  • 11. Data: 2011-05-28 11:46:29
    Temat: Re: Amerykanie odkrywaja Ameryke
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    On 5/28/2011 1:17 AM, Przemyslaw Kwiatkowski wrote:

> [...]
    > post był jak najbardziej poważny. Tam naprawdę banki często w ogóle nie
    > mają w ofercie usługi "przelew". Za to niektóre mają wspaniałą usługę
    > "wysłania czeku online" - logujesz się na swoje konto, wybierasz opcję
    > "wyślij czek", wypełniasz dane odbiorcy i... bank za Ciebie drukuje i
    > wysyła pocztą wypełniony czek wprost do odbiorcy (które potem idzie z
    > nim do swojego banku, albo korzysta ze wspaniałej usługi "zdeponowania
    > czeku w bankomacie"). Być może tylko mi się wydaje, że to jak łapanie
    > lewą ręką za prawe ucho, bo dla nich to jest absolutnie normalne...

    To, ze czeki funkcjonuja i maja sie dobrze wcale nie znaczy, ze są
    jedyne. Akurat sa one bardzo wygodne i bezpieczne (dla wystawcy
    szczgolnie) i szkoda, ze takowych w Polsce nie ma.
    Co do opłat rachunków to wiekszosc z nich jest zlecana jako obciazenie
    karty kredytowej, czego w Polsce ciezko uświadczyc. Bez problemu mozna
    tez zlecic obciazanie konta (polecenie zapłaty). A ze ktos z emerytow
    chce jeszcze czeki wysylac to nikt mu tego w przeciwienstwie do polskich
    urzednikow zabranial nie bedzie.
    Przekewow w zyciu codziennym nikt nie stosuje, bo nie ma takie potrzeby.
    W obrocie jest karta kredytowa, a nie wlasne konto z wlasnymi pieniedzmi.

  • 12. Data: 2011-05-28 11:49:25
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    http://en.wikipedia.org/wiki/Automated_Clearing_Hous

  • 13. Data: 2011-05-28 13:41:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "witek" irqng6$6hr$...@i...gazeta.pl

    > To, ze czeki funkcjonuja i maja sie dobrze wcale nie znaczy, ze są jedyne. Akurat
    sa one bardzo wygodne i bezpieczne (dla wystawcy
    > szczgolnie) i szkoda, ze takowych w Polsce nie ma.

    Z uwagi na niemożliwość sprawdzenia stanu konta wystawcy, czeki
    (czeki bez potwierdzenia -- w Polsce były także czeki potwierdzone)
    są możliwe tylko tam, gdzie ludzie są uczciwi przynajmniej tak, jak
    Amerykanie. W Polsce czeki mogłyby zagrozić stabilności gospodarki. ;)

    Amerykanie to inny gatunek ludzi -- nawet myją się (jak Obama, co
    zdumiało wczoraj Polaków) i lubią dowcipy (jak ten z narodzin Obamy
    w buszu afrykańskim) i są odpowiedzialni (nie lądują we mgle z VIPami
    na pokładzie)...

    Polacy (nie mówię, że wszyscy -- ale tak zwany ogół) są jak świnie
    w chlewie. Myją się, ale tylko ,,na wiechach'', co widać w wypadku
    mojego wojowania o poprawną pracę wentylacji.

    W wypadku czeków -- Polacy szybko by zadłużyli się i modlili o darowanie
    tych długów, powołując się na nowe tłumaczenie Pisma Świętego, miłosierdzie,
    troskę o dzieci itd...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 14. Data: 2011-05-28 15:16:23
    Od: Arkady <p...@o...eu>

    W dniu 2011-05-27 12:32, MattS pisze:
    > Poniżej moje tłumaczenie wybranych fragmentów z
    > http://www.computerworld.com/s/article/9217090/Wells
    _Fargo_Chase_Bank_of_America_jointly_launch_PayPal_r
    ival?taxonomyId=71

    > Wells Fargo, Chase, Bank of America wspólnie uruchamiają rywala PayPala.
    >
    > Trzy największe banki z USA współpracują nad usługą, która pozwoli na
    > przelewy środków poprzez proste zalogowanie do osobistego konta online i
    > wpisanie nazwiska i numeru komórki odbiorcy przelewu.
    >
    > "Ta innowacja zmieni reguły gry na rynku płatności elektronicznych",
    > powiedział Mike Kennedy, szef działu strategii płatności w banku Wells
    > Fargo. "Chcemy aby nasi klienci mogli łatwo wysyłać pieniądze do
    > kogokolwiek bez potrzeby zakładania nowego konta poza swoim podstawowym
> [...]

