  • 171. Data: 2010-02-12 12:16:27
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hl3ek7$t61$2@inews.gazeta.pl

    > Mylisz chyba państwowe molochy z prywatnymi firmami kurierskimi. Ma na
    > bieżąco przykład z UK. Często kupuję coś na ebay i czasami jak nie ma
    > możliwości wysyłki do pl to wysyłam na adres kolegi do Londynu. Wysyłam
    > do niego do pracy, bo w UK poczta pracuje od 8 do 12 bodajże i kolega
    > musiałby w sobotę się fatygować. Strajki to raczej norma i zwykła
    > codzienność. Nasza poczta to przy nich słabo fika ;)

    A ja wcale nie miałem na myśli brytyjskiego odpowiednika naszej poczty he he
    :)
    Mam świadomość, że nie jestem obiektywny ale z niemieckiego Deutsche Post
    jest bardzo zadowolony.

  • 172. Data: 2010-02-12 12:44:28
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Lut, 06:26, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > Mylisz dwie rzeczy i przede wszystkim dla Ciebie priorytetem jest wygoda
    > klienta.

    Brawo! No wreszcie ktos zauwazyl! Tak, dokladnie to jest moim
    priorytetem. Bo to bank jest moim uslugodawca, a nie ja - banku.
    Roznice w mentalnosci...
    Bank jest dla mnie jak fryzjer, prawnik, piekarz. Ma byc sprawnie,
    kompetentnie i milo. Nie jest - przenosze sie do innego.

    > Pomyśl o tych co projektują i wdrażają. Skoro ktoś wprowadził
    > standard, że max może być 26 cyfr. Choćby 15 cyfr to było aż nadto na
    > stan dzisiejszy, to nie masz pewności co się stanie za lat dwa a już nie
    > mówiąc 5. Po co sobie utrudniać, życie skoro można zrobić od razu max
    > numer i mieć spokój prawdopodobnie do końca swojego życia. Ewentualnie
    > dzieci albo wnuki się będą głowić co dalej.

    OK, dwie pierwsze to kontrolne. Nie licza sie. Osiem kolejnych to kod
    oddzialu. Zostaje 16 na numer indywidualnego rachunku.
    9,999,999,999,999,999 indywidualnych rachunkow w KAZDYM oddziale
    KAZDEGO banku w kraju z obecna populacja ca. 40,000,000? To ile Ty,
    Twoje dzieci i wnuki planujecie zyc?

    > A interesowałeś się kiedyś jakie są koszta i ile pracy przy zwiększeniu
    > nr telefonów o jedną cyfrę?

    No wlasnie dlaczego nie wprowadzic od razu dwudziestoszesciocyfrowych
    numerow zamiast tak podbijac o cyferke co jakis czas? Bo to
    uzytkownikom a nie telekomunikacji ma byc wygodnie!

    > Nie wiem naprawdę o co Ci biega? Nr konta wpisuje się zazwyczaj:
    >
    > - przeważnie raz jako przelew zaufany do wszelkich stałych płatności za
    > media etc.
    > - płatności przez internet albo z karty albo przychodzi na maila CRL+c/v
    > - allegro to samo co wyżej karta albo CRL+c/v

    Ale sie wpisuje. A w "innej rzeczywistosci" mozna komfortowo
    funkcjonowac nie znajac swojego numeru konta ani numerow kont
    bankowych kogokolwiek/czegokolwiek innego.

    > Tak naprawdę na rok klepie się ten rachunek z kartki do komputera max
    > kilka razy. Odnoszę się do osób prywatnych oczywiście.
    > To że w USA jest wsio papierowo i jak klient czeku nie dostanie, to się
    > nie liczy to chyba nie jest wina europy?

    Ale jakie wsio papierowo? Z rachunkami placonymi przez internet (ok,
    to wymaga wpisania numeru WLASNEGO konta jeden raz na poczatku) i
    kartami kredytowymi?

    > Nie to jest dowód na to, że nawet jak mówicie w USA/UK, to skracacie
    > słowa jak się da, albo nie wymawiacie końcówek, bo się nie chce, bo za
    > długo, bo się jeszcze zmęczę. O zdjęciach typu schody ruchome do fitness
    > clubu już nie wspomnę ;)

    Hm... A jestes pewien, ze wszyscy Polacy poprawnie akcentuja
    "zrobilibysmy" albo "muzyka". Ze wiedza ze nalezy pisac "tryumfalny"?
    Ze wiedza ze "statut" to nie to samo co "status"? ("W odpowiedzi na
    Pana pytanie na temat statutu dewizowego klientow" - tak mi pisal
    pewien bank w oficjalnym pismie.) I ilu Polakow chodzi regularnie do
    fitness clubu (po schodach lub nie) albo do dentysty?

