  • 31. Data: 2007-05-04 17:41:04
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mogą ??
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    r...@a...net.pl <r...@a...net.pl> napisał(a):

    > =46ri, 4 May 2007 09:54:12 +0000 (UTC), w <f1evs4$fdq$1@inews.gazeta.pl>,
    > "Krzysztofsf " <k...@g...pl> napisa=B3(-a):

    > pracujesz na=20
    > prowadz=EA DG i jak=20
    > pami=EAta=E6 za co si=EA=20
    > placisz=20
    > pamiec.

    > Oczywi=B6cie, =BFe ma racj=EA.

    Pczywiscie, ze nie ma racji.

    > Jest co najmniej kilka rozwi=B1zan tego problemu:

    Jakiego problemu? Moze go zdefniujemy? Dla mnie problemem autora watku jest zbytnie
    ZAUFANIE dla banku i systemow platnosci elektronicznej - za co zaplacil frycowe.

    > 1) przelew z blokad=B1 =B6rodk=F3w (facet w og=F3le jaki=B6 dziwny, =BFe =
    > tego nie
    > praktykuje)

    Co to da, gdy przed wykonaniem przelewu pojawi sie platnosc natychmiast wymagalna z
    data wczesniejsza? Wg mnie transakcja bedze wisiala jako niwykonana.

    > 2) limit w koncie

    To znaczy ? jak to sie ma do zaleglej transakcji sprzed miesiaca, ktora nie wusiala
    na blokadzie srodkow?

    > 3) debet

    jedynie to moze byc zabezpieczeniem - chyba, ze juz korzysta z niego do ostatecznej
    granicy i transakcje robil nie na gotowce a na debecie.

    > Z niczego nie skorzysta=B3 i wszystkiemu winny bank? Bez =BFart=F3w, =
    > skoro dor=F3s=B3
    > tylko do portfela to niech korzysta z portfela.

    Jak powyzej. Winien jest tylko zbytniego zaufania do banku i wiary, ze wszystkie
    transakcje schodza terminowo.

    A bank nie lubi sie przyznawac do niedociagniec. ja kiedys dwa tygodnie wyjasnialem
    niezgodnosci odnosnie moich wlasnych przelewow. Dopiero przeslanie nagrania filmiku
    z przegladania transakcji dalo odzew w postaci przyznania, ze faktycznie takie
    problemy wystepuja, oraz wyjasnienie ich technicznej przyczyny lezacej po stronie
    banku.

    dlatego jedynie nie ufajac bankowi i asekurujac sie na wypadek podobnych bledow czy
    opoznien, mozna bezpiecznie korzystac z jego produktow. A wy "gotowka"...

  • 32. Data: 2007-05-04 18:43:46
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-04 19:41, Krzysztofsf stwierdził, że:
    > Jak powyzej. Winien jest tylko zbytniego zaufania do banku i wiary, ze wszystkie
    > transakcje schodza terminowo.

    Widzisz, chodzi tylko o to, że to nie jest wina banku.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 33. Data: 2007-05-04 18:46:21
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-04 12:09, Henry stwierdził, że:
    > Stary po to wymyślili karty, żeby było łatwiej. Ale BPH od ponad 1,5 roku
    > nie może sobie z tym poradzić.

    Ciężko, żeby sobie radzili z problemem, który nie leży po ich stronie.
    Postaraj się zapoznać z tym w jaki sposób funkcjonują płatności kartami
    oraz kto odpowiada za obciążenie Twojego rachunku.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl

  • 34. Data: 2007-05-04 19:01:58
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl> napisał(a):

    > Dnia 2007-05-04 19:41, Krzysztofsf stwierdził, że:
    > kie
    >
    > Widzisz, chodzi tylko o to, że to nie jest wina banku.

    Ale rowniez nie autora posta.
    Mial pecha. Zbyt ufal. Pewno juz nie bedzie tak naiwny.

    Tak przy okazji - jak zamykalem kiedys konto w jednym banku, to odczekano 14 dni,
    czy nie splynie cos zaleglego i zamknieto - bylo to kilka lat temu nie sadze, zeby
    ten okres ulegl wydluzeniu.. Sadze rowniez, ze terminy o ktore pyta autor, sa
    zawarte w umowach pomiedzy firmami obslugujacymi terminale a bankami. Z tym, ze
    watpie, zeby podano je klientowi.

