-
21. Data: 2010-02-10 15:09:10
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 10 Lut, 08:49, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
>
> Chyba żarty sobie robisz... Ja od miesiąca z uporem maniaka czytam o
> systemie bankowości w USA. Żeby się nierozwodzić, np. pogooglaj "walmart
> money card", albo dokładniej "walmart money card activation problem". Albo
> opninie nt. NetSpend - jakiekolwiek. Albo coś bardziej
oficjalnego:http://finance.yahoo.com/banking-budgeti
ng/article/108801/the-least-t...
>
> Polsko-grecki Polbank to pikuś. PKO chyba też...
>
Ale (z calym naleznym szacunkiem) w przeciwienstwie do Ciebie, ja
aktywnie korzystam z roznych systemow bankowych po obu stronach
Atlantyku. I mam porownanie na biezaco i na zywo.O ile oczywiscie nie
sposob nie dostrzec roznic technologicznych, nie sposob rowniez nie
zauwazyc roznic dotyczacych obslugi klienta i poejscia do
rozwiazywania problemow.
Spojrz na niektore wpisy na pbb. Ktos placze bo zgubil komorke z
zarejestrowanym numerem do oddzwaniania i co ma biedny zrobic bo nie
moze isc do oddzialu a nie ma dostepu do konta. Komus "system"
naliczyl jakas oplate za cos. "System" zablokowal karte. Ktos staje na
glowie zeby mu karte "system" wydal. Ja nie mam takich problemow. I
nie ma ze "na chwile obecna nie ma takiej mozliwosci" (to moj
"faworyt", mBank). Dzwonie, rozmawiam z czlowiekiem i wszystko
funkcjonuje jak powinno. Moze mam szczescie, ale dotad nie mialem
powodow do narzekan.
Moj numer konta (lacznie z ABA) ma duzo mniej niz 26 cyfr - i to tez
dziala. Tabela oplat w moim banku zajmuje pol strony formatu A4. Moj
"Pesel" to 9 cyfr, a nie 11. I tak dalej...
Jesli chodzi o przyklad uslug bankowych Walmartu, to - jak pozotale
uslugi i produkty - nie jest to oferta najwyzszej jakosci, bo jest
skierowana do specyficznej grupy. "Duzo i tanio". Pomysl co by bylo
gdyby jakas SuperBiedronka w Polsce zaczela bawic sie w bank.
-
22. Data: 2010-02-10 15:16:37
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>
bradley.st pisze:
> funkcjonuje jak powinno. Moze mam szczescie, ale dotad nie mialem
> powodow do narzekan.
Tak jak większość uczestników europejskiego systemu bankowego.
> gdyby jakas SuperBiedronka w Polsce zaczela bawic sie w bank.
mbank ;)
--
Liwiusz
-
23. Data: 2010-02-10 15:25:45
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 10 Lut, 10:16, Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> wrote:
> bradley.st pisze:
>
> > funkcjonuje jak powinno. Moze mam szczescie, ale dotad nie mialem
> > powodow do narzekan.
>
> Tak jak większość uczestników europejskiego systemu bankowego.
JEZELI technologia dziala bezwypadkowo i jest "dobrze
naoliwiona" (tzn. nie wymaga kontaktu z pracownikiem banku). Jesli w
gre wchodzi element ludzki po drugiej stronie kontuaru, to moje - i
moich znajomych - doswiadczenia przemawiaja na korzysc obslugi klienta
w Stanach.
Generalnie, gdyby sie udalo polaczyc w jedno te dobre rozwiazania z
Europy z tymi dobrymi ze Stanow, byloby idealnie. Na razie jest jak
jest, kazda strona Atlantyku ma swoje wady i zalety - co absolutnie
nie oznacza, ze ktoras jest "lepsza".
-
24. Data: 2010-02-10 15:58:04
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"bradley.st"
news:3c4aaf71-58f9-4413-8774-4c3c4a47ae9e@p23g2000vb
l.googlegroups.com
> O ile oczywiscie nie
> sposob nie dostrzec roznic technologicznych, nie sposob rowniez nie
> zauwazyc roznic dotyczacych obslugi klienta i poejscia do
> rozwiazywania problemow.
I tutaj trafiasz w samo sedno. USA może nas gonić pod względem
technologicznym na gruncie bankowości, my morzemy a nawet powinniśmy równać
do nich (ogólnie kraje anglosaskie oraz niemieckojęzyczne) w podejściu do
klienta.