    > Nie chce być tutaj źle zrozumiany a moja wypowiedź odebrana za jakiś
    > atak, ale USA w europie UK, to są kraje gdzie nadwaga ludzi jest
    > największym problemem a wiedza przeciętnego człowieka o reszcie świata
    > jest bardzo znikoma. Z czegoś to chyba musi wynikać, nieprawdaż?

    Z wyboru. Jesli nie musisz tracic czasu na stanie w kolejkach,
    skladanie reklamacji, przynoszenie zaswiadczen, szukanie ID po
    kieszeniach bo ktos cie chce wylegitymowac, mozesz np. chodzic na
    silownie i dobrze sie odzywiac albo... siedziec przed telewizorem i
    jesc frytki. Wybor nalezy do jednostki.

  • 173. Data: 2010-02-12 12:50:44
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 12.02.2010 13:44, bradley.st wrote:

> [...]
    > 9,999,999,999,999,999 indywidualnych rachunkow w KAZDYM oddziale
    > KAZDEGO banku w kraju z obecna populacja ca. 40,000,000? To ile Ty,

    Nic nie rozumiesz.

    To kwestia tego, ile Ty, twoje dzieci i wnuki w swoim zyciu zaloza lokat
    jednodniowych.

    Kolejnym stopniem w swiatowej dominacji polskiej bankowosci bedzie
    zalozenie konta w Polsce kazdemu obywatelowi Chin i Indii, aby ci mogli
    zakladac bezbelkowe lokaty jednodniowe.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 174. Data: 2010-02-12 12:59:23
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Lut, 07:50, Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org> wrote:

> [...]
    >
    > Kolejnym stopniem w swiatowej dominacji polskiej bankowosci bedzie
    > zalozenie konta w Polsce kazdemu obywatelowi Chin i Indii, aby ci mogli

    Aaaa! Wreszcie mnie olsnilo! Iluminacja! :)

    Ale dlaczego poprzestac na dwudziestoszesciocyfrowych? Szarpnac sie od
    razu na trzydziestoczterocyfrowe to i pol Ameryki Poludniowej sie
    zalapie na te bezbelkowe dobra!

  • 175. Data: 2010-02-12 13:02:31
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 12.02.2010 13:59, bradley.st wrote:

    > Aaaa! Wreszcie mnie olsnilo! Iluminacja! :)
    >
    > Ale dlaczego poprzestac na dwudziestoszesciocyfrowych? Szarpnac sie od
    > razu na trzydziestoczterocyfrowe to i pol Ameryki Poludniowej sie
    > zalapie na te bezbelkowe dobra!

    Tylko dlatego, bo jak Polacy sie za cos zabiora...

    A tak powazniej - co to sie porobilo, zeby kilka cyferek w ta czy w ta w
    numerze rachunku bylo najwiaksza bolaczka bankowosci jakiegos kraju ;)

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 176. Data: 2010-02-12 13:16:55
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    "Tomasz Chmielewski" <t...@n...wpkg.org> wrote in message

    > A tak naprawde, to to uzasadnienie wynika chyba z jakiejs europejskiej
    > dyrektywy - w Polsce numer konta "krajowy" jest identyczny, jak
    > "europejski" (poza dodatkiem kraju, PL).
    >
    > Inne kraje odpuszczaja sobie w kraju np. zera - a czy maja sumy kontrolne,
    > czy nie, to pewnie zalezy od kraju (w Niemczech nie maja).

    Niedokladnie. Numery IBAN we wszystkich krajach (nawet UK) maja sume
    kontrolna (zawsze dwie cyfry, bo uzywa sie algorytmu opartego na mod 97),
    zwykle na poczatku numeru, chociaz któres z panstw UE ma ja w srodku numeru.

    k.

  • 177. Data: 2010-02-12 13:26:55
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Fri, 12 Feb 2010 04:44:28 -0800, bradley.st napisał(a):

> [...]
    > 9,999,999,999,999,999 indywidualnych rachunkow w KAZDYM oddziale KAZDEGO
    > banku w kraju z obecna populacja ca. 40,000,000? To ile Ty, Twoje dzieci

    Lokaty zakładane przez internet, bez wizyty gdziekolwiek i pokazywania
    czegokolwiek. Możliwość zakładania subkont do własnego rachunku. Kiedyś
    ISP jako koniec nr rachunku podawał kwotę do wpłaty typu 53,50 pln dawało
    końcówkę rachunku 5350 itd itp. Pamiętaj, że wyobraźnia ludzka ma dosyć
    szerokie horyzonta ;) Być może się mylę, ale być może doczekamy czasów
    jak inni się będą pocić i zwiększać wielkość nr rachunków hłe hłe wtedy
    będzie ubaw po pachy.

