  • 21. Data: 2005-12-24 10:36:45
    Temat: Re: [BPH] Józek pompował na darmo?
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Darek wrote:
    > złodziejstwo. Też chciałbym
    >
    > Zapewniam Cię że są bardziej zyskowne interesy. Czy każdego
    > sklepikarza tak rozliczasz? Nie, bo nie wiesz za ile kupuje.

    To inne przedsiębiorstwa, mają inną płynność inaczej ich działanie
    wpływa na gospodarkę.
    Jakoś nie słyszałem o ustawie, która zakazuje spekulacji i sprzedawaniu
    choćby 100% drożej. Jest jednak ustawa antylichwiarska. To wyraźnie
    różnicuje te 2 typy działalności.

    Leszek

  • 22. Data: 2005-12-24 10:44:17
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Jakoś nie słyszałem o ustawie, która zakazuje spekulacji i sprzedawaniu
    > choćby 100% drożej. Jest jednak ustawa antylichwiarska. To wyraźnie
    > różnicuje te 2 typy działalności.

    No właśnie a dlaczego w trosce o konsumenta nie wprowadzić odgórnych
    maksymalnych marż handlowych. Moze zapisać w ustawach co i ile ma
    kosztować.....eeee chyba to już było.
    Wolny rynek powinien być wszedzie.

    Darek

  • 23. Data: 2005-12-24 10:52:37
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

    > Pewno, bo zamrozenie pieniedzy na zakup towaru za cene ok. 1500 zl.
    > powiedzmy na pol roku zupelnie ale to zupelnie sie nie liczy, nie

    Dałem przykład. A czy wiesz jakie marże są stosowane np. na pieczywo? Nie
    wiesz a potulnie idziesz do sklepu i kupujesz.
    Czy publicznie wymawia się producentom chemii gospodarczej że mają marże
    50%?
    Wcale nie pochwalam ze istnieje duża róznica pomiędzy oprocentowaniem
    kredytów i depozytów, ale bank jak każde inne przedsiębiorstwo musi zarabiac
    bo tego wymaga od nich WŁASCICIEL.

    > wspominajac o kosztach utrzymania sklepu i kilku innych detalach.
    > Nieco upraszczasz jakby.

    Banki chyba tez mają koszty. I kilka innych detali by sie znalazło (np.
    rezerwy obowiazkowe)

    Darek

  • 24. Data: 2005-12-24 11:47:10
    Od: "S.T." <n...@p...onet.pl>

    > nie masz zielonego pojęcia na czym polega kradzież.

    Czy nie przypadkiem w najbardziej naturalnyn tego słowa znaczeniu
    na zabraniu cudzej własności bez wiedzy i zgody jej właściciela?
    Czy nie tak właśnie było?
    Pomijając oczywiście zabiegi prawników,
    by w świetle prawa nie dało się tego tak zakwalifikować.

  • 25. Data: 2005-12-24 12:28:23
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Sat, 24 Dec 2005 02:46:08 +0000, w <doi980$p80$1@atlantis.news.tpi.pl>, Jurek
    Wawro <j...@W...tenar.pl> napisał(-a):

    > Zakłada się z góry, że wszystkie działania tego rządu są złe.

    O przepraszam -- nic się nie zakłada, ponieważ ten rząd nic nie robi :)

  • 26. Data: 2005-12-24 14:34:35
    Od: A_Zet <a...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 24 Dec 2005 11:52:37 +0100, "Darek"
    <00darek@no_spam.poczta.onet.pl> napisał(a):

> [...]
    >bo tego wymaga od nich WŁASCICIEL.

    >Banki chyba tez mają koszty. I kilka innych detali by sie znalazło (np.

    Alez oczywiscie, ze maja koszty. Jednak dla mnie najbardziej oczywiste
    jest, ze nie da sie prowadzic dyskusji juz nie to, ze sensownie, ale
    chocby na granicy sensownosci spotykajac sie z argumentem, ze sie
    "zarabia wiecej niż 20% za przepchnięcie paczki z jednego miejsca do
    drugiego".

    --
    Adek

  • 27. Data: 2005-12-24 14:59:00
    Od: "Darek" <00darek@no_spam.poczta.onet.pl>

> [...]
    > chocby na granicy sensownosci spotykajac sie z argumentem, ze sie
    > "zarabia wiecej niż 20% za przepchnięcie paczki z jednego miejsca do

    JAkbys doczytał (a może doczytałes ?) to "dyskusja" zaczęła od stwierdzenia
    "zarabiać ponad 20 % za przekazanie środków z rączki do rączki"
    Dla mnie to stwierdzenie rówan się z przsuwaniem paczki.
    Obydwa stwierdzenia są wielkimi uproszczeniami ale to nie ja zaczałem w ten
    sposób prowadzić dyskusję.
    W ten sposób można ganić każdego przedsiębiorcę który zarabia.

    Darek

  • 28. Data: 2005-12-24 18:26:03
    Od: ...@...c

    Dnia 24 Dec 2005 12:47:10 +0100, S.T. napisał(a):

> [...]
    > Czy nie tak właśnie było?
    > Pomijając oczywiście zabiegi prawników,
    > by w świetle prawa nie dało się tego tak zakwalifikować.

    dla tych którzy otrzymali nowy regulamin jest wszystko ok dla tych którzy
    nie otrzymali bank zwraca środki.

    --
    pozdrawiam,

  • 29. Data: 2005-12-24 18:57:56
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-24 19:26, osobnik ...@...c stwierdził, iż:
    > dla tych którzy otrzymali nowy regulamin jest wszystko ok dla tych którzy
    > nie otrzymali bank zwraca środki.

    Zdaje się, że chodzi o TOiP, a nie regulamin.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 30. Data: 2005-12-24 23:11:33
    Od: "Leszek" <rot_xiii@yrfmrxbyrpu_an_xbagb.pl>

    Użytkownik wrote:

    > dla tych którzy otrzymali nowy regulamin jest wszystko ok dla tych
    > którzy nie otrzymali bank zwraca środki.

    Zwraca jeśli się upomnieli. Większość nie jest niestety świadoma,
    wymagająca i znająca przepisy.
    Ci pokornie przyjmą utratę pieniędzy. Prosty zabieg banku, a miliony w
    kieszeni.
    Jednak operacja wygląda tak jak zgubienie portfela. Idzie właściciel, a
    za nim prezes omawianego banku. Właściciel gubi portfel, a prezes to
    widzi. Jeśli właściciel się zorientuje, to prezes usłużnie odda portfel
    i powie, że właśnie mnie chciał zawołać, że zgubiłem portfel. Jeśli
    właściciel pójdzie dalej prezes schowa portfel do kieszeni.
    Tak było i tym razem - to logika "znalezione nie kradzione"/"sprytnie
    zabrane również nie kradzione"

    Dla mnie to złodziejstwo (działanie w złej wierze) - w przypadku takiej
    instytucji jak bank KAŻDE niedomówienie, wprowadzenie klienta w błąd,
    wykorzystanie luki czy sposobności, żeby skubnąć klienta - to wszystko
    nieuczciwe praktyki, bo taka instytucja musi stosować najwyższe
    standardy. Dlatego mam nadzieję, że ostatnie praktyki zostaną starannie
    napiętnowane, tak żeby bank odczuł to również finansowo i w dynamice
    (ujemnej) przyrostu klientów.

    Leszek