    Atakujacy usilnie staraja sie nie zauwazyc, ze piszacy nie skarzy sei, ze musial
    zaplacic, a na to, ze nie mogl wykonac zamierzonych platnosci, poniewaz zbyt
    zawierzyl danym banku. Sadze, ze nawet najbardziej modrzacy sie w tm watku, jesli
    przez 4-5 dni nie robia zadnych ruchow finansowych, zakladaja, ze maja wglad w
    faktyczny stan konta i nie oczekuja, ze ktos im dokszieguje cos z data wsteczna
    prawie sprzed 3 tygodni.

  • 35. Data: 2007-05-04 19:12:03
    Od: MarekM <m...@w...interia.i-popraw-tld.polska>

    Krzysztofsf pisze:

    > Ale rowniez nie autora posta.

    No to powiedz, co ten biedny bank ma zrobić, żeby autorowi wątku było
    dobrze? Blokadę na 3 miesiące? A może blokadę na zawsze? I niech klient
    się martwi jeśli transakcja nie dojdzie do skutku, bo bank po prostu
    blokuje i finito. Jak się zorientuje, to zareklamuje, że mu z konta
    ubyło 2x 300zł za zakupy w markecie zamiast tylko 300zł. Jak nie
    zauważy, to nigdy te środki nie będą dla niego dostępne - chyba że
    kiedyś przyjdzie zamknąć konto i będzie go czekać "miła niespodzianka":
    my tu panu blokujemy kilka stówek, bo dwa lata temu była autoryzowana
    kwota, ale rozliczenie nie przyszło. Tak lepiej?

    > Tak przy okazji - jak zamykalem kiedys konto w jednym banku, to odczekano 14 dni,
    > czy nie splynie cos zaleglego i zamknieto - bylo to kilka lat temu nie sadze, zeby
    > ten okres ulegl wydluzeniu..

    Co to ma do rzeczy? Wydłużenie czasu blokady z powiedzmy 7 dni do 14 dni
    nie rozwiązuje problemu: zawsze może trafić się transakcja sprzed
    miesiąca. A wydaje mi się, że mimo wszystko więcej jest transakcji,
    które nierozliczone w ciągu tygodnia nie będą rozliczone nigdy niż będą
    rozliczone w ciągu następnego tygodnia :)

    Marek

  • 36. Data: 2007-05-04 19:47:59
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    "Krzysztofsf " <k...@g...pl> wrote in message

> [...]
    > 14 dni,
    > czy nie splynie cos zaleglego i zamknieto - bylo to kilka lat temu nie

    Bo statystycznie jeste to termin w ktorym jest rozliczane gros transakcji.

    > Sadze rowniez, ze terminy o ktore pyta autor, sa
    > zawarte w umowach pomiedzy firmami obslugujacymi terminale a bankami. Z
    > tym, ze
    > watpie, zeby podano je klientowi.

    Sa, ale...
    po pierwsze klient nie jest strona tej umowy, wiec w stosunku do niego nie
    ma ona zastosowania
    po drugie, terminy te sa okreslane w miesiacach, a nie dniach.
    Wyobraz sobie, ze taksowkarze czesto rozliczaja transakcje raz w miesiacu i
    zwykle korzystaja z imprinterow, a wtedy autoryzacji nie ma.

> [...]
    > musial
    > zaplacic, a na to, ze nie mogl wykonac zamierzonych platnosci, poniewaz

    Jak dla mnie w tytul posta moze swiadczyc o czyms zupelnie innym...

> [...]
    > wglad w
    > faktyczny stan konta i nie oczekuja, ze ktos im dokszieguje cos z data

    Nie wiem kogo masz na mysli, ale u mnie zadko nie ma zadnych ruchow przez
    tyle dni, ale z grubsza wiem ile musze zaplacic za 3 kursy taksowkami z
    polowy ubieglego m-ca. A poniewaz jestem swiadomym uzytkownikiem takich
    instrumentow jak karty, wiec korzystam z karty kredytowej i wyciag dostaje
    jakies 2 tygodnie przed koniecznoscia zaplaty. Jesli cos mi sie nie bedzie
    zgadzalo bede mial czas na reakcje. Dodam jeszcze, ze tam gdzie moge uzywam
    Amexa i autoryzacje (blokady) mam raz na jedna transakcje, albo jeszcze
    rzadziej. Wyobraz sobie co to bylby za klopot dla tak roztrzepanej osoby jak
    inicjator watku. Pewnie co miesiac musialby placic kary za przekroczenie
    limitu ;).

