  • 1. Data: 2009-07-30 17:18:25
    Temat: Analiza FW20
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Witam,

    w ujęciu dziennym FW20 od 14 lipca znajduje się w trendzie wzrostowym,
    na co wskazuje dodatnia różnica pomiędzy 5-cio a 10-cio okresową
    wykładniczą średnią kroczącą. Od 27 lipca mieliśmy do czynienia z
    niewielką korektą z minimum wczoraj na poziomie 2023 punkty (poziom
    ostatniego silnego oporu z 12 czerwca). Kurs przebił dzisiaj poziom
    ostatniego lokalnego szczytu (27 lipca) z maksimum na poziomie 2142
    punkty, osiągając na zamknięcie sesji 2150 punktów. Przebicie oporu na
    poziomie 2142 może być sygnałem dalszych wzrostów.

    Jeżeli jutrzejsze otwarcie nastąpi powyżej 2160 punktów istnieje spora
    szansa, że utworzona w ten sposób luka zostanie w trakcie sesji
    domknięta, co daje możliwość zarobienia tych kilkunastu punktow zajmując
    krótka pozycję w daytradingu ze stop lossem na poziomie otwarcia plus
    4-5 punktów. Jezeli otwarcie nastapi w okolicy 2150 punktów lub nieco
    poniżej sensownym wydaje się zajęcie pozycji długiej w okolicach 2150 -
    2155 punktów ze stop lossem na poziomie 2140-2141 punktów.

    Rysunek poglądowy:
    http://hq.ganda.pl/fw20u09_20090730.gif

    Czy taki rozwój wydarzeń wydaje się prawdopodobny? Proszę o opinie i
    komentarze.

    ganda

  • 2. Data: 2009-07-30 18:07:11
    Temat: Re: Analiza FW20
    Od: "arek_w" <a...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Paweł Andziak" <g...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Rysunek poglądowy:
    > http://hq.ganda.pl/fw20u09_20090730.gif
    >

    > Czy taki rozwój wydarzeń wydaje się prawdopodobny? Proszę o opinie i

    Jasne, że prawdopodobny.
    To jest przykładowa strategia na jutro.
    Inna kwestia, to czy będziesz się jej trzymał :)
    Pozdrawiam
    Arek

  • 3. Data: 2009-07-30 18:22:20
    Od: "Fidelio" <t...@o...eu>

    > Czy taki rozwój wydarzeń wydaje się prawdopodobny? Proszę o opinie i
    > komentarze.

    Bez względu na to jak się otworzymy kluczowa będzie godzina 14:30 i dane o
    PKB.

  • 4. Data: 2009-07-30 18:40:26
    Od: macieks <m...@g...com>

    On 30 Lip, 19:18, Paweł Andziak <g...@g...pl> wrote:
> [...]
    >
    > Rysunek poglądowy:http://hq.ganda.pl/fw20u09_20090730.gif
    >
    > Czy taki rozwój wydarzeń wydaje się prawdopodobny? Proszę o opinie i

    Dla mnie 4-5 pkt to nawet nie połowa szumu, a to jest twój SL.
    I dla raptem 10 punktów różnicy masz 2 różne strategie? Open może się
    zmienić o taką wartość pod wpływem jednego zlecenia w USA, które
    zmieni ich fut o np. 0,2%. Czysty przypadek.
    Obawiam się, że chcesz pograć na FW20 jak najmniejszym ryzykiem i
    kosztem. A to właśnie doprowadzi do sporych kosztów (prowizja to
    połowa SL) , z mizernym zyskiem.

    Ale to jest moje zdanie, nie gram daytrading :)

    ps. zawodowo napisane: "na co wskazuje dodatnia różnica pomiędzy 5-cio
    a 10-cio okresową wykładniczą średnią kroczącą" :)
    i dobrze się te średnie na wykresie prezentują.

  • 5. Data: 2009-07-30 19:06:44
    Od: "Dieter" <d...@a...pl>

    Poprosze o wiesz co.

    D.

