka o "masowce" w wykonaniu mBanku sie nie sprawdza :)
Dobra to może wal z grubej rury > PKO BP albo PeKaO SA :]
--
xbartx - Xperimental Biomechanical Android Responsible for Thorough
Xenocide
-
36. Data: 2009-03-08 12:46:47
Temat: Re: Alior Speed
Od: MrMrooz <m...@s...gazeta.pl>
bradley.st wrote on 2009-03-07 18:27:
> Heh... W moim przypadku proces znalezienia odpowiedniej oferty jest
> wielostopniowy:
>
> 1. Znalezc najlepsza oferte
> 2. Sprawdzic w regulaminach w internecie jak dany bank podchodzi do
> "obcych"
> 3. Przekazac te wiedze pracownikowi danego banku. W miare delikatnie
> zeby nie przytloczyc nadmiarem informacji. :)
> 4. Przekonac pracownika banku do postapienia zgodnie z procedurami, a
> z braku tychze - ze zdrowym rozsadkiem.
>
> Zazwyczaj dochodze do punktu 3, czasami moge poprzestac juz na 2. :DD
A sprawdzałeś HSBC? Co prawda nie znam szczegółów oferty Premier, nie
wiem ile to kosztuje i co daje w zamian, ale reklamują się jako 'The
world's local bank' :-)
Pozdrawiam
Michał M
-
37. Data: 2009-03-08 14:14:04
Temat: Re: Alior Speed
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 8 Mar, 08:46, MrMrooz <m...@s...gazeta.pl> wrote:
> A sprawdzałeś HSBC? Co prawda nie znam szczegółów oferty Premier, nie
> wiem ile to kosztuje i co daje w zamian, ale reklamują się jako 'The
> world's local bank' :-)
Tak, nawet przymierzalem sie dawno temu do ich zwyklego konta
czekowego ale poziom biurokratyzacji maja bardzo wysoki.
No i po przygodach z Citibank Poland mam awersje do "bankow
globalnych" :)
-
38. Data: 2009-03-08 16:55:14
Temat: Re: Alior Speed
Od: "kashmiri" <x...@g...com>
"bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
news:152fb93b-21de-4f18-9c0a-9219bd3f6782@u1g2000vbb
.googlegroups.com...
On 8 Mar, 08:46, MrMrooz <m...@s...gazeta.pl> wrote:
>> A sprawdzałeś HSBC? Co prawda nie znam szczegółów oferty Premier, nie
>> wiem ile to kosztuje i co daje w zamian, ale reklamują się jako 'The
>> world's local bank' :-)
> Tak, nawet przymierzalem sie dawno temu do ich zwyklego konta
> czekowego ale poziom biurokratyzacji maja bardzo wysoki.
> No i po przygodach z Citibank Poland mam awersje do "bankow
> globalnych" :)
Ja z kolei mam dobre wspomnienia z HSBC, zresztą ponoć mają w UK najwyższy wskaźnik
zadowolenia klienta. Do tej pory zastanawiam się, czy nie przerzucić się na tę sieć i
w ramach hobby nie otworzyć sobie bezpłatnego konta w HSBC Hong Kong czy HSBC
Pakistan. Tylko czekam na coś przypominającego Citi Globa Transfers: na razie HSBC
nie powala w tej dziedzinie.
pzdr.
k.
-
39. Data: 2009-03-08 17:10:27
Temat: Re: Alior Speed
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 8 Mar, 12:55, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:
> Ja z kolei mam dobre wspomnienia z HSBC, zresztą ponoć mają w UK najwyższy wskaźnik
zadowolenia klienta. Do tej pory zastanawiam się, czy nie przerzucić się na tę sieć i
w ramach hobby nie otworzyć sobie bezpłatnego konta w HSBC Hong Kong czy HSBC
Pakistan. Tylko czekam na coś przypominającego Citi Globa Transfers: na razie HSBC
nie powala w tej dziedzinie.
Ale "Twoje" HSBC to jest co, chyba Midlands z nowa etykietka? A oni
zawsze byli OK.
Natomiast HSBC "u mnie" sobie zyczy jakies ksero SSN card i fotokopie
prawa jazdy przy otwieraniu zwyklego konta. Wyzszy poziom biurokracji.
Jedyne fajne co teraz maja, to "weekendowa karta kredytowa" ze zwrotem
2% za zakupy sobota-niedziela. (1% reszta dni). Nawet konto
oszczednosciowe online juz nie neci z tymi nedznymi 1.85%
-
40. Data: 2009-03-08 17:15:01
Temat: Re: Alior Speed
Od: "kashmiri" <x...@g...com>
"bradley.st" <b...@g...pl> wrote in message
news:c4e044fa-df44-4193-93aa-bc6dcc4026e9@w35g2000yq
m.googlegroups.com...
On 8 Mar, 12:55, "kashmiri" <x...@g...com> wrote:
>> Ja z kolei mam dobre wspomnienia z HSBC, zresztą ponoć mają w UK najwyższy
wskaźnik zadowolenia klienta. Do tej pory zastanawiam się, czy nie przerzucić się na
tę sieć i w ramach hobby nie otworzyć sobie bezpłatnego konta w HSBC Hong Kong czy
HSBC Pakistan. Tylko czekam na coś przypominającego Citi Globa Transfers: na razie
HSBC nie powala w tej dziedzinie.
> Ale "Twoje" HSBC to jest co, chyba Midlands z nowa etykietka? A oni
> zawsze byli OK.
>
> Natomiast HSBC "u mnie" sobie zyczy jakies ksero SSN card i fotokopie
> prawa jazdy przy otwieraniu zwyklego konta. Wyzszy poziom biurokracji.
Co to, kopiarka im się zepsuła?
Poza tym: http://www.greaterthings.com/News/Victories/bank_ssn
.htm
> Jedyne fajne co teraz maja, to "weekendowa karta kredytowa" ze zwrotem
> 2% za zakupy sobota-niedziela. (1% reszta dni). Nawet konto
> oszczednosciowe online juz nie neci z tymi nedznymi 1.85%
Dla mnie to OK, ja nie trzymam oszczędności w bankach. Dla mnie taka sieć moich kont
powiązana możliwościami przelewu to coś jak zabawa w facebook ;)
k.