  • 151. Data: 2016-05-30 15:36:01
    Temat: Re: Awantura o pożyczkomaty w metrze....
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    dyskusyjnych:XnsA6188D0275E3Bbudzik61pocztaonetpl@12
    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    >To trzeba było mowić: "panie my nic nie wiemy", a nie "nie ma sie cmy
    >martwić..."

    Jest to jakies uzasadnienie, ale krotkowzroczne.
    Nastepnym razem beda mowic "Bedzie jak Bog zechce" i jeszcze to w
    umowie zapisza.
    "Klient jest swiadomy innych ryzyk, ktorych bank w chwili podpisania
    umowy nie jest swiadomy " :-)

    J.

  • 152. Data: 2016-05-30 15:41:28
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    >Dwa, że ktoś, kto wziął kredyt na 200 tys. zł, w złotówkach, na 30
    >lat - to również odda do banku ponad 600 tys. zł.

    >Więc ciekawi mnie po prostu, gdzie jest ta granica "opłacalności"
    >franka i o jakich rzędach wielkości tu rozmawiamy.

    >Jest gdzieś tego typu kalkulator online, który to wszystko w miarę
    >rzetelnie policzy?

    To chyba trzeba jeszcze 25 lat poczekac, zeby uwzglednic to, co
    dopiero bedzie.
    Wszak grozi nam spadek zlotowki, umocnienie zlotowki, wzrost i spadek
    WIBOR tudziez LIBOR, przejscie kraju na euro ... za 5 lat lub za 25
    lat, Grexit, Brexit, rozpad UE itp.

    I jeszcze dobrze byloby np przez srednia krajowa przeindeksowac ... a
    moze tylko w branzy zainteresowanego ...

    J.

  • 153. Data: 2016-05-30 15:58:08
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/30/2016 10:41 PM, J.F. wrote:
> [...]
    >
    > I jeszcze dobrze byloby np przez srednia krajowa przeindeksowac ... a
    > moze tylko w branzy zainteresowanego ...

    Nie, no jasne, trzeba też uwzględnić że roztopi się cała Antarktyda i
    morze podejdzie do samych Tatr...

    Ale tak na serio - nikt nie zrobił takiego kalkulatora online?

    Typu - wziąłem kredyt w CHF na równowartość 200 tys. zł w 2008 roku na
    30 lat, CHF kosztował wtedy 2.3 zł, a jest teraz po 3.98 zł, i
    zakładając, że do końca spłaty kurs będzie wynosił 4 zł: jak to wygląda
    w stosunku do identycznego kredytu tylko w PLN?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 154. Data: 2016-05-30 16:15:07
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 05/30/2016 10:41 PM, J.F. wrote:

    >Nie, no jasne, trzeba też uwzględnić że roztopi się cała Antarktyda i
    >morze podejdzie do samych Tatr...

    Ty sie smiej, a Holendrom juz nie tak do smiechu :-)

> [...]
    >zakładając, że do końca spłaty kurs będzie wynosił 4 zł: jak to
    >wygląda w stosunku do identycznego kredytu tylko w PLN?

    przy obecnym wiborze i typowej dla roku 2008 marzy dla PLN ?
    A ile ona wynosila ?

    Uwzgledniajac dodatkowe ubezpieczenie braku zabezpieczenia CHF ?

    J.

  • 155. Data: 2016-05-30 16:43:04
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/30/2016 11:15 PM, J.F. wrote:
> [...]
    > A ile ona wynosila ?
    >
    > Uwzgledniajac dodatkowe ubezpieczenie braku zabezpieczenia CHF ?

    To aż taki wybór kalkulatorów online pt. "czy wtopiłem w CHF/PLN czy
    nie", że się pytasz? :)

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com

  • 156. Data: 2016-05-30 18:46:56
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Tomasz Chmielewski" napisał w wiadomości grup
    On 05/30/2016 11:15 PM, J.F. wrote:

    >To aż taki wybór kalkulatorów online pt. "czy wtopiłem w CHF/PLN czy
    >nie", że się pytasz? :)

    Moze za duzo parametrow umownych, aby komus sie chcialo robic?

    Bez konkretnych wartosci taki kalkulator niewiele da, a jak sie wstawi
    jakies przykladowe, to kazdy bedzie narzekal, ze u niego sa inne i sie
    rachunki wcale nie sprawdzaja :-)

    Poza tym zauwaz, ze te parametry sie zmieniaja, to by trzeba jakos
    posumowac za poprzednie lata ...

    J.

  • 158. Data: 2016-05-30 19:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Tomasz Chmielewski t...@n...example.com ...

> [...]
    > franka i o jakich rzędach wielkości tu rozmawiamy.
    >
    > Jest gdzieś tego typu kalkulator online, który to wszystko w miarę

    Tak jak napisałem powyzej - nie rozumiesz w czym problem.
    Tak, to oczym piszesz to jeden z aspektów. Tylko jeden.

  • 157. Data: 2016-05-30 19:01:03
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    > umowie zapisza.
    > "Klient jest swiadomy innych ryzyk, ktorych bank w chwili podpisania

    Nie chodzi o to co zapisali w umowie tylko jak wygladał proces sprzedazy.
    Jeżeli bank wie, ze proponuje klientom ryzykowny produkt i ten produkt
    proponuje zwykłemu kowalskiemu to powinien z wielu powodów wytłumaczyc, co
    tak naprawde sprzedaje.
    Pokazać ryzyka, pokazac KONSEKWENCJE a nie wmawiac, ze CHF jest
    bezpieczniejsze dzieki czemu w CHF damy panu 30% wiecej niz w PLN...

  • 159. Data: 2016-05-30 19:13:44
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    7.0.0.1...
    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

> [...]
    >produkt
    >proponuje zwykłemu kowalskiemu to powinien z wielu powodów

    Jesli wie - a jesli nie wie ?
    To co nastapilo, to jest dosc unikalna kombinacja trzech efektow, i
    watpie, aby banki sobie z niej sprawe zdawaly, bo by sie lepiej
    zabezpieczyly :-)

    Co ciekawe - KNF jakby zaczela sobie zdawac sprawe z tego ryzyka
    znacznie wczesniej.
    I ciekaw jestem - madrzejsi ludzie tam siedza, czy bardziej zaslepieni
    swoim sloganami (kredyt w walucie w ktorej sie zarabia), czy znajacy
    doswiadczenia swiatowe, czy dostrzegajacy poczatki swiatowego kryzysu,
    czy zaniepokojeni wskaznikami ktore przekroczyly progi sformulowane w
    zagranicznych ksiazkach, czy moze realizujacy zlecenie jakiegos banku,
    ktory sie nie potrafil na franki przestawic :-)

    J.

  • 160. Data: 2016-05-30 19:42:58
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...example.com>

    On 05/31/2016 02:01 AM, Budzik wrote:

    > Tak jak napisałem powyzej - nie rozumiesz w czym problem.
    > Tak, to oczym piszesz to jeden z aspektów. Tylko jeden.

    To wytłumacz, w czym problem?

    Tomasz Chmielewski
    http://www.ptraveler.com