  • 221. Data: 2010-02-14 02:33:57
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> had the courage to write:

    > gorzej w druga strone, nie?

    > Czego sie spodziewales, oko za oko. Nie myslisz chyba ze to dla
    > (prawdziwego) bezpieczenstwa?

    Dobre, lolllll

  • 222. Data: 2010-02-14 02:35:37
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    bradley.st <b...@g...pl> had the courage to write:

    > Ja patrze na rezultat koncowy. Mnie nikt nie legitymuje kiedy wplacam
    > w oddziale - z okazji Parlamentu Europejskiego i walki z terroryzmem.
    > A podobno to ja zyje w kraju, ktory ma swira na punkcie zwalczania
    > terroryzmu. Ciekawe.
    >
    > Mozesz rozwinac to elektroniczne wplacanie? Chodzi Ci o przelew?

    Direct deposit (ACH, sorki za typo). Z wire transfer - za wodą to dwie różne
    rzeczy - nie miałem styczności.

    k.

  • 223. Data: 2010-02-14 02:43:07
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    bradley.st <b...@g...pl> had the courage to write:

    > Ja rowniez nie. Ale chcialbym wiedziec, ze mam mozliwosc - w sytuacji
    > awaryjnej. Bank ma przeciez skan mojego ID ze zdjeciem, po co im Dowod
    > Osobisty za kazdym razem.

    Bank ma te zdjecia to tez w ramach walki z terroryzmem? Odciski palców tez?
    Wiesz, technologia skanowania zdjec tez jest dostepna w Europie, ale o ile
    wiem, banki nie maja prawa gromadzic takich danych.

    Co innego w Gruzji. O, tutaj bank skanuje Twój paszport, a pani za kazdym
    razem porównuje zdjecie.

    A tak BTW, to tam sa u Was jakies obowiazkowe ID? Wydawalo mi sie, ze prawo
    jazdy i state ID sa opcjonalne i nie wymagane do zalozenia konta...

    > A propos legitymowania sie, czy jezeli w "systemie" jest numer Dowodu
    > Osobistego a ja przyjde z niezarejestrowanym w bankowym systemie
    > paszportem / prawem jazdy to przecietna pani Magda z przecietnego
    > banku X nad Wisla wyplaci mi moje pieniadze?

    Oczywiscie! W systemie z zasady jest Twój PESEL, nie numer dokumentu. Mozesz
    okazac nawet swiezo otrzymany paszport - jesli jest oryginalny, zostaniesz
    obsluzony. No, w mBanku (mKiosku) kiedy okazalem nowy dowód, poprosili mnie,
    zebym najpierw uaktualnil go przez mLinke.

    k.

  • 224. Data: 2010-02-14 02:47:42
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    xbartx <b...@h...net> had the courage to write:

    > Mała prośba. Zadeklaruj kodowanie, bo później Twoje posty wyglądają jak
    > powyżej i ciężko się to czyta.
    >
    > http://klub.chip.pl/wincat2/news/oekonf.htm

    To jest znany błąd OE, nie błędna konfiguracja. Pomyślę jak to naprawić.
    Sorki.

  • 225. Data: 2010-02-14 02:55:58
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    bradley.st <b...@g...pl> had the courage to write:

    > Zanim zaczniemy dalsze dywagacje, bardzo bym prosil o wskazanie
    > anonimowej karty wydanej w Stanach, ktora mozna zasilic z konta
    > osobistego przelewem inicjowanym w banku, w ktorym to konto sie
    > znajduje.

    Kazda karta reloadable z funkcjonalnoscia direct deposit.

    Technicznie tak: zakladasz konto np. na PayPal (moze tez byc Moneybokers,
    nawet latwiej), podlaczasz oba konta - to które chcesz oskubac i konto karty
    reloadable - i swobodnie przesuwasz kase miedzy nimi.

    Zadowolony? ;)

  • 226. Data: 2010-02-14 02:59:31
    Od: "kashmiri" <n...@n...com>

    kashmiri <n...@n...com> had the courage to write:

    Aha, chciales linki do kart: www.facecard.com, www.futuracards.com,
    www.sigo.com, www.urbantrustsuccess.com, www.myreadycard.com,
    www.ibankup.com, itd. itd. Sa tego setki.

  • 227. Data: 2010-02-14 03:29:28
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 21:55, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

> [...]
    > nawet latwiej), podlaczasz oba konta - to które chcesz oskubac i konto karty
    > reloadable - i swobodnie przesuwasz kase miedzy nimi.