    > No wlasnie dlaczego nie wprowadzic od razu dwudziestoszesciocyfrowych
    > numerow zamiast tak podbijac o cyferke co jakis czas? Bo to uzytkownikom
    > a nie telekomunikacji ma byc wygodnie!

    Nr tel to chyba zły przykład, bo o wiele częściej się przytrafia, że
    dzwonisz do nieznanego numeru niż wysyłasz do niego przelew otrzymany
    listem papierowym ;) BTW masz książkę adresową w telefonie, można wysyłać
    nr telefonu sms albo mailem, więc nie jest to też znowu jakiś
    skomplikowany problem.

    > Ale sie wpisuje. A w "innej rzeczywistosci" mozna komfortowo
    > funkcjonowac nie znajac swojego numeru konta ani numerow kont bankowych
    > kogokolwiek/czegokolwiek innego.

    Czasami zależy na czasie i/lub na kosztach. Na allegro większość ma konto
    w mbanku. Kupujesz coś, kopiujesz nr rachunku, robisz przelew, wysyłasz
    maila lub dzwonisz i przesyłka leci do Ciebie - całość zajmie Ci góra 2-3
    minuty i przesyłkę masz na drugi dzień. Znajomym oddaję kasę do ręki albo
    też wrzucam na mbank. Rachunki idą z konta z przelewów zaufanych, jakieś
    5-10 minut roboty, lub jak ktoś woli z kk. Ebay to głównie paypal.
    Naprawdę nie wiem do kogo jeszcze miałbym wysyłać kasę i znać jego nr
    konta. Demonizujesz trochę ten 26 cyfrowy nr konta nie przymierzając jak
    "czarna wołga" lub "terroryzm".
    Przytoczyłeś 101 przykładów z czekami no to tak:
    - przekazać listonoszowi - rozumiem że listonosz zawsze chodzi jak już
    wrócisz z pracy? czy do pracy przychodzi?
    - przekazanie czeku komuś obcemu musisz poszukać adresu i jakoś ten czek
    wysłać
    Na koniec mocno koloryzując to chyba jest tak:
    - wchodzę do banku i mówię do Kate słuchaj kupiłem na ebay coś i muszę
    zapłacić 25,5$ wyślij w moim imieniu czek do XXXBill666 ;)

> [...]
    > wiedza ze "statut" to nie to samo co "status"? ("W odpowiedzi na Pana
    > pytanie na temat statutu dewizowego klientow" - tak mi pisal pewien bank

    Ale co ma niepoprawna wymowa tudzież zwyczajne niechlujstwo do ogólnego
    skracania sobie wyrazów, bo za długo, bo niewygodnie, bo po co się tak
    męczyć?

    > I ilu Polakow chodzi regularnie do fitness clubu
    > (po schodach lub nie) albo do dentysty?

    Chyba dawno tutaj nie byłeś, przyjdź i popytaj ;)

> [...]
    > cie chce wylegitymowac, mozesz np. chodzic na silownie i dobrze sie
    > odzywiac albo... siedziec przed telewizorem i jesc frytki. Wybor nalezy

    Ale masz wrażenie, że mieliśmy przez ponad 40 lat państwo milicyjne i
    generalnie kolorowo to tutaj nie było. Nagle pstryk i ma być kolorowo i
    każdy zapomni? Chociaż może dzięki temu, nie mamy mega problemu z 26
    cyfrowym nr rachunku, nie lecimy kupić nowy telewizor do sklepu, bo się
    bezpiecznik przepalił itd itp ;)

    Xenocide

  • 178. Data: 2010-02-12 13:41:47
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 12.02.2010 14:16, kashmiri wrote:

> [...]
    > zwykle na poczatku numeru, chociaz kt?res z panstw UE ma ja w srodku numeru.

    Z zastrzezeniem, ze numery IBAN nie sa zazwyczaj stosowane w "obrocie
    krajowym", wiec i sumy kontrolnej nie uswiadczysz.

    A moze ma ktos przyklad kraju, poza Polska, gdzie IBAN (a wiec i suma
    kontrolna) jest uzywany w przelewach w kraju (ew. odpada kod kraju, np. PL)?

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 179. Data: 2010-02-12 13:57:30
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 12 Lut, 08:26, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > Naprawdę nie wiem do kogo jeszcze miałbym wysyłać kasę i znać jego nr
    > konta. Demonizujesz trochę ten 26 cyfrowy nr konta nie przymierzając jak

    Ale ja to wszystko robie karta kredytowa przez internet! Ktorej moge
    rowniez uzywac w sklepie! Po co mi kolejne numery kolejnych rachunkow?

    > Przytoczyłeś 101 przykładów z czekami no to tak:
    > - przekazać listonoszowi - rozumiem że listonosz zawsze chodzi jak już
    > wrócisz z pracy? czy do pracy przychodzi?

