  • 1. Data: 2008-07-08 15:35:38
    Temat: Re: BPH, GE i przenosiny hipotecznego
    Od: "Darek" <n...@p...maila.pl>

    > Nie chodzi mi o warunki umowy, tylko ogólne kłopoty z jej realizacją,

    Jeżeli chodzi o IT to raczej GE będzie przejmowany - system BPH zostanie. Ja
    bym się nie zamartwiał na zapas.

    Darek

  • 2. Data: 2008-07-14 01:05:10
    Temat: BPH, GE i przenosiny hipotecznego
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    Witam,

    Mam hipoteczny w BPH. Teraz BPH przejęło GE, no i jakoś mi z GE nie po
    drodze, a na podstawie lektury grupy sądzę że można się po nich spodziewać
    jakichś przebojów.

    I 2 pytania:
    - który z banków możecie polecić do przeniesienia się z kredytem
    - czy raczej uciekać od razu (zapłacę 1.5% prowizji za wcześniejszą spłatę),
    czy też raczej przemęczyć się 2.5 roku, kiedy w/w prowizji nie będę mieć? A
    może da się ugrać przy okazji lekkie obniżenie oprocentowania (PLN, WIBOR6
    + 0.75%).

    p. m.

  • 3. Data: 2008-07-14 06:37:46
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > może da się ugrać przy okazji lekkie obniżenie oprocentowania (PLN, WIBOR6

    wibor + 0,75% to niezle warunki, nie masz ryzyka kursowego = IMHO prowizja
    1,5% to sporo i poczekalbym te 2,5 roku, aby zobaczyc co sie bedzie
    dzialo...

    no chyba, ze chcesz polaczyc refinansowanie ze zmiana waluty na CHF - wtedy
    operacja moglaby miec sens, trzeba tylko policzyc wszystkie za i przeciw

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 4. Data: 2008-07-14 11:23:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RobertS wrote:

    > wibor + 0,75% to niezle warunki, nie masz ryzyka kursowego = IMHO prowizja
    > 1,5% to sporo i poczekalbym te 2,5 roku, aby zobaczyc co sie bedzie
    > dzialo...

    Wiem że warunki niezłe. Ale lektura grupy n/t GE nie nastraja
    optymistycznie ....

    > no chyba, ze chcesz polaczyc refinansowanie ze zmiana waluty na CHF -
    > wtedy operacja moglaby miec sens, trzeba tylko policzyc wszystkie za i
    > przeciw

    A nie, CHF jakoś się boję. Znam przypadki kiedy komuś się w ciągu kilku lat
    podwoiła wartośc kredytu ;). Co prawda to było w EUR i dawno, ale za to
    bardzo niewesoło (chociaż może mniej niewesoło niż w przypadku kredytu
    Alicja ;) ).

    p. m.

  • 5. Data: 2008-07-14 11:28:25
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

    > Wiem że warunki niezłe. Ale lektura grupy n/t GE nie nastraja
    > optymistycznie ....

    gorszych warunkow jak teraz miec nie bedziesz...nowy bank po prostu przejmie
    stare zobowiazanie, jezeli nie masz zamiaru przewalutowywac to
    nie ruszaj tego kredytu

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 6. Data: 2008-07-14 14:19:33
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    RobertS wrote:

    > gorszych warunkow jak teraz miec nie bedziesz...nowy bank po prostu
    > przejmie stare zobowiazanie, jezeli nie masz zamiaru przewalutowywac to
    > nie ruszaj tego kredytu

    Powiedz to tym którzy znaleźli się w Pekao że nie mają gorzej ;).

    Nie chodzi mi o warunki umowy, tylko ogólne kłopoty z jej realizacją,
    zagubione wpłaty, podwójne lub zniknięte konta, harmonogram przez WWW nie
    zgadzający się z harmonogramem na papierze i inne rzeczy których należy się
    spodziewać przy integracji systemów informatycznych, zwłaszcza jak jedną ze
    stron integracji jest niesławne GE.

    p. m.

  • 7. Data: 2008-07-14 18:02:25
    Od: "RobertS" <b...@p...pl>

> [...]
    > się
    > spodziewać przy integracji systemów informatycznych, zwłaszcza jak jedną

    było jasno powiedziane przez KNF - "ma nie byc gorzej" w razie jakiegoś
    sporu z bankiem jestes na wygranej pozycji, bo to bank i jego systemy
    nawalily, czytaj dokladnie umowe i jej sie trzymaj ona jest dla Ciebie
    najwazniejsza!

    zdarzaja mi sie niezgodnosci przy splacie kredytu w DB, czasem na wyciagu
    jest inna kwota niz w systemie, ale w umowie mam napisane, ze "bank bedzie
    informowal klienta o wysokosci rat na przesylanych kazdego miesiaca
    wyciagach" i tego sie trzymam

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 8. Data: 2008-07-15 06:46:34
    Od: -Dorota- <d...@N...pl>

    Darek <n...@p...maila.pl> wrote:

    > Jeżeli chodzi o IT to raczej GE będzie przejmowany - system BPH zostanie.

    Dlaczego tak sądzisz?

    > Ja bym się nie zamartwiał na zapas.

    --
    Pozdrawiam,
    Dorota

  • 9. Data: 2008-07-15 08:49:04
    Od: s...@g...com

    On 15 Jul, 08:46, -Dorota- <d...@N...pl> wrote:

    > Dlaczego tak sądzisz?

    > --
    > Pozdrawiam,
    > Dorota

    Nie tylko sadzi, ale prawie wie. A dlatego, ze BPH ma o wiele wiecej
    roznych produkow w dzialajacym i sprawdzonym systemie. A GE to prosty
    consumer finance plus hipoteki - ich system nie polknie produktow BPH,
    ktore klienci znaja i lubia (powiedzmy). Nikt nie bedzie placil IT,
    zeby przeniesc cos, co dobrze dziala.
    Porownaj tez potencjaly obu bankow przed zabraniem oddzialow przez
    Pekao - nie ulega watpliowsci, kto jest bankiem z prawdziwego
    zdarzenia, a kto niemal parbankiem.