    MK

  • 37. Data: 2007-05-05 06:43:21
    Od: "Krzysztofsf " <k...@g...pl>

    MK <m...@i...pl> napisał(a):

    Niby obaj macie racje (odpowiadam rowniez przedmowcy), ale efektem nierozwiazalnego
    (ze strony banku) opoznienia czlowiek , ktory nie przewidzial (zbytnie zaufanie do
    banku i techniki) nieoczekiwanego zejscia srodkow za platnosc, o ktorej juz
    zapomnial, nie mogl wykonac byc moze waznego i na duza kwote, z karami umownymi itp
    przelewu.

    Pozostaje wiec miec wzmozona czujnosc i pilnowac poza zgodnosci zatwierdzonych
    transakcji, rowniez transakce opoznione, o ktorych sluch zaginal i nie ma sladu na
    koncie czy karcie.

    Powiedzcie mi przy okazji cos takiego. Jesli taka "zaginiona w akcji" transakcja
    ujawni sie raptem po dluzszym okresie (nie te 18 dni, bo to faktycznie mozna
    jeszcze uznac, ze miesci sie w normie) i ksiegowana wstecz spowoduje np.
    przekroczenie limitu debetowego lub okresu bezplatnego na karcie kredytowej i
    uruchomi odsetki, kary itp.

    1. Jak sie przed tym zabezpieczyc, gdy widzimy brak oczekiwanego wplywu transakcji.
    2. Czy sa szanse na skuteczna reklamacje, gdy zostaniemy zaskoczeniu zapomniana
    transakcja np. sprzed 60 - u dni?

  • 38. Data: 2007-05-06 23:35:47
    Od: "Henry" <h...@w...pl>

    > Ciężko, żeby sobie radzili z problemem, który nie leży po ich stronie.
    > Postaraj się zapoznać z tym w jaki sposób funkcjonują płatności kartami
    > oraz kto odpowiada za obciążenie Twojego rachunku.

    Sorki, ale jak czytam "to nie wina banku" to nie wiem czy płakać czy się
    śmiać.
    Rozumiem, że problem dotyczyłby stacji jednej firmy. Ale to zdarza się na
    większości stacji, sklepów itp.

    A jak raz rozmawiałem z dyrektorem oddziału w moim banku to powiedział mi
    tak :

    "... bo wie Pan to jest tak, że terminale po północnej stronie miasta
    działają OK, a jak Pan pojedzie na południową stronę i pech chce, że te
    stacje mieszczą się w tej południowej części (zresztą Geant gdzie
    najczęściej robię zakupy też tam się znajduje) to tam mogą występować
    kłopoty"

    No przecież musiałem wyjść, bo gdybym tego nie zrobił to nie wiem co by się
    stało.

    I nie wmawiajcie mi, że to nie wina banku.

    I tak jak ktoś wcześniej zauważył... problemem dla mnie nie jest to, że
    musiałem zapłacić "za zagubioną transakcję" ale czas po jakim to zostało
    zaksięgowane i fakt, że inne płatności czasami są odwoływane.

    I mam co do tego "ale" bo nie zdarzyło mi się to po raz pierwszy.

  • 39. Data: 2007-05-07 11:22:18
    Temat: Re: BPH mnie wnerwia - czy oni tak mog? ??
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 7 May 2007 01:35:47 +0200, w <f1lp1a$b4d$1@nemesis.news.tpi.pl>, "Henry"
    <h...@w...pl> napisał(-a):

    > I nie wmawiajcie mi, że to nie wina banku.

    Nikt nie ma zamiaru ci niczego wmawiać. Polecam przeczytanie regulaminu
    konta/kart z których korzystasz. Jeżeli nie pasuje (a widzę, że nawet nie
    zdajesz sobie sprawy, że nie pasuje), to nie korzystaj.

    Pewnie rzeczy są dla ludzi, którzy wiedzą jak działają i jak z nich korzystać
    (karty, samochód, broń i wiele innych). Jeżeli to kogoś przerasta, to jest to
    jego problem.

  • 40. Data: 2007-05-07 18:05:27
    Od: Marcin Nowakowski <m...@...sygnaturce.pl>

    Dnia 2007-05-07 01:35, Henry stwierdził, że:
    > I nie wmawiajcie mi, że to nie wina banku.

    No cóż, nikt Ci niczego nie wmawia, co najwyżej piszemy to, co jest
    zgodne z prawdą.
    Jeśli chodzi o mnie, możesz problemem winić choćby UFO czy też
    dzisiejsze opady deszczu.

    --
    Marcin Nowakowski
    mcr[at]wroclaw[dot]net[dot]pl