  • 21. Data: 2010-02-10 15:09:10
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 08:49, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Chyba żarty sobie robisz... Ja od miesiąca z uporem maniaka czytam o
    > systemie bankowości w USA. Żeby się nierozwodzić, np. pogooglaj "walmart
    > money card", albo dokładniej "walmart money card activation problem". Albo
    > opninie nt. NetSpend - jakiekolwiek. Albo coś bardziej
    oficjalnego:http://finance.yahoo.com/banking-budgeti
    ng/article/108801/the-least-t...

    > Polsko-grecki Polbank to pikuś. PKO chyba też...

    Ale (z calym naleznym szacunkiem) w przeciwienstwie do Ciebie, ja
    aktywnie korzystam z roznych systemow bankowych po obu stronach
    Atlantyku. I mam porownanie na biezaco i na zywo.O ile oczywiscie nie
    sposob nie dostrzec roznic technologicznych, nie sposob rowniez nie
    zauwazyc roznic dotyczacych obslugi klienta i poejscia do
    rozwiazywania problemow.

    Spojrz na niektore wpisy na pbb. Ktos placze bo zgubil komorke z
    zarejestrowanym numerem do oddzwaniania i co ma biedny zrobic bo nie
    moze isc do oddzialu a nie ma dostepu do konta. Komus "system"
    naliczyl jakas oplate za cos. "System" zablokowal karte. Ktos staje na
    glowie zeby mu karte "system" wydal. Ja nie mam takich problemow. I
    nie ma ze "na chwile obecna nie ma takiej mozliwosci" (to moj
    "faworyt", mBank). Dzwonie, rozmawiam z czlowiekiem i wszystko
    funkcjonuje jak powinno. Moze mam szczescie, ale dotad nie mialem
    powodow do narzekan.

    Moj numer konta (lacznie z ABA) ma duzo mniej niz 26 cyfr - i to tez
    dziala. Tabela oplat w moim banku zajmuje pol strony formatu A4. Moj
    "Pesel" to 9 cyfr, a nie 11. I tak dalej...

    Jesli chodzi o przyklad uslug bankowych Walmartu, to - jak pozotale
    uslugi i produkty - nie jest to oferta najwyzszej jakosci, bo jest
    skierowana do specyficznej grupy. "Duzo i tanio". Pomysl co by bylo
    gdyby jakas SuperBiedronka w Polsce zaczela bawic sie w bank.

  • 22. Data: 2010-02-10 15:16:37
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    bradley.st pisze:

    > funkcjonuje jak powinno. Moze mam szczescie, ale dotad nie mialem
    > powodow do narzekan.

    Tak jak większość uczestników europejskiego systemu bankowego.

    > gdyby jakas SuperBiedronka w Polsce zaczela bawic sie w bank.

    mbank ;)

    --
    Liwiusz

  • 23. Data: 2010-02-10 15:25:45
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 10:16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:

    >    Tak jak większość uczestników europejskiego systemu bankowego.

    JEZELI technologia dziala bezwypadkowo i jest "dobrze
    naoliwiona" (tzn. nie wymaga kontaktu z pracownikiem banku). Jesli w
    gre wchodzi element ludzki po drugiej stronie kontuaru, to moje - i
    moich znajomych - doswiadczenia przemawiaja na korzysc obslugi klienta
    w Stanach.

    Generalnie, gdyby sie udalo polaczyc w jedno te dobre rozwiazania z
    Europy z tymi dobrymi ze Stanow, byloby idealnie. Na razie jest jak
    jest, kazda strona Atlantyku ma swoje wady i zalety - co absolutnie
    nie oznacza, ze ktoras jest "lepsza".

  • 24. Data: 2010-02-10 15:58:04
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    l.googlegroups.com

    > O ile oczywiscie nie
    > sposob nie dostrzec roznic technologicznych, nie sposob rowniez nie
    > zauwazyc roznic dotyczacych obslugi klienta i poejscia do
    > rozwiazywania problemow.

    I tutaj trafiasz w samo sedno. USA może nas gonić pod względem
    technologicznym na gruncie bankowości, my morzemy a nawet powinniśmy równać
    do nich (ogólnie kraje anglosaskie oraz niemieckojęzyczne) w podejściu do
    klienta.

  • 25. Data: 2010-02-10 15:58:40
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "Liwiusz" news:hkuikn$nbp$1@news.onet.pl

    > mbank ;)

    jak by nie patrzeć to od tej superbiedronki wiele może się uczyć.

  • 26. Data: 2010-02-10 16:49:54
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 10:58, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
    > "Liwiusz"news:hkuikn$nbp$1@news.onet.pl

    > jak by nie patrzeć to od tej superbiedronki wiele może się uczyć.

    No nie wiem z tym uczeniem sie. Ja tam osobiscie wole miec "zacofana"
    karte bez chipa, do ktorej PIN moge ustalic przez telefon albo w
    bankomacie (ale nie przez internet) za to z kompetentna obsluga
    klienta. I w przypadku fraudu wole tez zadzwonic, powiedziec ze to nie
    ja zrobilem zakupy i dostac zwrot pieniedzy - a nie "skladac
    reklamacje" ktora "system" rozpatrzy za tydzien albo dwa.

  • 27. Data: 2010-02-10 17:25:20
    Od: "Valdi" <V...@v...pl>

    "bradley.st"
    r.googlegroups.com

> [...]
    > ja zrobilem zakupy i dostac zwrot pieniedzy - a nie "skladac
    > reklamacje" ktora "system" rozpatrzy za tydzien albo dwa.

    A ja wcale nie miałem na myśli "nauki" rzeczy o których piszesz :)

  • 28. Data: 2010-02-10 17:41:49
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 10.02.2010 16:09, bradley.st wrote:

> [...]
    > naliczyl jakas oplate za cos. "System" zablokowal karte. Ktos staje na
    > glowie zeby mu karte "system" wydal. Ja nie mam takich problemow.

    Ja tez nie mam takich problemow z emailami (jakies wirusy, phishing,
    zapomnienie hasla, wlamania na konta i inne takie).

    Jak mam do kogos sprawe, pisze zwykly list, kupuje znaczek, wysylam na
    poczcie.

    Jedyne, co mi brakuje, to interfejs Poczty Polskiej do grup dyskusyjnych.

    --
    Tomasz Chmielewski
    http://wpkg.org

  • 29. Data: 2010-02-10 17:53:36
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Wed, 10 Feb 2010 07:09:10 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Dzwonie, rozmawiam z czlowiekiem i wszystko funkcjonuje jak powinno.

    A po czym cię druga strona identyfikuje? Bo gdyby osoba mająca problem z
    zgubionym telefonem pamiętała pin do teleserwisu to problemu by nie miała.

    --
    Kojer

  • 30. Data: 2010-02-10 18:03:59
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 10 Lut, 12:53, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:

    > A po czym cię druga strona identyfikuje? Bo gdyby osoba mająca problem z
    > zgubionym telefonem pamiętała pin do teleserwisu to problemu by nie miała.

    Zazwyczaj: Imie, nazwisko, adres, ostatnie cztery cyfry SSN ("Peselu")
    i nazwisko panienskie matki.

    W lokalnym oddziale: po glosie. Wiem, strasznie zacofane i jakze
    niebezpieczne.