  • 131. Data: 2009-01-25 01:24:19
    Temat: Re: Alior odciął mnie od moich pieniędzy....
    Od: MM <n...@i...pl>

    szczurwa pisze:
    > Straciłem twarz wobec innej instytucji finansowej i, byc może, jej
    > zaufanie. Instytucji, z którą jestem w zażyłych stosunkach.

    Daj spokoj, bez nerwów. Obecne "banki" nie są ich warte. Makdonaldyzacja
    poszła zbyt daleko, by te instytucje wciąż nazywać bankami, których coś
    jest "na bank". Zakładaj zawsze najgorsze, miło się zaskoczysz gdy coś
    pójdzie sprawnie. :D

    Kilka miesięcy temu złożyłem w jednym z banków wniosek o kk.
    Weryfikowano ponad miesiąc. Decyzja negatywna bez uzasadnienia czy
    żądania dokumentów (wniosek nie zawierał). Po kwartale jakiś akwizytor
    tego samego banku dzwoni czy nie chciałbym karty i proponuje limit
    dwukrotnie wyższy niż kwartał wcześniej wnioskowałem. Dali bez
    papierków, tylko umowa.

    Ponad 8 miesięcy temu złożyłem także wniosek o pewien kredyt. Do dziś
    nie jest rozpatrzony. Mam dostęp przez net i wciąż mogę sobie sprawdzić
    komunikat, żebym czekał na decyzję. Sprawę załatwiłem w inny sposób, tym
    kredytem nie jestem zainteresowany prawie od początku, ale doświadczenie
    interesujące.

    Tak działających instytucji nie wolno traktować poważnie, bo to się
    prędzej czy później źle skończy dla klienta. :)

    --
    pzdr

  • 132. Data: 2009-01-25 01:27:06
    Od: szczurwa <s...@g...com>

    On 25 Sty, 02:24, MM <n...@i...pl> wrote:

> [...]
    >
    > Tak działających instytucji nie wolno traktować poważnie, bo to się
    > prędzej czy później źle skończy dla klienta. :)

    Pewnie masz rację...;-)

    Pozdrawiam,

    szczurwa

  • 133. Data: 2009-01-25 08:10:45
    Od: Olgierd <n...@n...problem>

    Dnia Sat, 24 Jan 2009 16:23:39 -0600, witek napisał(a):

    > Coś mi się wydaje, że nigdzie nie znajdziesz zapisu, że bank gwarantuje
    > dostęp 24/7.

    Art. 726 kc: Bank może obracać czasowo wolne środki pieniężne zgromadzone
    na rachunku bankowym z obowiązkiem ich zwrotu w całości lub w części na
    każde żądanie, chyba że umowa uzależnia obowiązek zwrotu od wypowiedzenia.

    Wyrok SN z 21 czerwca 2006 r. (I CSK 87/06):
    1. Z porównania art. 725 i 726 k.c. wynika, że niezależnie od tego czy
    umowa rachunku bankowego jest zawarta na czas oznaczony lub nieoznaczony
    stosuje się do niej regulację zawartą w art. 726 k.c. Bank więc jeżeli
    chciał ograniczyć prawo posiadacza rachunku do żądania w każdym czasie
    zwrotu środków pieniężnych zgromadzonych na prowadzonym dla niego
    rachunku, powinien w umowie zastrzec, że może to nastąpić tylko za
    wypowiedzeniem.
    2. Określenie zawarte w art. 726 k.c., że bank powinien zwrócić
    zdeponowane na rachunku środki na każde żądanie musi być rozumiane z
    uwzględnieniem możliwości spełnienia tego żądania przez bank.
    Bank, który w umowie rachunku bankowego nie uzależnił możliwości żądania
    zwrotu zdeponowanej kwoty od wypowiedzenia, musi liczyć się z obowiązkiem
    jej zwrotu na każde żądanie posiadacza rachunku.

    --
    pozdrawiam serdecznie, Olgierd
    Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

  • 134. Data: 2009-01-25 10:26:47
    Od: Radek Wroclawski <r...@n...pl>

    witek pisze:
    > założenie, że bankomat ZAWSZE wypłaci kasę jest naiwne.
    > I to mocno.
    czy równie naiwne jest założenie, że żaden bankomat na świecie nie
    wypłaci pieniędzy? Wszystkie ATM-y padną jednocześnie lub wystąpi inny
    problem?

