  • 11. Data: 2004-01-11 22:28:31
    Temat: Re: BPHPBK S.A. nowa nazwa
    Od: "Zeus" <y...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości news:btp5ta$e1p$1@news.onet.pl...
    > Pewnie nazyw nie zmienia - zeby o tym pomyslec jak sie polacza np z BRE ;)

    Witam.
    Amra objasnij mi prosze jakie sa zaleznosci pomiedzy BRE i BPKBPH i ich
    zachodnich wlascieli. :-)
    dzieki
    Zeus

  • 12. Data: 2004-01-12 07:47:29
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl>

    Zeus <y...@p...onet.pl> wrote:
    > Witam.
    > Amra objasnij mi prosze jakie sa zaleznosci pomiedzy BRE i BPKBPH i
    > ich zachodnich wlascieli. :-)
    > dzieki

    W skrocie
    Wlascicielem BPH PBK jest grupa HVB, a BRE Banku Commerzbank.
    O fuzji tych dwoch bankow mowilo sie od kilku lat, jednak byla przekladana w
    dwochostatnich latach ze wzgledu na slabe wyniki finansowe.
    W tym momemencie rynkiem niemieckim zainteresowany jest cala swiatowa
    finansjera - na szwajcarska grupa Credit Suisse, brytyjski Royal Bank of
    Scotland, francuski BNP-Paribas i amerykanski Citigroup.
    Wszysyc chca kupic Commerz lub (tak tak!) nawet DB!

    Zarowno Commerz jak i HVB w 2003 wyczyscili aktywa (Commerz m.in. nazwalnial
    ludzi a ostatnio dokonal odpisow w wielu spolkach o wartosci 2,7 mld USD), a
    HVB wprowadzil na gielde dzial inwestycji na rynku nieruchomości
    komercyjnych - Hypo Real Estate. W ramach restrukturyzacji grupa sprzedala
    tez przez gielde jedną czwartą akcji Banku Austria oraz pozbyla sie dzialu
    kredytow konsumenckich - Norisbanku.
    W to wszystko wchodzi jeszcze Munich Re jako "swat" posiadajacy duze pakiety
    obu bankow, a chcacy sie wycofac z rynku bankowego.

    Po wyczyszczeniu aktywow w 2003 - oba banki sa latwa "ofiara" wrogiego
    przejecia - i albo sie szybko polacza, albo zostana wchlonieci przez
    zagranicznego rywalala.

    Taka fuzja zmienilaby znacznie uklad sil takze na naszym rynku - a jak
    wroble cwierkaja rozmowy pomiedzy tymi dwoma bankami (BRE i Bank BPH) juz
    trwaja :)

    --
    Michal 'Amra' Macierzynski
    www.prnews.pl - swiat e-bankowosci