    Oczywiscie ze do pracy przychodzi! Znam ludzi, ktorzy zostawiaja w
    skrzynce w domu. Ja osobiscie wole przez internet, jak juz musze.

    > - przekazanie czeku komuś obcemu musisz poszukać adresu i jakoś ten czek
    > wysłać

    Ale adres moge znalezc w 15 sekund w ogolnodostepnych zrodlach. Moge
    tez czek komus dac do reki, np. w ramach prezentu, rozliczenia za cos.
    Nie musze prosic go o numer konta, nastepnie wstukiwac ten numer i
    zlecac przelew.

    > Na koniec mocno koloryzując to chyba jest tak:
    > - wchodzę do banku i mówię do Kate słuchaj kupiłem na ebay coś i muszę
    > zapłacić 25,5$ wyślij w moim imieniu czek do XXXBill666 ;)

    Na pewno moge tak dostac do reki Money Order i sam go pozniej wyslac.
    Czeki wysyla nie bank jako bank tylko jakis outsorcer, wiec z tym moze
    byc trudniej. Mam zapytac Kate? :)

    > Ale co ma niepoprawna wymowa tudzież zwyczajne niechlujstwo do ogólnego
    > skracania sobie wyrazów, bo za długo, bo niewygodnie, bo po co się tak
    > męczyć?

    Dokladnie to samo co akcentowanie WSZYSTKIEGO na przedostatnia sylabe
    od konca i nierozroznianie "z" i "rz" albo "h" i "ch". Tendencja do
    upraszczania jezyka oraz ujednolicania jezyka fachowo sie to nazywa.

    > Chyba dawno tutaj nie byłeś, przyjdź i popytaj ;)

    Ehm... A kiedy Ty ostatnio byles w Stanach? ;) Czy moze nie musisz
    przyjezdzac, bo przeciez "wiadomo jak jest"? ;)

    > Ale masz wrażenie, że mieliśmy przez ponad 40 lat państwo milicyjne i
    > generalnie kolorowo to tutaj nie było. Nagle pstryk i ma być kolorowo i
    > każdy zapomni?

    Tak mam! I dlatego nie rozumiem, po co sobie zycie jeszcze poszarzac
    wprowadzaniem systemow jak z totalitarngo koszmaru. Zauwaz ze w
    niektorych polskich bankach nie jestes juz imieniem i nazwiskiem tylko
    numerem. W jednym z polskich bankow panie na infolinii transakcyjnej
    nie pytaja nawet o imie i nazwisko, bo wczesniej sie zalogowales w
    systemie i podales pin jednorazowy, wiec bank ma generalnie gdzies z
    kim rozmawia. Czujesz klimat?

    > Chociaż może dzięki temu, nie mamy mega problemu z 26
    > cyfrowym nr rachunku, nie lecimy kupić nowy telewizor do sklepu, bo się
    > bezpiecznik przepalił itd itp ;)

    Ale kupno nowego telewizora moze byc tansze niz wzywanie montera po
    raz trzeci do przepalonego bezpiecznika. Bo monterzy / hydraulicy /
    elektrycy licza sobie za godzine np. $50 albo i $75. :)

  • 180. Data: 2010-02-12 14:39:42
    Od: TZ <g...@t...cy[ROT13]>

    Cześć Xbartksie!

    W piątek, 12 lutego 2010, o godz. 14:26:55, napisałeś na temat: "Ameryka
    idzie do przodu!"
    xbartx b...@h...net, news:hl3kuv$t61$3@inews.gazeta.pl

> [...]
    > wrócisz z pracy? czy do pracy przychodzi?
    > - przekazanie czeku komuś obcemu musisz poszukać adresu i jakoś ten czek

    [pytania w zasadzie do bradley.st]
    A jak już ten czek wyśle, nawet przy pomocy listonosza to odbiorca tego
    czeku co ma począć?
    Iść bo banku czy na pocztę by go zrealizować?
    A może wysłać go ponownie pocztą przy pomocy tego samego listonosza, do
    swego banku, by ten już jego bank mu naliczył kwotę czeku na konto?

    Dochodzi adresowanie koperty + jej koszta i znaczka.
    Czas podróży takich przesyłek już pomijamy.

    A co gdy czek jest bez pokrycia?

    Nie wiem czy to się zmieniło, ale nie 'rozmieniłeś' czeku gdy na swoim
    koncie nie miałeś kwoty na którą opiewał czek.
    W takim przypadku trzeba było czekać aż bank sprawdzi czek czy ma
    pokrycie. Tak było ponad 25 lat temu.

    --
    Hej!
    TZ

    - Szczur jest bardzo inteligentny bo nie lubi zjadać trutki. -