  • 1. Data: 2009-09-03 20:22:03
    Temat: Aneks do umowy za 500zl za niespelnienie dodatkowego Celu umowy?
    Od: marek m <m...@g...com>

    Grupowicze,
    mialem przeprowadzic remont za dodatkowa kwote dolaczona do kredytu
    hipotecznego jako II transza. Kredyt jest w banku Millennium.
    Dodatkowa kwota byla przeznaczona "na cel" - remont.

    Nie zrobilem remontu. Chca abym podpisal aneks do umowy. Skasuja ode
    mnie pewnie 500 zl. Zastanawiam sie, czy to legalne. Nie spelnilem
    celu - i co mi zrobia? Jak chca aneksow to moge zmienic bank.
    Pieniadze chce przeciez oddac, dlaczego chca mnie jeszcze wpedzac w
    koszty?

    Marek

  • 2. Data: 2009-09-03 20:36:42
    Od: " " <r...@g...pl>

    marek m <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > celu - i co mi zrobia? Jak chca aneksow to moge zmienic bank.
    > Pieniadze chce przeciez oddac, dlaczego chca mnie jeszcze wpedzac w

    A co mowi umowa kredytu?

    Pozdr.,
    R.

  • 3. Data: 2009-09-04 08:15:11
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Uzytkownik "marek m" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    e.googlegroups.com...

    > Pieniadze chce przeciez oddac, dlaczego chca mnie jeszcze wpedzac w
    > koszty?

    kredyt to tkredyt. Ban ma prawo okreslic cel. To nie pozyczka.
    Zuzywajac kase na remont podwyzszasz standard mieszkania i powiekszasz jego
    wartosc rynkowa. To sprawiaa, ze ryzyko kredytowe dla banku jest mniejsze,
    gdyz w razie czego na licytacji mieszkania uzyskana zostanie lepsza cena.
    Gdy natomiast te kase przejesz, wowczas nic takiego sie nie stanie w zwiazku
    z czym ryzyko dla banku jest wieksze i za to rzyko nalezy mu sie wieksze
    wynagrodzenie. A skoro zacwaniakowales nie cchac brac pozyczki gotowkowej na
    "przejedzenie", to bank bedzie chcial sciagnac te kase w inny sposob.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 4. Data: 2009-09-04 08:52:02
    Od: "MarekZ" <b...@a...pl>

    "marek m" <m...@g...com> wrote in message
    e.googlegroups.com...

    > Nie zrobilem remontu. Chca abym podpisal aneks do umowy. Skasuja ode
    > mnie pewnie 500 zl. Zastanawiam sie, czy to legalne. Nie spelnilem

    Na jakiej podstawie Millennium twierdzi, ze nie zrobiles remontu?

  • 5. Data: 2009-09-08 13:57:36
    Od: siatki <s...@w...pl>

    marek m pisze:
> [...]
    > celu - i co mi zrobia? Jak chca aneksow to moge zmienic bank.
    > Pieniadze chce przeciez oddac, dlaczego chca mnie jeszcze wpedzac w

    Akurat w Millenium tak jest. Wyciągają z klienta jak mogą. Ja miałem
    podobną sytuację. Chciałem zwiększyć kwotę już wypłaconego kredytu na
    remont. Sprawdzili zdolność, wydzwaniali do pracodawcy, wypełniałem
    wszystkie wnioski, opiekun mówił że wszystko jest OK, teraz tylko
    pozostaje pobrać pieniążki na wycenę i prowizję. Wycena wyszła nawet
    lepiej niż ja szacowałem, ale niestety podczas tego procesu zmieniły się
    warunki (a papierów podpisanych jeszcze nie miałem, bo czekałem na
    wycenę) i niestety podwyższenia jakiego się spodziewałem nie dostałem.
    Za to mogłem skorzystać z innej opcji, warunkiem której było tylko
    przewalutowanie całego kredytu i zwiększenie 3x oprocentowania.
    Oczywiście jak się nie zgodziłem to pieniążki przepadły, a żadne
    reklamacje nie zostały uwzględnione.

    Tak oto ten bank postępuje z klientami :) Od tego czasu omijam go
    bokiem, ale niestety kredyt nadal spłacam.