  • 1. Data: 2015-06-05 19:24:54
    Temat: BPH oryginalny sposób na walkę z wirusami podmieniającymi numer rachunku
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    "Numer rachunku odbiorcy mógł zostać zmodyfikowany przez szkodliwe oprogramowanie.
    Proszę skontaktować się z Bankiem."

    Taki komunikat zobaczyłem po wprowadzeniu poprawki w istniejącym szablonie przelewu.

    Bank poszedł na skróty wylewając dziecko z kąpielą: jak chcesz zmienić dane w
    istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

    Super.

    Tak samo super jak czas podpisywania umowy rachunku ROR w oddziale po złożeniu
    wniosku przez internet: wydawać by się mogło, że wystarczy przyjść złożyć podpis w
    trzech miejscach i voila. Nie, całość trwa ok 30-40 minut...

  • 2. Data: 2015-06-05 19:30:30
    Od: TOMASZEK <t...@o...pl>

    W dniu 2015-06-05 o 19:24, az.anonim pisze:

    > Bank poszedł na skróty wylewając dziecko z kąpielą: jak chcesz zmienić dane w
    istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

    Mówisz o koncie indywidualnym, a więc systemie Sez@m?

    Każdą zmianę w istniejącym szablonie każą potwierdzić kodem z sms-a i to
    wszystko. Nie trzeba tworzyć od nowa, ani tym bardziej odwiedzać banku.
    Sprawdzone dzisiaj ok. 14-tej. Masz jakoś inaczej?

    --
    Tomaszek
    #lubię to: enklawa.net

  • 3. Data: 2015-06-05 19:48:03
    Od: "az.anonim" <m...@g...com>

    W dniu piątek, 5 czerwca 2015 19:30:34 UTC+2 użytkownik TOMASZEK napisał:

    istniejącym szablonie - przyjdź do banku. Albo skasuj go i stwórz od nowa :)

    > Mówisz o koncie indywidualnym, a więc systemie Sez@m?

    Tak.

    > Każdą zmianę w istniejącym szablonie każą potwierdzić kodem z sms-a i to
    > wszystko. Nie trzeba tworzyć od nowa, ani tym bardziej odwiedzać banku.
    > Sprawdzone dzisiaj ok. 14-tej. Masz jakoś inaczej?

    Tak jak napisałem: przed chwilą próbowałem zmienić numer rachunku w istniejącym
    szablonie przelewu. Po podaniu kodu SMS zostałem wysłany na drzewo.

    Wirusów raczej nie mam bo system mam alternatywny i pilnuję ewentualnych podmianek
    numerów rachunków.

    Tutaj raczej bank założył, że cała operacja zmiany numeru rachunku odbyła się bez
    mojej wiedzy i na telefonie (gdzie SMS mógłby zostać przechwycony), co nie miało
    miejsca.