    Sorry, ale IMHO Alior to wtopa roku...

  • 135. Data: 2009-01-25 10:28:44
    Temat: Re: Alior odci?? mnie od moich pieni?dzy....
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 24 Jan 2009 19:47:13 +0100
    "ygreko" <...@...com> wrote:

    > Natomiast w testera bankow kosztem wlasnego spokoju moze sie bawic
    > tylko masochista, ale o gustach sie nie dyskutuje...

    Hmmm ja mówiłem o działaniu www i to błędy w nim zawarte głównie
    zgłaszam. Jak do tej pory nie spotkało mnie ze strony Aliora nic
    niespodziewanego a tym bardziej nic z masochizmu i okolic. No może poza
    tym, że debetówka nie działa w bankomatach Eurobanku i Polbanku.
    Dowiedziałem się, że Eurobank przyjmuje tylko swoje karty, ale to nie
    do końca prawda, bo Nordea działa, także obstawiam, że EB przyjmuje
    tylko karty VE. Co do Polbanku to też przymuje tylko karty VE. Na
    szczęście przy wszystkich darmowych bankomatach jest to w sumie żaden
    problem.

    Xenocide

  • 136. Data: 2009-01-25 10:33:27
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Sat, 24 Jan 2009 19:32:56 +0100
    "ygreko" <...@...com> wrote:

    > Owszem, kwestia w czym mnie zawiedzie. Jezeli bank nie potrafi
    > spelnic najbardziej podstawowej swojej funkcji, tj. dostepu do MOICH
    > pieniedzy, to jest to po powyzej progu tego, w czym bank moze mnie
    > zawiesc i ja to odpuszcze :).
    >
    > Przyrownaj to sobie do sytuacji, ze umawiasz sie z kims, ze ci
    > pozyczy kase, przyjezdzasz do niego, a on mowi ze nie i trzaska
    > drzwiami, po czym nastepnego dnia dzwoni i mowi: sorry, cos mi
    > wczoraj odbilo, wpadaj po kase. Cos nie tak.

    Ale sprawa się przecież już wyjaśniła i wypłata środków, kiedy
    w banku jest planowana przerwa techniczna, to niewątpliwie ryzykowna
    zagrywka.

    Xenocide

  • 137. Data: 2009-01-25 10:53:45
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Olgierd wrote:

> [...]
    > zwrotu zdeponowanej kwoty od wypowiedzenia, musi liczyć się z obowiązkiem
    > jej zwrotu na każde żądanie posiadacza rachunku.

    Ale z tego nie wynika 24/7
    Zresztą wyraźnie jest napisane "z uzwględniem możliwości spełnienia".

  • 138. Data: 2009-01-25 10:54:18
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Radek Wroclawski wrote:
    > czy równie naiwne jest założenie, że żaden bankomat na świecie nie
    > wypłaci pieniędzy? Wszystkie ATM-y padną jednocześnie lub wystąpi inny
    > problem?
    >
    > Sorry, ale IMHO Alior to wtopa roku...

    " ...lub wystąpi inny problem"

  • 139. Data: 2009-01-25 10:55:35
    Temat: Re: Alior odciął mnie od moich pieniędzy....podczas zapowiedzianej przerwy technicznej
    Od: xbartx <b...@h...net>

    On Fri, 23 Jan 2009 15:12:18 -0800 (PST)
    szczurwa <s...@g...com> wrote:

    > Stan faktyczny: o godzinie 22.00 udałem się do bankomatu Euronet,
    > dumnie zaopatrzony w kartę debetową Alior. (...)

    I tutaj w sumie historia się kończy. Na stronie była informacja o
    pracach konserwacyjnych z piątku na sobotę. Ot i cała sprawa zamknięta
    w jednym zdaniu, a bicia piany było na cały "łyk-end" ;)

    A na koniec moja puenta całego zajścia:

    "Prawa Murphy'ego - zbiór popularnych, często humorystycznych powiedzeń,
    sprowadzających się do założenia, że rzeczy pójdą tak źle, jak to tylko
    możliwe."
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Prawa_Murphy%27ego

    Xenocide

  • 140. Data: 2009-01-25 11:57:36