  • 1. Data: 2006-01-15 13:27:00
    Temat: BGŻ Kredyt Hipoteczny. Info na temat warunków dla szukających.
    Od: "Demski Sebastian" <s...@w...pl>

    Witam

    Ponieważ szukam kredytu w PLN (z możliwością późniejszego przewalutowania,
    bo jak wiadomo złoty za mocny na razie) to robie rozeznaie. Będe brał ok
    170tys. W tej chwili najbardziej podoba mi się jak na razie BGŻ:

    PLN

    -oprocentowanie wibor+1,2% (przez pierwszy rok jest tylko 0,5%) przy udziale
    własnym do 50%, lepiej jak w mBanku (6,55% ustalane przez zarząd) i takim
    PKOPB (6.41% przy udziale do 20% - z www wzięte)
    -prowizja za udzielenie 1/0,8/0,6% w zależności jakie wybierze się konto u
    nich. Koszt prowadzenia to 5/10/20PLN miesięcznie. Co interesujące można
    wybrać najdroższe co się wiąże z najniższą prowzją a potem zmienić na
    tańsze,
    -ubezpieczenie niskiego wkładu własnego 3,5% na 3 lata od 15% wkładu,
    -ubezp. do czasu ustalenia hipoteki 0,215% kwartalnie,
    -brak konieczności ubezpieczenia na życie, konieczny weksel za 15PLN
    -wycene nieruchomości do 200tys. przeprowadza bank na własny rachunek,
    -możliwość przewalutowania for free bez ograniczeń,
    -wcześniejsza spłata bez opłat dopiero po 5 latach (to trochę boli),
    wcześniej 1% od nadpłacanej kwoty,

    CHF
    -oprocentowanie LIBOR+2%
    -spread dosyć mały (porównałem do dwóch banków) 0,091

    Jeśli ktoś znalazł coś lepszego to prosze o info sprawdze sobie.

    Pozdrawiam. Seba

  • 2. Data: 2006-01-15 23:30:01
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Demski Sebastian <s...@w...pl> wrote:
    > Jeśli ktoś znalazł coś lepszego to prosze o info sprawdze sobie.

    Nie wiem czy istotnie lepsze - ale na twoim miejscu - jesli zlotowki - to
    sprawdzilbym ING BSK, Pekao SA, BZ WBK i ew. Nykredit.
    W CHF - mBank i Millennium.

    Jakos tak cos mi sie zdaje, ze te banki maja lepsza oferte od BGZtu... :)

    --
    Michał 'Amra' Macierzyński || http://PRNews.pl
    Szukasz pracy w banku? Zobacz http://praca.prnews.pl

  • 3. Data: 2006-01-16 18:05:59
    Od: "Demski Sebastian" <s...@w...pl>

> [...]
    > W CHF - mBank i Millennium.
    >
    > Jakos tak cos mi sie zdaje, ze te banki maja lepsza oferte od BGZtu... :)

    na razie sprawdziłem jeszcze BZ i lipa. niższe oprocentowanie to fakt bo
    mają wibor +1% ale pani policzyła mi zdolność kredytową tylko 130tys nie
    wpomne o możliwości przewalutowania na CHF dla mnie to kosmos bo wymagają
    min 4100netto zarobków. Aż tyle nie zarabiam niestety.
    Reszte sprwdze.
    Dzięki za info.

    Pozdrawiam. Seba

  • 4. Data: 2006-01-16 18:58:07
    Od: "spider m" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Demski Sebastian <s...@w...pl> napisał(a):

> [...]
    > -spread dosyć mały (porównałem do dwóch banków) 0,091
    >
    > Jeśli ktoś znalazł coś lepszego to prosze o info sprawdze sobie.

    **seba**To pytanie ma sens tylko wtedy jesli bierzesz kredyt na budowe domu.
    Wiec ,jak trzeba rozliczac sie z faktur(zakup tawarów,wykonawcy),jesli
    kupujesz mieszkanie u dewelopera_nie ma pytania.