    Niezapomnij jednak ze Paypal czyli wysylanie kasy mailem pochodzi
    wlasnie z ameryki. Coby duzo nie pisac szkopski system przelewow tez
    jest troche za murzinami bo przelewy ida czasem do 5 dni.

  • 15. Data: 2011-05-28 15:32:07
    Od: "Q" <n...@s...pl>

> [...]
    > (czeki bez potwierdzenia -- w Polsce były także czeki potwierdzone)
    > są możliwe tylko tam, gdzie ludzie są uczciwi przynajmniej tak, jak

    Tak, sa bardzo uczciwi a kryzys (ten w usa i w ogole na calym swiecie)
    to przez tych zlodziejskich polakow wylacznie :).

  • 16. Data: 2011-05-28 17:08:15
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    Użytkownik "Q" <n...@s...pl> napisał w wiadomości

    > Tak, sa bardzo uczciwi a kryzys (ten w usa i w ogole na calym swiecie)
    > to przez tych zlodziejskich polakow wylacznie :).

    W kazym kraju sa ludzie z natury (lub nie) uczciwi
    oraz przestepcy, szumowiny i kombinatorzy.
    To raczej kwestia kalkulacji co mi sie bardziej oplaci
    oczywiscie przy odpowiedniej _skutecznosci_dzialania_prawa ;)
    Ale skoro w danym kraju mozna krasc w majestacie prawa - to w czym problem ?

    Pozdrawiam

  • 17. Data: 2011-05-28 17:14:30
    Od: "witrak()" <w...@h...com>

    Arkady wrote:

    > Niezapomnij jednak ze Paypal czyli wysylanie kasy mailem pochodzi
    > wlasnie z ameryki. Coby duzo nie pisac szkopski system przelewow
    > tez jest troche za murzinami bo przelewy ida czasem do 5 dni.

    Może tak. Ale podobno Komisja Eeruopejska zamierza wprowadzić
    regulację ograniczającą czas przelewu.

    witrak()

  • 18. Data: 2011-05-28 18:12:39
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" irra5v$f05$...@n...onet.pl

    > W kazym kraju sa ludzie z natury (lub nie) uczciwi
    > oraz przestepcy, szumowiny i kombinatorzy.

    Niemiecki naród w połowie XX wieku eksterminował żydów a ćwierć wieku
    późnij ich bronił. :) Wiele zależy od wychowania, gdyż ludzie często
    pędzą jak owce -- kupą w kierunku dowolnym lub wyznaczonym przez
    owczarka -- psa-przewodnika. :)

    > To raczej kwestia kalkulacji co mi sie bardziej oplaci
    > oczywiscie przy odpowiedniej _skutecznosci_dzialania_prawa ;)

    No właśnie!! I zauważ, że na początku prawo było bardzo surowe -- oko
    prawe za lewe a łokieć lewy za prawy mamy teraz. ;) Natomiast początkowo
    było inaczej.

    > Ale skoro w danym kraju mozna krasc w majestacie prawa - to w czym problem ?

    Majestat prawa? Ja znam takie państwo, w którym prawnik-premier powiedział
    głośno i wyraźnie, że jest prawda i jest inna prawda -- prawda sądowa.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

    Postscriptum: Ale szanowni Panowie mogliby skupić się na udzieleniu mi
    odpowiedzi, dlaczego rzekomo jest to prostsze, choć wymaga
    istnienia konta odbiorcy. Prościej byłoby przelać bezpośrednio, Nawet jeśli
    takie przelewy nie są tam codziennością, właśnie mogłyby się nią stać.

  • 19. Data: 2011-05-28 18:54:06
    Od: "Waldek" <s...@n...cpam>

    napisał w wiadomości news:irrem0$mjl$1@inews.gazeta.pl...

    > Wiele zależy od wychowania,

    Rzekłby ze nawet bardzo wiele
    jednak na ogol w koncu gore bierze powiedzenie
    - skoro wszedles miedzy wrony .....

    > Majestat prawa? Ja znam takie państwo, w którym prawnik-premier powiedział
    > głośno i wyraźnie, że jest prawda i jest inna prawda -- prawda sądowa.

    Ja tam wole powiedzenie "Pyzdry" - jest :
    prowda, tyz prowda i gowno prowda ;)

    Pozdrawiam

  • 20. Data: 2011-05-28 18:57:40
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Waldek" irrgce$2i8$...@n...onet.pl

    > Rzekłby ze nawet bardzo wiele
    > jednak na ogol w koncu gore bierze powiedzenie
    > - skoro wszedles miedzy wrony .....

    A czym wchodzenie między wrony różni się od wychowania?

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'