-
25. Data: 2010-02-10 15:58:40
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"Liwiusz" news:hkuikn$nbp$1@news.onet.pl
> > gdyby jakas SuperBiedronka w Polsce zaczela bawic sie w bank.
> mbank ;)
jak by nie patrzeć to od tej superbiedronki wiele może się uczyć.
-
26. Data: 2010-02-10 16:49:54
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 10 Lut, 10:58, "Valdi" <V...@v...pl> wrote:
> "Liwiusz"news:hkuikn$nbp$1@news.onet.pl
>
> > mbank ;)
>
> jak by nie patrzeć to od tej superbiedronki wiele może się uczyć.
No nie wiem z tym uczeniem sie. Ja tam osobiscie wole miec "zacofana"
karte bez chipa, do ktorej PIN moge ustalic przez telefon albo w
bankomacie (ale nie przez internet) za to z kompetentna obsluga
klienta. I w przypadku fraudu wole tez zadzwonic, powiedziec ze to nie
ja zrobilem zakupy i dostac zwrot pieniedzy - a nie "skladac
reklamacje" ktora "system" rozpatrzy za tydzien albo dwa.
-
27. Data: 2010-02-10 17:25:20
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "Valdi" <V...@v...pl>
"bradley.st"
news:f473de4b-81cd-454b-9a9b-ed832a7d1a16@c10g2000vb
r.googlegroups.com
>> jak by nie patrzeć to od tej superbiedronki wiele może się uczyć.
> No nie wiem z tym uczeniem sie. Ja tam osobiscie wole miec "zacofana"
> karte bez chipa, do ktorej PIN moge ustalic przez telefon albo w
> bankomacie (ale nie przez internet) za to z kompetentna obsluga
> klienta. I w przypadku fraudu wole tez zadzwonic, powiedziec ze to nie
> ja zrobilem zakupy i dostac zwrot pieniedzy - a nie "skladac
> reklamacje" ktora "system" rozpatrzy za tydzien albo dwa.
A ja wcale nie miałem na myśli "nauki" rzeczy o których piszesz :)
-
28. Data: 2010-02-10 17:41:49
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>
On 10.02.2010 16:09, bradley.st wrote:
> Spojrz na niektore wpisy na pbb. Ktos placze bo zgubil komorke z
> zarejestrowanym numerem do oddzwaniania i co ma biedny zrobic bo nie
> moze isc do oddzialu a nie ma dostepu do konta. Komus "system"
> naliczyl jakas oplate za cos. "System" zablokowal karte. Ktos staje na
> glowie zeby mu karte "system" wydal. Ja nie mam takich problemow.
Ja tez nie mam takich problemow z emailami (jakies wirusy, phishing,
zapomnienie hasla, wlamania na konta i inne takie).
Jak mam do kogos sprawe, pisze zwykly list, kupuje znaczek, wysylam na
poczcie.
Jedyne, co mi brakuje, to interfejs Poczty Polskiej do grup dyskusyjnych.
--
Tomasz Chmielewski
http://wpkg.org
-
29. Data: 2010-02-10 17:53:36
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: Robert Kois <k...@h...pl>
Dnia Wed, 10 Feb 2010 07:09:10 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):
> Dzwonie, rozmawiam z czlowiekiem i wszystko funkcjonuje jak powinno.
A po czym cię druga strona identyfikuje? Bo gdyby osoba mająca problem z
zgubionym telefonem pamiętała pin do teleserwisu to problemu by nie miała.
--
Kojer
-
30. Data: 2010-02-10 18:03:59
Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
Od: "bradley.st" <b...@g...pl>
On 10 Lut, 12:53, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:
> Dnia Wed, 10 Feb 2010 07:09:10 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):
>
> > Dzwonie, rozmawiam z czlowiekiem i wszystko funkcjonuje jak powinno.
>
> A po czym cię druga strona identyfikuje? Bo gdyby osoba mająca problem z
> zgubionym telefonem pamiętała pin do teleserwisu to problemu by nie miała.
>
Zazwyczaj: Imie, nazwisko, adres, ostatnie cztery cyfry SSN ("Peselu")
i nazwisko panienskie matki.
W lokalnym oddziale: po glosie. Wiem, strasznie zacofane i jakze
niebezpieczne.