  • 11. Data: 2012-04-21 21:00:38
    Temat: Re: BPH i 300zl - zyski i koszty
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-21 20:14, MarekZ pisze:
    > Użytkownik "osa" <o...@g...pl.ee> napisał w wiadomości grup

    > Naturalnie, że to wynika "z porachunków osobistych". :)

    Uff ;) Bo już myślałem żeś postradał zmysły ;)

    > A jest rzeczywiście taki zapis w regulaminie? Nie chciało mi się
    > sprawdzać. Nie wiem czy akurat z tym do arbitra bym się udał, czy raczej
    > do UOKiK-u, ale gdzieś raczej bym się udał. Jeśli rzeczywiście pobiorą
    > mi całość opłaty miesięcznej za kwiecień, napiszę na grupie "czy i gdzie".

    Zasadniczo to chyba każdy bank pobiera opłaty zgodnie z
    umową/regulaminem/toip więc jeśli klient zna te zasady przed podpisaniem
    umowy to gdzie tu zadanie dla uokiku?

  • 12. Data: 2012-04-21 21:15:46
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    osa napisał(a) :
    > Zasadniczo to chyba każdy bank pobiera opłaty zgodnie z
    > umową/regulaminem/toip więc jeśli klient zna te zasady przed podpisaniem
    > umowy to gdzie tu zadanie dla uokiku?

    Częściowo masz rację. Mogą to być jednak klauzule niedozwolone,
    skutkiem czego bank mógłby ponieść konsekwencje. Na razie jednak
    sobie tu gdybamy, bo nikt nie przeczytał chyba regulaminu dokładnie :-D

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 13. Data: 2012-04-21 22:59:47
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-21 00:35, Zbynek Ltd. pisze:
    > Czyli podsumowując:
    > -70 opłaty

    w opcji ekstremalnej tak, a optymalnie 6x10zł (3 miesiące na wpłaty + 2
    miesiące oczekiwania na wiśnie + 1 miesiąc wypowiedzenia

    > -50 zamknięcie

    nie ma... "Opłata pobierana jest w odniesieniu do kont typu Sezam", a w
    promocji otwieramy "typu Kapitale konto lub Maksymalne konto"

    > -30 straty na lokatach

    eee? wystarczy przecież łącznie przelać (może być w ratach) i odbić skąd
    przyszły... nie muszą tam leżeć żadne środki wyższe niż 13.02zł (9.99 za
    konto + 3x 1.01 płatność kartą)

    > -0 wykonanie 3 transakcji kartą (w końcu to strata - czasu :-) )

    czyli do przeżycia

    > +300 wisienka
    > -----------------
    > +150 netto

    u mnie wychodzi 240 netto ;)

  • 14. Data: 2012-04-21 23:47:22
    Od: "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>

    Elo

    osa napisał(a) :

    > w opcji ekstremalnej tak, a optymalnie 6x10zł (3 miesiące na wpłaty + 2
    > miesiące oczekiwania na wiśnie + 1 miesiąc wypowiedzenia

    Oraz 1 przed wpłatami. Patrz - §4 ust.1 f) "Regulamin Oferty
    Specjalnej":
    "... przez okres 3 kolejnych miesięcy kalendarzowych, rozpoczynając
    od miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym
    Uczestnik otworzył..."
    Czyli 7 x 10 zł.

    > nie ma... "Opłata pobierana jest w odniesieniu do kont typu Sezam", a w
    > promocji otwieramy "typu Kapitale konto lub Maksymalne konto"

    Ups... rzeczywiście.

    > eee? wystarczy przecież łącznie przelać (może być w ratach) i odbić skąd
    > przyszły... nie muszą tam leżeć żadne środki wyższe niż 13.02zł (9.99 za
    > konto + 3x 1.01 płatność kartą)

    Założyłem jednorazowe machanie przelewami, coby się nie rozdrabniać.

    Właściwie to ta pozycja dotyczy tylko tych, co mają oszczędności, a
    nie comiesięczny przychód w kwocie 7500, który można na te max 2 dni
    wyłączyć z obrotu.
    No dobra, niech to będzie 3 x 2500 (większe rozdrobnienie to więcej
    roboty). Czyli brak zysku 10zł na lokacie. Wiąże się to także z
    realną stratą czasu na wykonanie 12 przelewów więcej. Czas to
    pieniądz. ;-)
    Wolę systemy F&F - Fire and Forget ;-)

    > czyli do przeżycia

    > u mnie wychodzi 240 netto ;)

    Optymista - 230 (ten §4). Dla mnie natomiast 220 lub 200 (3 lub 1
    przelew).

