  • 1. Data: 2009-07-19 11:20:23
    Temat: Alior- kilka konkretnych pytań
    Od: Michal <m...@n...org>

    Witam

    Jako iż oferta Aliora wydaje mi się lepsza (dla mnie) niż mbankowa
    (gdzie dotychczas skupiałem swoje finanse), stwierdziłem, że spróbuję
    tam szczęścia, zwłaszcza w kontekście trwającego konkursu promocyjnego ;)

    Mam kilka wątpliwości, które chciałbym wyjaśnić tutaj na grupie, z
    klientami Aliora (ależ skąd, nie podejrzewam pracowników o
    nieobiektywność ;) )

    - Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać
    z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa,
    przy około 100 transakcjach miesięcznie w ciągu ostatnich 1,5 roku nic
    złego się nigdy nie zdarzyło. Czy Alior lubi płatać figle? Czy (i jak)
    informuje o planowanych przerwach w autoryzacji kart (jeśli takie są)?
    Co mi po 1% cashbacku, jak karta czasem sobie po prostu nie zadziała...

    Słyszałem, że system transakcyjny wyłaczają regularnie w piątki, to mi
    jednak nie przeszkadza.

    - Jak przedstawia się niezawodność całego systemu transakcyjnego? Dużo
    bug'ów i niedopracowań? Czy można już edytować limity transakcji? Wyciąg
    z karty jest dobrze posortowany czy nadal losowo? Jakieś inne
    niespodziewane problemy na które można się natknąć?

    - Cóż to takiego (w demie) jak "zabezpieczanie transakcji" w szczegółach
    karty kredytowej?

    - Czy ktoś narzeka na to, że Alior przetrzymuje niektóre przelewy z
    sesji KIR?

    - Czy sprawy takie jak założenie rachunku oszczędnościowego, walutowego,
    lokat, można zrobić klikając w systemie transakcyjnym, czy trzeba biegać
    do oddziału? Nie jest to (poza ilokatą) jasno sprecyzowane na stronie?

    - Ostatnie pytanie: kursy walut. Czy płatności za granicą wypadają dużo
    gorzej niż w mbanku (może ma ktoś takie doświadczenia)? Czym różni się
    (w transakcjach kartowych) kurs "dewiz" od kursu "pieniędzy"?

    Dziękuję za pomoc. Odpowiedzi powinny rozwiać moje wątpliwości co do
    tego, czy faktycznie warto przenieść się z m do Aliora...

    --
    Michał

  • 2. Data: 2009-07-19 12:03:13
    Temat: Re: Alior- kilka konkretnych pytań
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Lip, 13:20, Michal <m...@n...org> wrote:

    > - Czy sprawy takie jak założenie rachunku oszczędnościowego, walutowego,
    > lokat, można zrobić klikając w systemie transakcyjnym, czy trzeba biegać
    > do oddziału? Nie jest to (poza ilokatą) jasno sprecyzowane na stronie?

    Mozna umowy na rachunek brokerski, oszczednosciowy, karte debetowa,
    rachunek walutowy, lokate i jakies wnioski [o kk czy poczyczke]
    zalatwiac przez bankowosc internetowa.

    Zalozylem tak konto w euro bez problemu, zastanawiam sie jeszcze nad
    brokerskim ;-)

  • 3. Data: 2009-07-19 12:19:28
    Od: "Krzysztof" <o...@p...onet.pl>

    "Michal" <m...@n...org> wrote in message
[...]

    na poczatku mialem problem z debetowka, pierwszy pin, ktory odczytalem w
    systemie trans. nie chcial dzaialac. Nikt nie wiedzial jak ten pin zmienic,
    odsylali mnie na infolinie itd, ale nie bylo zadnej opcji, zeby ten pin
    zmienic. Po dwoch tygodniach, dalem sobie spokoj i wzialem nowa karte, pin
    zadzialal i teraz uzytkuje do wyplat z bankomatow, generalnie bez problemu.
    System odnosnie kart jest niedopracowany i chyba nic nie zrobili w tej
    materii, zeby pin zmienic samemu w internecie, teraz tylko platna zmiana w
    bankomatach Aliora. Kursy sa moze troche gorsze od BRE, kursy dla dewiz
    dotycza operacji bezgotowkowych. jezeli duzo placisz w obcej walucie to
    mozesz ja tanio kupic np w kantorze, wplacic na konto walutowe, wyrobic
    sobie karte do tego rachunku walutowego. A i jeszcze, jak nic sie nie
    zmienilo to karta maestro nie zaplacisz w internecie, ale wprowadzili debit
    paypass mastercard i ta mozesz placic w sieci.

