  • 71. Data: 2010-02-11 11:35:12
    Temat: Re: Ameryka idzie do przodu!
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 03:59, xbartx <b...@h...net> wrote:

> [...]
    > niekończącemu się rolowaniu kk, no i dolara, który jakby nie kombinować
    > walutą międzynarodową jest i basta. Napompował się ten balon zwany USA i
    > nie da się tego zamieść pod dywan i przejść do porządku dziennego, ale
    > mam takie dziwne wrażenie, że zanim się obejrzycie, to ktoś Wam
    > niespodziankę zrobi, tudzież powypadają takie trupy z szafy, że FED nie
    > da rady tylu dolarów wydrukować.
    > Reasumując - podejście takie o którym piszesz, fakt dla klienta jest
    > rewelacyjne, jednak IMO niesie za sobą zbyt duże ryzyko i to nie tylko
    > dla Was. Zobaczymy co na to powie historia ;)

    Ale: latwo dostac, latwo stracic. Bank na wyciagu pisze, ze w kazdym
    momencie moze zmniejszyc limit, odebrac karte, etc. Nikt nie dostanie
    pierwszej karty kredytowej z limitem $50,000, bedzie to raczej $5,000
    albo nawet $1,000.

    Banki opieraja swoje decyzje na dotychczasowej historii kredytowej i
    zakladaja ze jesli ktos przez np. 5 lat splacal wszystkie kredyty
    punktualnie co miesiac, to RACZEJ zlodziejem nie jest.

    Nie wiem, czy lepiej. Inaczej.

  • 72. Data: 2010-02-11 11:40:42
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 04:01, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Idiotyzm, ale to wymóg (a raczej nadgorliwa interpretacja) przepisów
    > wymagających identyfikację osoby wpłacającej. W USA również nie wpłacisz na
    > konto elektronicznie (ACF) bez przejścia weryfikacji (weryfikacja SSN, a
    > przynajmniej weryfikacja adresu - AVS).

    Ja patrze na rezultat koncowy. Mnie nikt nie legitymuje kiedy wplacam
    w oddziale - z okazji Parlamentu Europejskiego i walki z terroryzmem.
    A podobno to ja zyje w kraju, ktory ma swira na punkcie zwalczania
    terroryzmu. Ciekawe.

    Mozesz rozwinac to elektroniczne wplacanie? Chodzi Ci o przelew?

  • 73. Data: 2010-02-11 11:45:11
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 04:07, xbartx <b...@h...net> wrote:

    > I wtedy jeżeli miałem napisać odwołanie do sądu w ciągu 7 dni, to
    > oczywiście sąd mi termin przedłuży, bo na poczcie mój list zgubili i mam
    > na to dowody?

    Korespondencja z sadu przychodzi poczta zwykla (i dochodzi!).
    Korespondencja typu pozew zazwyczaj przez umyslnego. Jak dotkniesz, to
    doreczone. Berek! No co Ty, amerykanskich filmow nie ogladales? :) A
    wszystkim i tak zajmuje sie prawnik, ktoremu placisz za to zeby miec
    spokojna glowe.

  • 74. Data: 2010-02-11 11:46:29
    Od: xbartx <b...@h...net>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 03:35:12 -0800, bradley.st napisał(a):

> [...]
    > zakladaja ze jesli ktos przez np. 5 lat splacal wszystkie kredyty
    > punktualnie co miesiac, to RACZEJ zlodziejem nie jest.

    To że inaczej to nie ulega wątpliwości. Ja mam po prostu takie wrażenie
    po tej akcji za zakupem nieruchomości. Utwierdzono wszystkich w
    przekonaniu, że ceny nieruchomości mogą tylko rosnąć a kredyty dawno na
    lewo i prawo i nawet na prosto ;) Też pewnie patrzono w jakieś "skoringi"
    etc. A teraz możemy sobie oglądać wyniki. Stąd moje podejrzliwość, że z
    kk może być podobnie.

    Xenocide

  • 75. Data: 2010-02-11 12:02:48
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 04:09, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:

    > Weź, 3 mies. temu znajoma Niemka (rdzenna, z oryginalnym paszportem
    > niemieckim) siedziała 24 godz. w areszcie w Miami, z tego 12 godz. bez
    > jedzenia, picia i możliwości kontaktu, za to chciała wjechać do USA (nb
    > odwiedzić córkę, obywatelkę USA) po tym, jak w 2006 przedłużyła o kilka dni
    > pobyt (visa overstay) - w asyście osób, które [quote] "miały zły rodzaj
    > wizy" [unquote]...

    Kashmiri, taka licytacja jest bez sensu, mam Ci pisac o znajomym
    Amerykaninie, ktorego odeslali z Heathrow "bo poniewaz"?
    Dobrze wiadomo, ze jesli ktos jedzie do USA z visa overstay to laduje
    sie w problemy na wlasna prosbe. I jest o tym lojalnie uprzedzany
    PRZED wylotem. Nie wiem jak teraz wygada (elektroniczny) visa waiver
    (czyli dla uprzywilejowanych nacji typu Niemcy), ale przypuszczam ze
    jest tam pytanie "have you ever...?". Podejrzewam ze znajoma
    odpowiedziala "nie" sadzac ze sie nie wykryje. No i sie wykrylo.

