  • 1. Data: 2009-05-15 08:36:11
    Temat: Anatol - statystyki.
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

    Jak to jest z tymi twoimi statystykami odnośnie rosnącego w Polsce PKB.
    Przecież Poska handluje w większości z Unią, a tam gospodarka się kurczy:

    W niemieckiej gospodarce najgorzej od 40 lat
    http://tiny.pl/z632

    Czy GUS "rżnie głupa" ?.

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 2. Data: 2009-05-15 08:43:48
    Temat: Re: Anatol - statystyki.
    Od: Jan Werbiński <j...@j...com>

    Użytkownik "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Przecież Poska handluje w większości z Unią, a tam gospodarka się kurczy:
    >
    > W niemieckiej gospodarce najgorzej od 40 lat

    Zamiatają pod dywan wszyscy

    Prywatna http://www.janwer.com/
    Nasza siec http://www.fredry.net/

  • 3. Data: 2009-05-15 08:50:15
    Od: "Endriu" <nmp3(wytnij to)@interia.pl>

> [...]
    > Przecież Poska handluje w większości z Unią, a tam gospodarka się kurczy:
    >
    > W niemieckiej gospodarce najgorzej od 40 lat

    Sorry za zły link, ten miał iść:

    PKB Niemiec spadł o 6,7 proc. w I kwartale
    http://tiny.pl/z63v

    A Tusk jak zwykle robi swoje ....

    Zadłużenie można rolować....
    http://waldemar-rajca.blog.onet.pl/Zadluzenie-mozna-
    rolowac,2,ID377291630,RS1,n

    "[...] Na koniec grudnia zadłużenie skarbu państwa wynosiło 570 mld złotych,
    z czego 75% to zadłużenie krajowe, podczas gdy na koniec lutego wynosiło 598
    miliardów(!!!!).
    Zobaczcie państwo co narobiła w ciągu tylko dwóch miesięcy Platforma
    Obywatelska wraz z Polskim Stronnictwem Ludowym.. 28 miliardów zadłużenia w
    ciągu tylko dwóch miesięcy..(???). A przed nami miesiące następne. [...]".

    Endriu
    http://drendriu.ovh.org/

  • 4. Data: 2009-05-15 15:33:32
    Od: "Anatol" <c...@u...pl>

> [...]

    Polska ma bardzo dobrze zdywersyfikowany PKB, który nie jest oparty na
    eksporcie (np. Irlandia, Niemcy, Słowacja, Węgry), przemyśle ciężkim (tak
    jak to było w latach 1990-91 czy obecnie na Ukrainie), samochodowym
    (Słowacja) czy sektorze bankowym (Islandia, Irlandia). Wzrost PKB nie był
    też napędzany w tak dużym stopniu kredytami hipotecznymi (długi hipoteczne =
    20% PKB wobec 100% PKB w USA czy Hiszpanii).
    Procentuje chyba też zdrowy system bankowy, stosunkowo niski dług publiczny
    i deficyt budżetowy (w porównaniu do reszty krajów UE).

> [...]
    > Obywatelska wraz z Polskim Stronnictwem Ludowym.. 28 miliardów zadłużenia
    > w ciągu tylko dwóch miesięcy..(???). A przed nami miesiące następne.

    Z tego 22 mld PLN to wzrost wyceny w PLN długu zagranicznego z powodu
    osłabiającego się złotego , a nie nowe długi.

    W marcu złotówkowa wycena długu zagranicznego w spadnie.

    Anatol

  • 5. Data: 2009-05-18 03:43:00
    Od: fatso <f...@n...com>

    Anatol wrote:

> [...]
    > Procentuje chyba też zdrowy system bankowy, stosunkowo niski dług
    > publiczny i deficyt budżetowy (w porównaniu do reszty krajów UE).

    Procentuje tez fakt w zasadzie zdrowej polityki ekonomicznej. Polska
    zdawala sie staczac, niczym pijak do rowu,
    w kierunku Argentyny z jej ruchawkami i rabowaniem sklepow. Ale trzeba
    tu przyznac, ze wszyscy bez wyjatku
    ministrowie finansow w burzliwym ostatnim 20-leciu, zasluguja na
    pochwale i staneli na wysokosci zadania. Nawet
    Pan Belka, ministrujac i premierujac dla rzadow lewicy, pamietal dobrze
    co kiedys komuchow zgubilo. A zgubil ich
    prosty fakt, ze gdy Jaruzelski oddawal wladze to w kasie panstwowej byla
    bryndza.

    No i mamy teraz owo ciekawe zjawisko: cud polski. Przypomne, ze gdy
    padla Wall Street w 1929r to slaba gospodarczo
    odrodzona Polska przechodzila kryzys nader ciezko. Dzisiaj gielda i
    zlotowka trzymaja sie w miare mocno. Tak jak pisze
    kol.Anatol wyzej, ja tez uwazam ze kraj jest dobrze zdywersyfikowany. Ma
    tez duze faktyczne i potencjalne nadwyzki
    zywnosciowe. Jest to niedoceniana bron panstwa, ze juz przypomne
    blagania gubernatora Kaliningradu przed kilkunastu laty
    abysmy skierowali do enklawy jakies dostawy zywnosci. Jak w piosence:
    chlop potega jest i basta. Byle tylko trzymac go zdala
    od wspolnego zlobu bo sam wszystko wyzre.

    fatso