  • 4. Data: 2009-07-19 12:20:00
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Michal <m...@n...org> wrote:

    > - Jak wygląda sprawa niezawodwności działania kart (zamierzam korzystać
    > z kredytowej MC Silver oraz debetowej)? W mbanku praktycznie 100% owa,

    Przeczytaj mój post sprzed kilkunastu dni, jak Alior zablokował kartę
    bez powodu i nawet o tym nie powiadomił.

    a.

  • 5. Data: 2009-07-19 12:54:07
    Od: Michal <m...@n...org>

    Wemif pisze:

    > Przeczytaj mój post sprzed kilkunastu dni, jak Alior zablokował kartę
    > bez powodu i nawet o tym nie powiadomił.

    Czytałem.

    Właśnie też z tego powodu pytałem o "zabezpieczanie transakcji" -
    zapewne można wyłączyć monitoring(jeśli nie w necie to przez telefon).
    Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios
    poniżej pasa.

    --
    Michał

  • 6. Data: 2009-07-19 17:17:37
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Michal <m...@n...org> wrote:

    > Ale zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios
    > poniżej pasa.

    Niestety. Dlatego po prostu trzeba mieć kilka kart i liczyć, że któraś
    zadziała ;)

    a.

  • 7. Data: 2009-07-19 18:42:19
    Od: "eg" <e...@w...pl>

> [...]
    >można wyłączyć monitoring(jeśli nie w necie to przez telefon). Ale
    >zablokowanie karty bez powiadomienia klienta to faktycznie cios poniżej

    Mnie tez zablokowal bez powiadomienia. :(

    Takiej opcji jak mozliwosc wlaczenia/wylaczenia zabezpieczenia w serwisie
    transakcyjnym nie widzialem. Jesli jest niech ktos da znac, gdzie?

    Ja jeszcze znalazlem jeden minus kart Aliora - chyba styki mikroprocesora sa
    wykonane ze slabego materialu. Co jakis czas przestaje kontaktowac w posach
    i musze przetrzec te styki spirytusem. Na szczescie wowczas sprzedawca moze
    przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta
    jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

  • 8. Data: 2009-07-19 20:35:11
    Od: BK <b...@g...com>

    On 19 Lip, 20:42, "eg" <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta
    > jest alkoholikiem i musi sobie czasem strzelic pol litra he he ;).

    Ja nie zauwazylem tego problemu.

  • 9. Data: 2009-07-19 21:30:18
    Temat: Re: Alior- kilka konkretnych pyta?
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    eg <e...@w...pl> wrote:

> [...]
    > przeciagnac karte po pasku. Chyba, ze tylko ja tak mam.... (ot moja karta

    Też tak miałem kilka razy, że sprzedawca włożył chipem, stwierdził, że nie
    działa i przeciągnął pasek. Nie wiedziałem dlaczego, ale może być taki sam
    powód.

    a.

  • 10. Data: 2009-07-19 21:48:05
    Od: Michal <m...@n...org>

    eg pisze:

    > Mnie tez zablokowal bez powiadomienia. :(
    >
    > Takiej opcji jak mozliwosc wlaczenia/wylaczenia zabezpieczenia w serwisie
    > transakcyjnym nie widzialem. Jesli jest niech ktos da znac, gdzie?

    Co to "zabezpieczanie transakcji" w demo przy szczegółach karty? Do
    ustawienia jest "Tak" lub "Nie".
    O to pytałem właśnie na początku. Jakoś nic innego mi w sumie do głowy
    nie przychodzi, jak tylko właśnie wyłączenie czuwania konsultantów nad
    transakcjami.

    --
    Michał