    Konsekwencje dokladnie takie same jak przy skladaniu falszywych zeznan
    albo probie wyludzenia kredytu. Klamstwo nie zawsze poplaca.

    OK, w USA pobieraja odciski palcow, robia zdjecie i kaza zdejmowac
    buty. Reszta procedury jest porownywalna z europejska. Rownie
    nieprzyjemna, chociaz - w moim odczuciu - Amerykanie traktuja
    przecietnych podroznych bardziej po ludzku. Przecietnych, czyli
    takich, ktorzy NIE zlamali i nie planuja zlamac prawa.

    > W UK też tylko pokazuje się kartę do głosowania, która wcześniej przychodzi
    > zwykłą pocztą.

    Jak juz pisalem, ja tylko mowie jak sie nazywam. Nie potrzebuje
    jakiegokolwiek dowodu typu "karta do glosowania".

  • 76. Data: 2010-02-11 12:08:50
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 04:02:48 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

    > Konsekwencje dokladnie takie same jak przy skladaniu falszywych zeznan
    > albo probie wyludzenia kredytu. Klamstwo nie zawsze poplaca.

    Czekaj, a przed chwilą pisałeś, że można we wniosku o kartę zamiast
    telefonu do pracodawcy wpisać jakiś inny bo nikt nie sprawdza. Co się
    stanie jak bank jednak sprawdzi, że go oszukałeś?

    --
    Kojer

  • 77. Data: 2010-02-11 12:11:10
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 04:18, xbartx <b...@h...net> wrote:
    > Dnia Wed, 10 Feb 2010 13:38:43 -0800, bradley.st napisał(a):
    >
    > Z Aliorem też uważam to za durny pomysł, ale tak ktoś wymyślił i nie
    > wiadomo czemu.

    Wiadomo. Przeciez jest "podstawa prawna". Parlament Europejski i walka
    z terroryzmem. Zalinkowalem.

    > Co do Twoich wypłat, to trochę naginasz rzeczywistość. Ok masz jakąś
    > znajomą w banku to wypłaci Ci, oczywiście raczej łamiąc regulamin banku,
    > pieniądze,

    Nie, skadze. Nie znam dziewczyny. Imie i nazwisko "teller" jest na
    tabliczce. Stad wiem, ze Kate / Ann / June.
    Ja mowie o tym, ze mam MOZLIWOSC wyplaty "na twarz". Nie wiem, co Kate
    robi - moze wyciaga screenshot mojego ID na monitor i rzuca okiem na
    zdjecie? Chodzi mi o to, ze nikt mnie nie legitymuje i nie traktuje
    jak zlodzieja tylko dlatego ze zapomnialem Dowodu Osobistego.

    Bank ma elektroniczna kopie mojego ID i podpisu w systemie. Po co
    ogladac oryginal ID za kazdym razem?

  • 78. Data: 2010-02-11 12:13:40
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 05:24, Robert Kois <k...@h...pl> wrote:
    > Dnia Thu, 11 Feb 2010 12:32:36 +0400, kashmiri napisa (a):

    > A m g zabi , czyli o PKP wspomnie ;).

    Pretensje do Tomasza Chmielewskiego. Sam sobie strzelil w stope. Ja
    tylko odpowiedzialem. :D

  • 79. Data: 2010-02-11 12:20:44
    Od: "bradley.st" <b...@g...pl>

    On 11 Lut, 05:06, "Hants" <hants@CUT_ITonet.pl> wrote:

    > Mniemam, ze to wały na kartach i skimming - spowodowal gwaltowny
    > rozwoj smsowych potwierdzen dokonanych transkacji lub blokad

    Ja jednak wole moje "zero liability". Jakies takie bardziej ludzkie
    niz przerzucanie odpowiedzialnosci na kienta "bo nie dopilnowal
    karty", rozpatrywanie reklamacji, etc. Ale, co kto lubi.

    > Dopiero w UK zaczalem dosc chętnie uzywac czeków (niezbyt aktywnie - okolo
    > 30 rocznie). Mają jedną fantastyczna zaletę: pozwalaja na rozwazne i
    > przemyslane wydawanie kasy.

    Oraz sa jakze milym prezentem swiatecznym! :)

    A jesli chodzi o czestotliwosc, to sam uzywam 12/rok - wylacznie
    dlatego, ze jest to JEDYNY rachunek, ktorego nie moge zaplacic karta
    kredytowa przez internet/telefon. To tak kontynuujac temat "zacofania"
    w bankowosci w USA.

  • 80. Data: 2010-02-11 12:24:06
    Od: Robert Kois <k...@h...pl>

    Dnia Thu, 11 Feb 2010 04:20:44 -0800 (PST), bradley.st napisał(a):

> [...]
    > dlatego, ze jest to JEDYNY rachunek, ktorego nie moge zaplacic karta
    > kredytowa przez internet/telefon. To tak kontynuujac temat "zacofania"

    Czeków w sumie szkoda, u nas zanim się na dobre przyjeły (w niewielu
    miejscach dało się zapłacić) to wyparły je karty. Ostatnie które miałem to
    były EC z Pekao, chyba nawet jakiś jeszcze w szufladzie mam :).

    --
    Kojer