  • 31. Data: 2005-12-26 23:30:11
    Temat: Re: [BPH] Józek pompował na darmo?
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Sat, 24 Dec 2005 13:28:23 +0100, r...@a...net.pl napisał(a):

    > O przepraszam -- nic się nie zakłada, ponieważ ten rząd nic nie robi :)

    Fakt.
    Każdy poprzedni rozpoczynał swoją działalność od generalnej podwyżki
    podatków, ZUS-ów i wszelkich innych ukrytych obciążeń.

    --
    Krzysztof

  • 32. Data: 2005-12-27 20:06:31
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie - postronna obserwacja.

    Bez urazy Jurku, ale z Ciebie taki postronny obserwator rządów PISu, jak ze mnie
    był UWoli :-)

    > Histeria, w jaką wpadły "elity" (samo użycie tego terminu to szczyt
    > megalomanii) po wyborach jest czymś bez precedensu.

    Czyjej? Bo to Ty w stosunku do mitycznych onych używasz tego określenia.

    > Zakłada się z góry, że wszystkie działania tego rządu są złe.

    Sięgnij po googla z łaski swojej, gdzieś w okolicach: "BPH, pompowanie" i nie
    zaczynaj kolejnej bogoojczyźnianej wojny tam, gdzie Cię nie atakują.

    > Na czym konkretnie to hobby polega?

    Na czytaniu, czasami pisaniu, dyskutowaniu o bankach, ze szczególnym
    uwzględnieniem banków, w których mam konto i sytuacji gdy zdarza się coś
    interesującego, nadzwyczajnego (w przypadku jednych banków będzie to sytuacja,
    gdy coś NIE DZIAŁA, w przypadku innych gdy coś DZIAŁA ;-) ).

    BTW myślę, że wybrałeś złą grupę do dyskusji makroekonomicznych, bo tu raczej
    gada się o pierdołach w postaci _własnego_ portfela.

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 33. Data: 2005-12-27 22:51:28
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Sat, 24 Dec 2005 19:26:03 +0100, ...@...c wrote:

    >dla tych którzy otrzymali nowy regulamin jest wszystko ok dla tych którzy
    >nie otrzymali bank zwraca środki

    i miliardzika nie będzie. a józek się upije z żalu. było tak blisko.

  • 34. Data: 2005-12-27 23:32:23
    Od: Marcin Nowakowski <m...@U...net.pl>

    Dnia 2005-12-27 23:51, osobnik Piotr Gralak stwierdził, iż:
    > i miliardzika nie będzie. a józek się upije z żalu. było tak blisko.

    Są już prognozy na IV kwartał?

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 35. Data: 2005-12-28 18:16:28
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl>

    Piotr Gralak napisał(a):

    > i miliardzika nie będzie. a józek się upije z żalu. było tak blisko.

    Dziś w Radiu Zet rzecznik wyjaśniał Weissowi, że pobieranie opłat z
    góry nie ma wpływu na zysk za ten rok, bo podobno nie można księgować
    nawet pobranych opłat za przyszłe usługi, które będą realizowane w
    przyszłym roku. Czyli jedynie 1/12 (za grudzień) rocznej opłaty za debet
    będzie zaliczona do zysku za ten rok.

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz

  • 36. Data: 2005-12-28 19:13:21
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On Wed, 28 Dec 2005 19:16:28 +0100, Liwiusz
    <l...@w...poczta.onet.pl> wrote:

> [...]
    >nawet pobranych opłat za przyszłe usługi, które będą realizowane w
    >przyszłym roku. Czyli jedynie 1/12 (za grudzień) rocznej opłaty za debet

    cóż, specjalistą w tym zakresie nie jestem, ale z zasady nie wierzę
    rzecznikom :)

    PG

  • 37. Data: 2005-12-28 20:19:59
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

> [...]
    > nawet pobranych opłat za przyszłe usługi, które będą realizowane w
    > przyszłym roku. Czyli jedynie 1/12 (za grudzień) rocznej opłaty za debet

    Rzecznik poważnej instytucji publicznie coś mówi, pewnie musi to być prawda.
    Chociaż ja pamiętam rzecznika, który całkiem poważnie mówił, że "w całym kraju
    panuje spokój", a ja w tym samym czasie płakałem od zomowskich gazów.

    Przypomnę, że BPH podwyższył opłatę za debet nominalnie o 66%, a w
    rzeczywistości więcej, gdyż minimalna opłata wynosi 75 zł. To już poprawia zysk
    nawet jeśli bank może zaksięgować sobie część opłaty tylko za grudzień.
    Zmienił także zasady pobierania opłaty z miesięcznej na roczną z góry.

    A teraz dlaczego rzecznik kłamie, nawet jeśli sposób księgowania jest taki, jak
    opisał:
    Bank żyje z ~pożyczania pieniędzy. Żeby te pieniądze pożyczyć komuś, musi sam za
    nie zapłacić (lokaty, rynek międzybankowy, whatever). Bank BPH nie musi płacić w
    grudniu za pożyczenie znacznej kwoty (suma opłat pobranych z góry), gdyż pobrał
    ją sobie z kont klientów (nawet nie zawiadamiając ich o tym), tym samym ma
    mniejsze koszty, tym samym (~zysk = przychody - koszty) ma większy zysk.
    Tym samym rzecznik kłamie.

    Jest pewnie jeszcze tuzin wskaźników, które bank BPH sobie tą operacją poprawił.
    Za cienki jestem, żeby udowodnić które i w jakim stopniu.

    BTW
    Rozumiem, że w związku z sytuacją opisaną przez rzecznika bank BPH będzie
    zwracał klientom, którzy w ciągu roku zrezygnują z debetu część opłaty?

    OK. To był żart. Słaaaaaby :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek

  • 38. Data: 2005-12-28 21:54:28
    Od: g...@p...onet.pl (Piotr Gralak)

    On 28 Dec 2005 21:19:59 +0100, "Jacek" <j...@p...onet.pl>
    wrote:

    >Rozumiem, że w związku z sytuacją opisaną przez rzecznika bank BPH będzie
    >zwracał klientom, którzy w ciągu roku zrezygnują z debetu część opłaty?

    Nie będzie. A wiesz dlaczego? Bo inne banki też nie zwracają.
    :))))
    Serio, taka była argumentacja poważnego rzecznika w wypowiedzi dla GW.

    PG

  • 39. Data: 2005-12-29 22:39:30
    Od: "Jacek" <j...@p...onet.pl>

    > Nie będzie. A wiesz dlaczego? Bo inne banki też nie zwracają.
    > :))))

    Tak przewrotnie to może to jest dobry kierunek myślenia? :-)
    Znaczy, że będą się upodabniać do innych banków...

    --
    Pozdrawiam,
    Jacek