  • 6. Data: 2009-07-30 19:50:55
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    arek_w pisze:

    > Jasne, że prawdopodobny.
    > To jest przykładowa strategia na jutro.
    > Inna kwestia, to czy będziesz się jej trzymał :)
    > Pozdrawiam
    > Arek

    Narazie jestem na etapie przygladania sie rynkowi kontraktow
    terminowych. Jeszcze nie nadszedl czas, zeby sprobowac, ale sadze, ze
    kiedys to nastapi. Zweryfikuje moja koncepcje jutro na sucho i pozwole
    sobie co jakis czas podrzucac analizy do dyskusji. Jesli na sucho bedzie
    to mialo wszystko rece i nogi, to bedzie znak, ze mozna sprobowac sie
    zmierzyc z wlasna psychika, a to juz bedzie znacznie trudniejsze.

    --
    pozdrawiam
    ganda

  • 7. Data: 2009-07-30 19:56:54
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    macieks pisze:

> [...]
    > połowa SL) , z mizernym zyskiem.
    >
    > Ale to jest moje zdanie, nie gram daytrading :)

    Ja póki co nie gram wcale na futures. Dlatego wazne sa dla mnie rozne
    opinie i przemyslenia, bo bardzo powoli sie do tego rynku przymierzam. W
    literaturze (przynajmniej tej, z ktora sie zetknalem) duzo miejsca
    poswieca sie otwieraniu pozycji, natomiast mniejszy nacisk kladzie sie
    na sensowne zarzadzanie ryzykiem. W chwili obecnej najwiekszym problemem
    dla mnie jest wlasnie ustawienie zlecenia stop loss, a w zasadzie
    dobrania odpowiedniego poziomu, tak zeby z jednej strony ograniczyc
    ewentualna strate, ale z drugiej nie stac zbyt blisko.

    > ps. zawodowo napisane: "na co wskazuje dodatnia różnica pomiędzy 5-cio
    > a 10-cio okresową wykładniczą średnią kroczącą" :)
    > i dobrze się te średnie na wykresie prezentują.

    A tak mi sie napisalo, ale chyba wiadomo o co chodzi ;)

    --
    pozdrawiam
    ganda

  • 8. Data: 2009-07-30 20:13:17
    Od: "Dars" <d...@p...onet.pl>

> [...]
    > strate, ale z drugiej nie stac zbyt blisko.

    > A tak mi sie napisalo, ale chyba wiadomo o co chodzi ;)

    Spróbuj najpierw na kontraktach na PKO BP, PKN ORLEN, TPSa
    nie wchodz na FW20 to Cie rozdepczą jak żabe.
    Myślisz że ktos jak nie umie jezdzic i od razu wsiada do F1 to ma szanse
    przeżyc ?
    Spróbuj najpierw na maluchu a jak poczujesz to się przesiądziesz ale
    bedziesz żył.
    A jak nie posłuchasz to idz od razu na rynek ropy, dj, euro/usd .

    pzdr
    Dars

  • 9. Data: 2009-07-30 20:57:49
    Od: Delfino Delphis <D...@w...poczta.onet.pl>

    Paweł Andziak wrote:

> [...]
    > dobrania odpowiedniego poziomu, tak zeby z jednej strony ograniczyc
    > ewentualna strate, ale z drugiej nie stac zbyt blisko.

    Według ważności:

    1) Zarządzanie kapitałem
    2) Momenty wyjścia
    3) Momenty wejścia

    Można swobodnie zbudować wygrywający system mając zupełnie losowe momenty
    wejścia. Zauważ jeszcze jedną rzecz. Moment wyjścia, czyli stop-loss jest
    mocno powiązany z zarządzaniem kapitałem. Im bliżej ustawisz stop loss tym
    więcej możesz w pozycje zainwestować, bo twoim celem powinno być utrzymanie
    stałej możliwej straty np. 1% kapitału. Dlatego wchodząc losowo musiałbyś
    ustawiać różne stop losy i często pozycje byłyby małe. Ja staram się
    otwierać pozycje w punktach zwrotnych tj. na wsparciach lub oporach. Wtedy
    stop ustawiam bardzo blisko za wsparciem lub oporem i mogę zainwestować
    dużo, niewiele ryzykując. Ale są też inne metody. Można np. czekać na
    wybicie z oporu i ustawić stop na tym oporze. Można ustwiać stop po
    parametrze zmienności np. ATR (wtedy czekasz na moment małej zmienności
    żeby mieć bliski stop). System możesz zaprojektować na milion sposobów, ale
    moment wyjścia determinuje niemalże wszystko.