  • 121. Data: 2010-02-11 20:49:21
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11.02.2010 13:13, bradley.st wrote:

    > Pretensje do Tomasza Chmielewskiego. Sam sobie strzelil w stope. Ja
    > tylko odpowiedzialem. :D

    No zaraz zaraz.

    To ty wspomniales o tym, ze nie masz problemow z bankowoscia
    elektorniczna, bo jak chcesz zrobic przelew, to dajesz czek listonoszowi ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 122. Data: 2010-02-11 21:12:52
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 15:49, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > No zaraz zaraz.
    >
    > To ty wspomniales o tym, ze nie masz problemow z bankowoscia
    > elektorniczna, bo jak chcesz zrobic przelew, to dajesz czek listonoszowi ;)

    Ja juz nawet tego nie skomentuje. :)

    Uscisle tylko, ze od paru lat widoczny jest postep i banki daja
    klientom mozliwosc zaplaty komus przez internet. Dziala prawie jak w
    Polsce: loguje sie przez internet, wpisuje dane odbiorcy (tzn. imie
    nazwisko, adres i numer telefonu), sume "przelewu", a nastepnie...
    uwaga!... bank wysyla za mnie poczta papierowy czek do odbiorcy.

  • 123. Data: 2010-02-11 21:29:24
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11.02.2010 22:12, bradley.st wrote:

> [...]
    > nazwisko, adres i numer telefonu), sume "przelewu", a nastepnie...
    > uwaga!... bank wysyla za mnie poczta papierowy czek do odbiorcy.

    Tak a propos dlugich numerkow rachunkow w Polsce - jestes druga znana mi
    osoba, ktora na to narzeka - poza pewnym mieszkancem Niemiec ("aaale
    dlugie te numery kont w Polsce").

    Co jakis czas w Niemczech media podaja, ze Pan X dokonal przelewu
    kulkudziesieciu tysiecy euro na rachunek jakiejs firmy (dajmy na to,
    kupil mieszkanie).
    Po kilku miesiacach okazuje sie, ze Pan X przelal pieniadze jednak komu
    innemu, bo pomylila mu sie jedna cyferka w numerze konta. Pieniadze nie
    do odzyskania, mieszkanie odebrane, i inne dramaty.

    Dlugi numerek konta w Polsce to w zasadzie eliminuje (zawiera sume
    kontrolna) - poza tym, ten dlugi format maja chyba wszystkie konta w
    Europie, jesli je wydluzyc do "miedzynarodowego numeru konta" (IBAN).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 124. Data: 2010-02-11 21:35:29
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    .googlegroups.com

> [...]
    > nazwisko, adres i numer telefonu), sume "przelewu", a nastepnie...
    > uwaga!... bank wysyla za mnie poczta papierowy czek do odbiorcy.

    no comments.

    PS.
    "bank wysyla za mnie poczta papierowy czek do odbiorcy." - smiac sie czy
    plakac? :)

  • 125. Data: 2010-02-11 21:40:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 16:29, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

    > Dlugi numerek konta w Polsce to w zasadzie eliminuje (zawiera sume
    > kontrolna) - poza tym, ten dlugi format maja chyba wszystkie konta w
    > Europie, jesli je wydluzyc do "miedzynarodowego numeru konta" (IBAN).

    Ehm... Ja WIEM jak wygladaja numery kont w UK i Irlandii. Do przelewow
    wewnatrzkrajowych wystarcza XX-XX-XX YYYYYYY
    I dziala! Wydaje mi sie ze ostatnia cyfra numeru konta (nie sort code)
    jest suma kontrolna.

    Jedyne uzasadnienie dla monstrualnych numerow kont w Polsce jakie
    widze to to, ze np. Pekao moze przypisac kazdej karcie kredytowej
    numer "konta" zgodny z numerem karty i jeszcze pare cyferek im
    zostaje.

