  • 11. Data: 2007-05-02 16:58:56
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mog? ??
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Wed, 2 May 2007 10:43:07 +0200, w <f19j70$s8e$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Henry"
    <h...@w...pl> napisał(-a):

    > Wiele razy zdażyło mi się, że zapłata za paliwo na stacja bezobsługowych
    > była księgowana po kilku dniach, ale dziś to już przegieli !!!
    >
    > Rano odpalam neta, żeby zapłacic rate za kredyt a tu ZONK pieniadze na
    > koncie były i nie.
    > Zdziwiony patrze do histori a tu oplata za tankowanie z 14 kwietnia, czyli
    > 18 dni !!!

    Jeżeli masz takie problemy z pilnowaniem własnych wydatków to zastanów się nad:

    a) kartą kredytową
    b) limitem w koncie
    c) zwykłym debetem w koncie

    > Czy bank nie ma jakis ograniczen czasowych co do ksiegoawnia oplat z karty
    > platniczej ?!

    Praktycznie nie ma. A co chciałbyś mieć tankowania za darmo, jeżeli nie wyrobią
    się w ciągu np. 3 dni?

  • 12. Data: 2007-05-02 18:13:58
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mogą ??
    Od: Chris <chris94@WYTNIJ_TO.poczta.fm>

    Dnia Wed, 2 May 2007 18:23:06 +0200, MK napisał(a):

    > posiadanie rachunku bankowego i karty nie zwalnia od myslenia i
    > kontrolowania swoich wydatkow, powiedzialbym, ze nawet do tego zobowiazuje

    A nie prościej płacić gotówką? Wtedy odpada cały szereg problemów :)

    --
    Pozdrowienia,
    Krzysztof

  • 13. Data: 2007-05-02 20:22:12
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mogÂą ??
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Użytkownik wrote:

    > Jeżeli masz takie problemy z pilnowaniem własnych wydatków to
    > zastanów się nad:
    >
    > a) kartą kredytową
    > b) limitem w koncie
    > c) zwykłym debetem w koncie

    Niepilnowanie własnych wydatków ze środków banku może prowadzić do
    jeszcze przykrzejszych konsekwencji jak np. KK BPH
    "Za przekroczenie limitu kredytowego pełną odpowiedzialność ponosi
    Posiadacz rachunku karty. Przekroczenie limitu kredytowego może
    skutkować zablokowaniem kart wydanych do danego rachunku. Za
    przekroczenie limitu kredytowego Bank pobierze stosowną opłatę."

    pzdr

  • 14. Data: 2007-05-02 20:26:48
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > skutkować zablokowaniem kart wydanych do danego rachunku. Za
    > przekroczenie limitu kredytowego Bank pobierze stosowną opłatę."

    Mozesz zacytowac regulamin chociaz jednej KK w ktorej nie ma podobnego zapisu?
    Chetnie bym skorzystal.

  • 15. Data: 2007-05-02 20:29:24
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Krzysztofsf wrote:

    > Mozesz zacytowac regulamin chociaz jednej KK w ktorej nie ma
    > podobnego zapisu? Chetnie bym skorzystal.

    Nie spotkałem.

    pzdr

  • 16. Data: 2007-05-02 20:59:05
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    _Mark_ wrote:

    > Nie spotkałem.

    Ale w jednej umowie znalazłem mniej groźnie brzmiący:
    "Jeżeli wystapią dodatkowe zobowiązania Posiadacza Karty wobec Banku,
    np. z tytułu przekroczenia limitu Kredytu lub niedopłaty z poprzedniego
    Okresu Rozliczeniowego, kwota przekroczenia lub niedopłaty będzie
    doliczana do Minimalnej Wymagalnej Miesięcznej Spłaty."
    Ale to "chora" KK GE Makro do wydawania w jednym sklepie ;) Jesteś
    śledczym w sprawie GE to może doszukasz się szczegółów :)

    pzdr

  • 17. Data: 2007-05-02 21:33:55
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    _Mark_ <s...@o...pl> napisał(a):

    > Ale to "chora" KK GE Makro do wydawania w jednym sklepie ;) Jesteś
    > śledczym w sprawie GE to może doszukasz się szczegółów :)
    >
    > pzdr

    Nie jestem sledczym :)
    Tak sobie dyskutuje, zreszta mozesz posledzic, ze daje sue przekonywac.
    A ze wspomnainym bankiem widze,ze bede mial blizszy kontakt - nie wiem na jak
    dlugo...
    Ciekawe rzeczy mozna sobie powyczytywac na tej i podobnych grupach.
    Ktos polecil np. VW Bank. Patrze - superoferta...czytam, czytam, srebrna visa w
    cenie rachunku 10 zl miesiecznie, darmowe przelewy,,,czytam...czytam...A tam przy
    Visach maczkiem - "karta debetowa" ;)

  • 18. Data: 2007-05-02 21:50:18
    Od: "_Mark_" <s...@o...pl>

    Sierp wrote:

    > a z czego tu sie cieszyc? Ze nie jest w stanie powiedziec, ile
    > aktualnie kasy ma na koncie?
    >
    > Nie kazdy notuje sobie kazdy wydatek w kalkulatorku i odlicza od
    > salda na koncie..

    Ale takie jest brutalne życie ;) Kiedyś też żyd często mówił "nie musisz
    przecież płacić natychmiast, zapłacisz przy okazji". Wygasające bez
    rozliczenia blokady się zdarzają. Na koncie Intaligo (może jeszcze
    gdzieś?) można sobie założyć ręcznie samodzielnie blokadę (bezterminową
    lub z terminem wygaśniecia), jak ktos ma krótką pamięć.

    pzdr

  • 19. Data: 2007-05-02 23:40:46
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisał w wiadomości

    > Kiedys ksiegowali z data wsteczna (przynajmniej PBK). Przecwiczone na
    > sprawdzaniu, czy wplynela juz wyplata na konto. Nawet dwa dni nic - a potem
    > wyciag i tam zaksiegowane zgodnie z tym, jak powinno - mimo, ze w tym czasie
    > przy
    > sprawdzaniu nie bylo jeszcze pieniedzy na koncie.

    Ale to jakieś kilka lat temu tak było. Był to powód mojego wniosku o debet, z
    którego nigdy nie skorzystałem. To znaczy po prostu pozwalało to wówczas
    normalnie wydawać wypłatę. Debet się sam prostował po zaksięgowaniu wypłaty.

  • 20. Data: 2007-05-03 09:00:59
    Od: Sierp <s...@n...net>

    MK napisał(a):
    > ROTFL jesli jedno tankowanie, az takie klopoty sprawia to lepiej kase
    > trzymac w skarpecie.

    a jakby placil za lozko 1tys pln to tez by bylo takie smieszne?
    Jaka roznica, jaka to kwota?

    > Jesli mozna miec pretensje w takim
    > przypadku to do sklepu w ktorym sie kupowalo, ew posrednikow (centrum
    > rozliczeniowe, organizacja), a najwieksze powinno sie miec do siebie za brak
    > kontroli lub wyobrazni (np. zabezpieczenia w postaci limitu kredytowego).
    > posiadanie rachunku bankowego i karty nie zwalnia od myslenia i
    > kontrolowania swoich wydatkow, powiedzialbym, ze nawet do tego zobowiazuje
    > :).

    to czyja to wina, to kwestia inna - ale nie probuj udowodnic,
    ze to wina klienta
    Jest takie slawne powiedzenie "to nie bug, to ficzer",
    tylko ze w tej sytuacji to smieszne jest..

    Sierp