  • 11. Data: 2011-03-24 21:28:56
    Temat: Re: Amibroker strzałki - explore.
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

    Endriu, różnica pomiędzy "=" a "==" w programowaniu to sprawa fundamentalna,
    jedna z pierwszych.
    Tak jak pisze Architekt, musisz zacząć totalnie od początku a nie od środka,
    bo mielisz temat już długo, a nie wiesz nic o fundamentach.

    W szczególności warunek "if(a=1)" będzie ZAWSZE spełniony bo "a=1" nadaje
    zmiennej "a" wartość "1" i to jest prawda sama w sobie.

    Zaś warunek "if(a==1)" będzie tylko wtedy TRUE, jeśli "a" na wejściu miało
    wartość "1".

    To naprawdę żlobek programowania w C i pochodnych.

    Co do stronki w angielskim - no niestety najważniejsza literatura jest w tym
    języku i chcąc nie chcąc musisz się tego uczyć.

    To mój pierwszy i ostatni raz nt programowania, bo pisać tu podręcznik od
    różnicy między "=" oraz "==" to niemożliwe, jakby pisać od początku. Sorki.

  • 12. Data: 2011-03-25 08:07:14
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > To mój pierwszy i ostatni raz nt programowania, bo pisać tu podręcznik od
    > różnicy między "=" oraz "==" to niemożliwe, jakby pisać od początku.
    > Sorki.

    A toś się napomagał.

    P.S. Już wiem mniej o co kaman z tym boolean-owskim ==, if i poltshapes....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 13. Data: 2011-03-25 08:21:27
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 09:07:14 +0100, Endriu napisał(a):

    > A toś się napomagał.
    >
    > P.S. Już wiem mniej o co kaman z tym boolean-owskim ==, if i poltshapes....

    A coż to Endriu zgłębiasz C ?

  • 14. Data: 2011-03-25 08:34:58
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > A coż to Endriu zgłębiasz C ?

    Kurcze to z tym, programowaniem jest tak jak z stronami internetowymi.

    Można pół zycia starcić przy stawianiu serwerów na Apaczu, można stracić
    drugie poł życia na tworzniu dynamicznego HTML-u czy tam PHP , tworznie bazy
    SQL, można stracić na to wsyztko nieograniczoną ilość życia aby to wszystko
    powiązać żeby to działało, a mozna też postawić bloga na Wordpresie na
    jakimś darmowym serwerze który robi to wszystko automatycznie w 5 minut

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 15. Data: 2011-03-25 09:01:38
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 09:34:58 +0100, Endriu napisał(a):

> [...]
    > powiązać żeby to działało, a mozna też postawić bloga na Wordpresie na
    > jakimś darmowym serwerze który robi to wszystko automatycznie w 5 minut

    Nie znam Amibrokera, ale widze że używa sie tam jezyka podobnego do C. Ten
    jezyk jest popieprzony w tym sensie ze nie ma w nim tzw. "ścisłej kontroli
    typów". Dzieki czemu wprawni programisci nie muszą się martwić o pierdoły
    ale ciężko się go nauczyć komuś spoza branzy.
    W normalnym jezyku nie moglbys napisac czegos takiego jak

    if (a=8)

    ale w C to sie da, bo kompilator najwyzej da ci ostrzeżenie ale program
    bedzie chodzil.
    Musisz rozroznic ze a=8 jest INSTRUKCJĄ a nie porównaniem, dlatego
    logicznie nie ma to sensu, bo to brzmi mniej wiecej tak

    jesli (podstaw do a liczbe 8) to zrób coś

    Ty chcesz napisac:

    jeśli (a jest równe 8) to zrob coś

    a do tego służy ==.

    Język C jest głupi i "rozumie" zapis

    if (a=8) zrób coś;

    wykonując dwie instrukcje w następującej kolejności:
    1. podstaw do a liczbę 8
    2. jeśli a jest różne od zera to zrób coś

    reasumując nie używaj w if( ) nigdy znaku = a tylko == i nie bedziesz mial
    problemów.

    Uff ale sie rozpisałem ;)

  • 16. Data: 2011-03-25 09:13:56
    Od: "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl>

    > reasumując nie używaj w if( ) nigdy znaku = a tylko == i nie bedziesz mial
    > problemów.
    >
    > Uff ale sie rozpisałem ;)

    Ech root, gdybyś jeszcze napisał to przed tymi wszytskimi zjebkami Skipiego
    i Architekta .....

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 17. Data: 2011-03-25 09:16:30
    Od: root <r...@v...pl>

> [...]
    > powiązać żeby to działało, a mozna też postawić bloga na Wordpresie na
    > jakimś darmowym serwerze który robi to wszystko automatycznie w 5 minut

    Bawie sie tym 20 lat wiec Cie rozumiem. Nie trzeba pół życia ale
    przynajmniej 1 rok żeby poznac dobrze każdą z tych technologii. Jeśli nie
    interesujesz się tym, to olej to. Jeśli chcesz tylko wykorzystywac to w
    praktyce a nie tworzyc aplikacji, to weź sobie MatLaba. Spokojnie bedziesz
    mógł sie skupić na istocie i modelować nawet samoloty zamiast rozpracowywać
    narzedzia (albowiem czyż stolarz musi sobie sam tworzyć młotek do wbijania
    gwoździ? ;)

  • 18. Data: 2011-03-25 09:22:00
    Od: "skippy" <m...@t...moon>

  • 19. Data: 2011-03-25 09:40:08
    Od: root <r...@v...pl>

    Dnia Fri, 25 Mar 2011 10:22:00 +0100, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "Endriu" <nmp3(noSpam)@interia.pl> napisał w wiadomości

    > przeciez napisalem to samo:)

    To samo, ale nie tak ładnie ;)

  • 20. Data: 2011-03-25 09:42:03