  • 21. Data: 2005-09-04 18:50:42
    Temat: Re: AlleKarta - karta co-branded Allegro / BZWBK / PayBack
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

> [...]
    > jest zbyt korzystny, a z tego, co zrozumiałem przy transakcji np. za
    > 24,99zł
    > też będzie tylko jeden punkt. Aby "zarobić" na zdrapkę wartą 45 zł na
    > allegro do Simplusa musiałbym dokonać transakcji za 15,6 tys. zł w
    > optymalnej wersji i 31 tys. w najgorszej, zatem średnio powiedzmy circa za
    > 22 tys. zł. Wydaje mi się, że jednak ta sama kwota wydana za pomocą KK
    > dałaby większy zysk niż 45zł (konto do Allekarty jest oprocentowane w
    > wysokości 0%). Reasumując: dobra alternatywa dla osób nie posiadających

    Ponieważ we wniosku nic nie wspominają o minimalnych dochodach jest to
    również alternatywa dla osób o niskich dochodach posiadających juz kartę
    kredytową, ale Visę Electron bez możliwości płacenia w necie. AlleKarta to z
    tego, co widzę wypukła Visa Classić a jednocześnie debetówka, czyli nie
    stanowi dla banku potencjalnego zagrożenia wynikającego z zadłużenia się
    osoby o małych dochodach. Dla mnie będzie to karta uzupełniająca i jedyna z
    chipem i przede wszystkim wreszcie będę miał możliwość płacenia kartą w
    necie i będę mógł rozważyć rezygnację z mBankowej ekarty, którą używam
    sporadycznie (w sumie mam ją z konieczności na wypadek transakcji w necie,
    ale wg. mnie jest za droga).

  • 22. Data: 2005-09-04 18:57:22
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > W WBK dalej te teksty w stylu PRLu: "Regulamin kont dla ludności" :P
    >
    > --
    No tak PRL się kłania, ale na szczęście bank jest nowoczesny i jako pierwszy
    wprowadził na masową skalę karty EMV (zaczął już w grudniu 2004 r. w kartach
    upominkowych).

  • 23. Data: 2005-09-04 19:00:35
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Tylko przy wykorzystaniu opcji platnosci Allegro. A z tego nie korzystaja
    > wszyscy. Tak wiec takie ubezpieczenie jest dla mnie niewiele warte. Poza
    > tym ciekawe jaka bedzie procedura korzystania z tego ubezpieczenia. W
    > przedziale 50-300zl dubluje sie ono tak, czy inaczej ze zwyklym
    > ubezpieczeniem Allegro.

    Allegro jest zainteresowane popularyzacją Płatności Allegro, bo prowadzi je
    związana z nim spółka PayU.

  • 24. Data: 2005-09-04 19:01:16
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Ja np jeszcze nigdy nie korzystalem z platnosci Allegro, a korzystam z
    > Allegro nie od dzis.

    Ja też nie, ale raz dostałem należność w ten sposób.

  • 25. Data: 2005-09-04 19:05:32
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Szymon napisał(a):

    > Szczerze mówiąc po 5 latach na Allegro nigdy nie korzystałem z ubezpieczenia
    > kupując całkiem sporo.

    Gratuluję. Ja natomiast już korzystałem

    > Warunki tegoż są dość rygorystyczne (zgłoszenie na
    > Policję, co może później powodować konieczność występowania w sądzie,a zatem
    > koszty).

    Zgłosiłem sprawę na Policję i dwa tygodnie temu dostałem z Sądu w Łodzi
    informację o rozprawie z adnotacją "stawiennictwo nieobowiązkowe"

    > Zauważ, że niewiele osób kupiłoby >300zł.

    Mylisz się. Kupuje naprawdę sporo ludzi i to na takie kwoty, że byś nie
    uwierzył

    > wysyłkowo - taka paczka
    > musiałaby być już ubezpieczona, a zatem droższa i odbiór osobisty może być
    > lepszą alternatywą. Wreszcie - policz sobie prowizję payu od 1000zł przy
    > płatności kartą - to też Sprzedający musi wliczyć w cenę.

    Kupowałem palmtopa za 1500 złotych z włączoną opcją Escrow i zapłaciłem
    około 45 złotych prowizji. Mały koszt w porównaniu z możliwością straty
    1500

    > To ile razy już skorzystałeś?

    Raz

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 26. Data: 2005-09-04 19:06:04
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Mithos napisał(a):

    > Ja np jeszcze nigdy nie korzystalem z platnosci Allegro, a korzystam z
    > Allegro nie od dzis.

    ...i co to ma do rzeczy?

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098

  • 27. Data: 2005-09-04 19:08:28
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Markus Sprungk napisał(a):

    > ...i co to ma do rzeczy?

    Ze to ubezpieczenie, ktore wymieniles jako jedyna zalete tego produktu,
    jest bardzo malo przydatne.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 28. Data: 2005-09-04 19:09:36
    Od: Mithos <f...@a...pl>

    Paweł Nyczaj napisał(a):

    > Allegro jest zainteresowane popularyzacją Płatności Allegro, bo prowadzi je
    > związana z nim spółka PayU.

    Tak wiem, taki polski PayPal. Tyle, ze u nas malo przydatne gdyz :
    - niewiele osob korzystajacych z Allegro ma KK,
    - niewiele osob korzysta z platnosci Allegro.

    --
    pozdrawiam
    Mithos

  • 29. Data: 2005-09-04 19:10:47
    Od: "Paweł Nyczaj" <pnyczaj@poczta[kropka]onet.pl>

    > Czy karta jest wydawana, aż na 4 lata? To chyba rekord na polskim rynku,
    > jeśli chodzi o ważność karty. Widzę, że miejsce na chip jest, bo przecież
    > BZ
    > WBK wydaje karty tylko chipowe. Ale dlaczego dają jeszcze stare logo Visy?

    Jeszcze nie widziałem żadnej karty z nowym logo Visy. Niby o ile pamiętam
    banki mogą używać nowe logo już od września, ale w praktyce spodziewałbym
    się nowego loga Visy radzej najwcześniej pod koniec roku.

    > Ale ciekawe jak ta karta będzie wyglądać po 4 latach częstego używania.

    No cóż to zależy od jakości plastiku, ale uważam, że to zbyt długi termin bo
    karta i tak zniszczy się wcześniej więc niejeden użytkownik i tak będzie
    musiał ją wcześniej wymienić. A swoją drogą czy jest jakiś limit okresu
    ważności karty ustalony przez Visę i ewentualnie przez inne organizacje. Na
    mój gust biorąc pod uwagę wytrzymałość plastiku górna granica wynosi 3 lata
    (moja debetowa VE z mBanku już po roku miała dużo rys, myslę, że głównie od
    czytnika w bankomacie, kredytówka po kilku miesiącach umiarkowanego
    użytkowania jest w niezłym stanie, ale za dwa lata już nie będzie taka
    ładna), choć jeśli ktoś będzie używał tej karty żadko i głównie do płacenia
    w necie to i po 10 latach będzie ładnie wyglądać.

  • 30. Data: 2005-09-04 19:11:02
    Od: Markus Sprungk <m...@g...com>

    Mithos napisał(a):

    > Ze to ubezpieczenie, ktore wymieniles jako jedyna zalete tego produktu,
    > jest bardzo malo przydatne.

    Tak? To porównaj sobie może maksymalną sumę jaką oferuje Allegro w ramach
    BUK a potem pogadamy

    ICQ: 79050392 m...@g...com
    Tlen: msprungk
    GG: 1447098