    Niezupelnie. :) A jak niby podlaczasz to konto, ktore chcesz oskubac?
    Czy PayPal aby nie weryfikuje konta i jego wlasnosci? :)
    Tam jest taka fajna sekcja na stronie, pod haslem "Prevention to Help
    Stop Fraud". I o "law enforcement officials who work with agencies
    around the world to help protect you from fraud and identity theft"
    tez pisza.

    Nie przyszlo Ci do glowy, ze gdyby mozna bylo tak sobie dowolnie
    obciazac cudze konta, to nikt przeciez nie uzywalby czekow, ktore maja
    numer konta wypisany wolami na dole czeku? :)

  • 228. Data: 2010-02-14 11:12:14
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Sat, 13 Feb 2010 11:25:02 -0800, bradley.st napisał(a):

    > Czekami posluguje sie tylko kiedy musze, ale doceniam ze sa czesto
    > wygodniejsze niz gotowka i przelew. I rozumiem, ze starsza generacja
    > moze je wolec. Wszystko inne - rachunki, platnosci, zakupy - zalatwiam
    > elektronicznie albo przez telefon. Wiec skad to powszechne na pbb
    > przekonanie o "zacofaniu" Ameryki?

    Hmmm to chyba sedno. U Was jest tak u nas tak. Jak to mówi powiedzenie
    "Człowiek nie świnia i do wszystkiego się przyzwyczai" trochę mi się
    wydaje, że ten problem został sztucznie w tym wątku rozdmuchany i tak
    naprawdę nic z tego nie wynika. Powtórzę i jedyni i drudzy (czeki/
    przelewy) mają po prostu pretensje do garbatego, że ma plecy krzywe ;)

    > Kalifornia, Oregon i Vermont - zebys naocznie sie przekonal, ze nie
    > wszyscy Amerykanie sa leniwi i otyli. Wrecz przeciwnie.

    Ale ja zdaję sobie sprawę, że US to duży kraj z praktycznie wszystkimi
    światowymi zaletami/przypadłościami/ciekawostkami. Nawet ataki
    terrorystyczne muszą być u Was największe ;) Pamiętam jak w latach '90
    robiliśmy koncerty i była u nas, między innymi, taka kapela jak Buried
    Alive (teraz kilku z nich gra w Terror, oczywiście wszyscy szczupłe i
    fajne hard coreowe chłopaki). Jak po koncercie sobie imprezowaliśmy i
    gadaliśmy, to byli mega zdziwieni, że od kiedy wjechali do PL nie
    widzieli, żadnej otyłej osoby. Jeden koleś się nawet dopytywał czy to
    jakiś ogólnokrajowy program, bo wierzyć się nie chce. Wtedy to mnie
    trochę zdziwiło co oni tak się dopytują. Ale dobra, bo temat już zszedł
    totalnie OT, także zamknijmy już ten wątek :)

    --
    xbartx

  • 229. Data: 2010-02-14 11:14:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 13 Lut, 21:43, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Wiesz, technologia skanowania zdjec tez jest dostepna w Europie, ale o ile
    > wiem, banki nie maja prawa gromadzic takich danych.

    O! Na stronie Nordea BP jest takie cos:

    Składając wniosek listem poleconym do oddziału, należy załączyć:
    * kserokopie dowodu osobistego (dla "starych" dowodów: strony 1-3 oraz
    stronę zawierającą aktualne dane adresowe, dla "nowych" dowodów:
    awers i rewers dokumentu)

    http://www.nordea.pl/klienci-indywidualni/twoja-kart
    a/zlozenie-wniosku-listem-poleconym.html

    Zakladalem ze nie niszcza tej kserokopii zaraz po otrzymaniu.

    > A tak BTW, to tam sa u Was jakies obowiazkowe ID? Wydawalo mi sie, ze prawo
    > jazdy i state ID sa opcjonalne i nie wymagane do zalozenia konta...

    Sa opcjonalne - tzn. w przeciwienstwie do Polski nie masz
    administracyjnie narzuconego obowiazku posiadania Dowodu Osobistego,
    ktorym musisz sie legitymowac na zadanie uprawnionych organow... itd.

    Ty chcesz miec jakies ID ze zdjeciem - zeby moc "funkcjonowac
    normalnie" w spoleczenstwie, np. otworzyc konto w banku. Ale nie
    musisz go wyrabiac tylko dlatego ze mieszkasz na terytorium kraju.

  • 230. Data: 2010-02-14 11:32:55
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "xbartx" news:hl8lqe$kg9$2@inews.gazeta.pl

    > Ale dobra, bo temat już zszedł
    > totalnie OT, także zamknijmy już ten wątek :)

    mądrze prawisz.
    the end!