  • 1. Data: 2003-09-23 09:48:05
    Temat: BPH - MC Silver i VE - kurs EURO
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Witam,

    Właśnie dotarło rozliczenie mojego pobytu za granicą i mogłem sobie
    sprawdzić po jakich kursach policzyło mi poszczególne transakcje...

    14/09/2003 - gotówka 20 EURO, karta Visa Electron - kurs 4.6425
    15/09/2003 - bezgotówkowo, karta Mastercard silver - kurs 4.5568

    Niestety nie mam kursu z fortisowej VE - po prostu nie potrzebowałem więcej
    gotówki...

    Czy ktoś w tych okolicach płacił bezgotówkowo w euro i może podać jakie
    kursy wyszły? Teraz patrzę na NBP że średni kurs sprzedaży to ok. 4,5367
    więc w sumie chyba nie wychodzi jakoś tragicznie... :)

    Najciekawsza niespodzianka czekała mnie, gdy chciałem sprawdzić kurs euro
    przy użyciu onetowego kalkulatora...

    http://notowania.onet.pl/kursy/kalkulatory/walutowy.
    asp

    100 EUR = 359,29 PLN :)

    Słodkie, nieprawdaż? Kupiłbym trochę euro po tej cenie... ;)

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 2. Data: 2003-09-23 10:30:59
    Temat: Re: BPH - MC Silver i VE - kurs EURO
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 23 Sep 2003 09:48:05 +0000 (UTC), Jacek Osiecki napisał(a):
> [...]
    > sprawdzić po jakich kursach policzyło mi poszczególne transakcje...
    >
    > 14/09/2003 - gotówka 20 EURO, karta Visa Electron - kurs 4.6425

    Poprawka: nie zauważyłem 12zł prowizji... to razem daje 5.24zł/EUR! Chyba
    nawet Fortis by tak nie zdarł...
    Wygląda na to że jednak BPHowskie VE nie nadaje się do wypłat za granicą :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 3. Data: 2003-09-23 10:33:09
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    Chyba
    > nawet Fortis by tak nie zdarł...
    > Wygląda na to że jednak BPHowskie VE nie nadaje się do wypłat za

    Ja nie sprawdziłem że zedrą 12 zł. i przeżyłem mały szok po powrocie.
    Nie dość, że kurs tragiczny to jeszcze ta prowizja

  • 4. Data: 2003-09-23 15:56:48
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"

    > Poprawka: nie zauważyłem 12zł prowizji... to razem daje 5.24zł/EUR! Chyba

    w koncu stycznia BPH miał prowizje 5 zł od 20 EUR (2,5% nie mniej niż 5 zl)
    a przeliczenia robili po kursie sprzedaży dewiz USD z dnia rozliczenia z
    Visa i to
    był całkiem przyzwoity kurs

    > nawet Fortis by tak nie zdarł...
    - fortis miał ok 5% gorszy kurs niż VE BPH PBK - coś chyba źle liczysz
    *** blad ***

  • 5. Data: 2003-09-24 07:43:14
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

> [...]
    5 zl)
    > a przeliczenia robili po kursie sprzedaży dewiz USD z dnia rozliczenia

    Przepraszam grupowiczów że zaśmiecam, ale
    VE z Millennium S.A.
    28-08-2003 Soczi - SAVINGS BANK OF RUSSIA 1000 RUR - 131,98 PLN + 3,50
    PLN prowizji.
    Maestro z BPH-PBK S.A.
    28-08-2003 Soczi - SAVINGS BANK OF RUSSIA 500 RUR - 67,01 PLN + 12 PLN
    prowizji.

    Więc w porównaniu Maestro wypada tragicznie.

  • 6. Data: 2003-09-24 08:01:09
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Tue, 23 Sep 2003 17:56:48 +0200, blad napisał(a):
> [...]

    > a przeliczenia robili po kursie sprzedaży dewiz USD z dnia rozliczenia z

    Sprawdziłem: dwa razy wybierałem kasę z bankomatu - 20 i 30 euro. W obu
    przypadkach zabrali 12 złotych prowizji... :-E

    > - fortis miał ok 5% gorszy kurs niż VE BPH PBK - coś chyba źle liczysz

    30 Euro: 139.30zł + 12zł prowizji - kurs wychodzi 5.04 zł/EURO
    20 Euro: 92.85zł + 12zł prowizji - kurs wychodzi 5.24 zł/EURO!