    A jesli placi sie czekiem, to problem wpisania niewlasciwego numeru
    konta odpada... :)

  • 126. Data: 2010-02-11 21:47:24
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 16:35, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:

    > "bank wysyla za mnie poczta papierowy czek do odbiorcy." - smiac sie czy
    > plakac? :)

    Ale to jest naprawde bardzo wygodne. I nic nie kosztuje. A w obrebie
    stanu czek dochodzi nastepnego dnia.

  • 127. Data: 2010-02-11 22:02:13
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    d.googlegroups.com

    > Ale to jest naprawde bardzo wygodne. I nic nie kosztuje. A w obrebie
    > stanu czek dochodzi nastepnego dnia.

    OK. Rozumiem kwestia przyzwyczajenia po jednej jak i drugiej stronie, ale
    wyjasnij mi (jak najwiekszemu matolowi) w czym i pod jakim wzgledem listowne
    slanie "papierka" jest lepsze, wygodniejsze itp. od tradycyjnego (z punktu
    widzenia polskich realiów) przelania za pomoca internetu kasy na inne konto
    bankowe, która przy odpowiednim zalozeniu bedzie na nim:
    1. po sekundzie
    2. po paru minutach
    3. po paru godzinach
    4. na drugi dzien (pomijam tutaj kwestie realizacji przelewów ostatnimi
    sesjami przychodzacymi jak i wychodzacymi w pewnych bankach w dni
    poprzedzajace dni wolne od pracy KIRu)

    ?

  • 128. Data: 2010-02-11 22:05:20
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11.02.2010 13:33, xbartx wrote:

    > No w Londynie też buty trzeba ściągać. Ostatnio we Wrocławiu, to nas
    > obszukali i obmacali jak nie lada terrorystów.
    > Najlepiej z moich obserwacji jest w Grecji i Hiszpanii. W Grecji to
    > jarają dosłownie wszędzie na lotnisku a sprawdzają, bo muszą, ale jakoś
    > niespecjalnie wnikliwie. W Hiszpanii, to już w ogóle non stop bajera leci
    > i w monitor, gdzie pokazuje się skan bagażu podręcznego, to jak się
    > patrzą głównie zaciekawieni pasażerowie. Cóż oni tak już po prostu mają ;)

    A jak jest w (niektorych panstwach) Azji? Zakazy podobne jak w
    zachodnich stronach swiata - wnoszenia plynow itp.

    Ale nikt sie tego nie trzyma - mozna przejsc przez kontrole z 1.5 l
    butelka wody pod pacha :)

    Mam tez zdjecie z lotniska, a na nim pracownik odpowiedzialny za
    przeswietlanie bagazu (z tych, co patrza na monitorek, czy nie ma tam
    jakiejs bomby). Pracownik spi (!), walizki na monitorku przesuwaja sie... :)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 129. Data: 2010-02-11 22:19:06
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 11.02.2010 22:40, bradley.st wrote:

> [...]
    > widze to to, ze np. Pekao moze przypisac kazdej karcie kredytowej
    > numer "konta" zgodny z numerem karty i jeszcze pare cyferek im

    A tak naprawde, to to uzasadnienie wynika chyba z jakiejs europejskiej
    dyrektywy - w Polsce numer konta "krajowy" jest identyczny, jak
    "europejski" (poza dodatkiem kraju, PL).

    Inne kraje odpuszczaja sobie w kraju np. zera - a czy maja sumy
    kontrolne, czy nie, to pewnie zalezy od kraju (w Niemczech nie maja).

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 130. Data: 2010-02-11 22:27:16
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> writes:

    [...]
    > A tak naprawde, to to uzasadnienie wynika chyba z jakiejs europejskiej
    > dyrektywy - w Polsce numer konta "krajowy" jest identyczny, jak
    > "europejski" (poza dodatkiem kraju, PL).

    Nie, po prostu z jakiegoś powodu ZBP (lub podobne ciało) wybrało
    maksymalną długość numeru. Nie bardzo wiadomo dlaczego.

    Przypominam, że jak kiedyś PKOBP wyszło przed
    szereg z wdrażaniem NRB to zrobili to na numerkach chyba 19 cyfrowch.
    KJ

    A lady is one who never shows her underwear unintentionally.
    -- Lillian Day