    Zbyszek
    PGP key: 0x5351FDE3

    wszystkie możliwości.]

  • 15. Data: 2012-04-22 00:12:11
    Od: osa <o...@g...pl.ee>

    W dniu 2012-04-21 23:47, Zbynek Ltd. pisze:

> [...]
    > "... przez okres 3 kolejnych miesięcy kalendarzowych, rozpoczynając
    > od miesiąca kalendarzowego następującego po miesiącu, w którym

    Racja!

> [...]
    > roboty). Czyli brak zysku 10zł na lokacie. Wiąże się to także z
    > realną stratą czasu na wykonanie 12 przelewów więcej. Czas to

    Zakładając, że nie wszystko leży na lokatach, tylko część na jakimś KO
    czy ROR (kasa 'na życie') to 'straty' z lokat można zminimalizować
    przerzucając bieżącą kasę...

    > Optymista - 230 (ten §4). Dla mnie natomiast 220 lub 200 (3 lub 1
    > przelew).

    Czyli w ramach kompromisu wisienki w wysokości ~220zł dostępne po pół
    roku... wg mnie to opcja tylko dla wytrwałych... to już lepsze 194-200
    zł w 3 m-ce od raifiego ;)

  • 16. Data: 2012-04-22 08:57:37
    Od: Andrzej Kubiak <n...@i...invalid>

    Dnia Sat, 21 Apr 2012 19:29:54 +0200, osa napisał(a):

    > No to chyba czegoś nie rozumiem. Znasz warunki i godzisz się na nie
    > zawierając umowę z bankiem, po czym skarżysz się do arbitra, że bank
    > pobiera opłatę zgodnie z umową zawartą między wami?

    W umowie nikt nie może wpisać sobie zupełnie dowolnych warunków (hint:
    klauzula niedozwolona). Jeśli Marek uważa, że coś tu ugra, to z całego
    serca życzę mu powodzenia. No i czekam na relację z placu boju, bo też
    planuję się wybrać, jak skończę z Raiffeisenem.

    AK

  • 17. Data: 2012-04-22 16:49:26
    Od: Matt <m...@m...ms>

    On Wed, 18 Apr 2012 14:22:14 +0200, ls <l...@w...pl> wrote:

    > Czy ktos juz zakladal konto w BPHu i wie, jakie sa sumaryczne koszty
    > calej operacji pozyskania 300zl?

    19 kwietnia akurat byłem obok placówki BPH i otworzyłem rachunek. Godz.
    16:30, placówka tuż obok dużego centrum handlowego, a w środku żadnego
    klienta, aż 3 babki z obsługi zanudzają się na śmierć. Byłem zdziwiony po
    co aż tyle obsługi w tak małym banku. Najpierw trzeba było założyć kartę
    klienta, potem otworzyć "konto kapitalne", potem złożyć wniosek o kartę a
    na końcu wniosek o dostęp przez internet. Proponowano mi od razu rachunek
    oszczędnościowy, ale miał w nazwie "Sezam" więc na wszelki wypadek
    odmówiłem. Proponowano też od razu złożenie wniosku o kredyt odnawialny na
    kwotę 2500 zł, bez opłaty za uruchomienie i przedłużenie co roku, również
    odmówiłem. Istotne, było też pytanie którego dnia miesiąca ma być
    pobierana opłata za rachunek, można wybrać 5, 10, 15 itp. każdego miesiąca.

    Matt

  • 18. Data: 2012-04-22 18:54:06
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "Matt" <m...@m...ms> napisał w wiadomości grup

    > odmówiłem. Istotne, było też pytanie którego dnia miesiąca ma być
    > pobierana opłata za rachunek, można wybrać 5, 10, 15 itp. każdego
    > miesiąca.

    A można wybrać 31?

  • 19. Data: 2012-04-22 23:27:11
    Od: "Waldek" <m...@n...dam>

    Użytkownik "MarekZ" <b...@a...w.pl> napisał w wiadomości
    > Użytkownik "Matt" <m...@m...ms> napisał w wiadomości grup

    > A można wybrać 31?

    "itp." oznacza cykl 5-dniowy ?
    - to chyba mozna wybrac 30-tego,
    a rachunek otworzyc 31 maja ? - LOL

  • 20. Data: 2012-04-22 23:44:02
    Od: Clegan <c...@g...com>

    On 21 Kwi, 00:35, "Zbynek Ltd." <s...@p...onet.pl>
    wrote:

    > Czyli podsumowując:
    > -70 opłaty
    > -50 zamknięcie
    > -30 straty na lokatach

    Opłata za zamknięcie dotyczy kont typu Sezam.
    Poza tym ta starta na lokatach to już mocno naciągane.