    Nawet Fortis by tak nie zdarł... Już nigdy nie użyję tej durnej VE BPH w
    bankomacie za granicą :-E

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 7. Data: 2003-09-24 08:26:00
    Od: "blad" <b...@W...pl>

    Użytkownik "Jacek Osiecki"
> [...]
    > 20 Euro: 92.85zł + 12zł prowizji - kurs wychodzi 5.24 zł/EURO!
    >
    > Nawet Fortis by tak nie zdarł... Już nigdy nie użyję tej durnej VE BPH w

    kurs "wynikowy" wyszedł ci 4,6433 i 4,6425 - prowizji przy takich roboczych
    wyliczeniach nie uwzględniamy bo o niej wiedziałeś
    Cała zabawa przy relacjonowaniu przeliczeń zagranicznych polega na
    zdemaskowaniu banku jak liczy i czy kursy ktore stosuje pokrywaja sie z
    tabela kursową - nie wolno wliczać w kurs prowizji i krzyczeć że drogo!

    swoją drogą http://www.karty.pl/oferta/opisy/bph8.htmm podaje nadal, że
    prowizja 5 zl
    natomiast jak sprawdziłem w TPiO to faktycznie - zagraniczne wypłaty mają
    teraz zawsze 2,5% ale nie mniej niż 12 zł
    *** blad ***

  • 8. Data: 2003-09-24 09:01:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2003 09:43:14 +0200, Grzegorz Niedzwiecki napisał(a):

    > Przepraszam grupowiczów że zaśmiecam, ale

    [...]
    > Maestro z BPH-PBK S.A.
    > 28-08-2003 Soczi - SAVINGS BANK OF RUSSIA 500 RUR - 67,01 PLN + 12 PLN
    > prowizji.

    > Więc w porównaniu Maestro wypada tragicznie.

    Teraz wszystkie karty BPH wypadają tragicznie! Przy 12zł prowizji to trzeba
    być szalonym by używać tych kart za granicą...
    Oczywiście zmienili TOiP "po cichu" - zapewne przed wakacjami... :-/

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl

  • 9. Data: 2003-09-24 09:07:11
    Od: "Grzegorz Niedzwiecki" <n...@a...sggw.waw(wytnij-to).pl>

    > swoją drogą http://www.karty.pl/oferta/opisy/bph8.htmm podaje nadal,
    że
    > prowizja 5 zl

    I ja tak myślałem, ale nie jest ważne co myślałem. Mogłem np.
    przetestować, z braku pieniędzy na koncie w Millennium, VE z VW której
    jeszcze nigdy nie używałem za granicą.

  • 10. Data: 2003-09-24 09:16:05
    Od: Jacek Osiecki <j...@c...pl>

    Dnia Wed, 24 Sep 2003 10:26:00 +0200, blad napisał(a):
    > Użytkownik "Jacek Osiecki"

    > kurs "wynikowy" wyszedł ci 4,6433 i 4,6425 - prowizji przy takich roboczych
    > wyliczeniach nie uwzględniamy bo o niej wiedziałeś

    Właśnie rzecz w tym że nie! BPH 'po cichu' zmienił TOiP...

    > Cała zabawa przy relacjonowaniu przeliczeń zagranicznych polega na
    > zdemaskowaniu banku jak liczy i czy kursy ktore stosuje pokrywaja sie z
    > tabela kursową - nie wolno wliczać w kurs prowizji i krzyczeć że drogo!

    Rzecz w tym, że zawsze się mówiło jaki to Fortis zły, że niby zero prowizji
    a po uwzględnieniu kursów wychodzi drożej niż inne banki z prowizją. Jednak
    okazuje się że w przypadku BPH nie jest to prawdą - mają bezkonkurencyjnie
    najdroższe karty i gdybym wiedział o tych prowizjach to w ogóle bym nie
    zabrał z sobą tego bubla jakim jest VE BPH...

    > swoją drogą http://www.karty.pl/oferta/opisy/bph8.htmm podaje nadal, że
    > prowizja 5 zl

    Cóż, widać zmienili to faktycznie po cichu i niedawno... Podejrzewam że
    przed wakacjami, coby sobie poprawić wyniki :-E

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki
    j...@c...pl