  • 21. Data: 2011-05-10 21:22:52
    Temat: Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a? oprocentowanie kredytu.
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "MarekZ" <b...@a...w.pl> writes:

    > Użytkownik "Rafał" <a...@m...invalid> napisał w wiadomości grup
    .pl...

    > Aha, myślałem, że to rada na dziś, a nie uwaga co należało zrobić w
    > przeszłości. A co mi tam, to i ja się dołączę z radą. Trzeba było
    > kupić kontrakty na srebro 3 lata temu a sprzedać tydzień temu!

    No nie. Ceny srebra z 2008 nikt w 2006 roku nie znał. Zasada "sposób
    liczenia opłat czy odsetek powinien być weryfikowalny" znana była ...

    I dlatego ja mający podobny kredyt (PLN w Multi) dość szybko _wtedy_
    przeszedłem na wibor + marża, i nie żałuję.

    KJ

    "Sęk w tym, że człowiek rozumny jest statystycznie głupi" - Stanisław Lem.

  • 22. Data: 2011-05-11 08:32:20
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Refinansował?

    a po co? koszt refinansowania mojego malutkiego kredyciku to ok. 8-9 tys.
    pln wiec gdzie tu sens? ja wole miec ten kredyt w bre na normalnych
    warunkach a nie na zlodziejskich z proponowana marza 2,5-2,7 % po podpisaniu
    ugodowego aneksu-to jest wg nich korzystna oferta?!

  • 23. Data: 2011-05-11 08:35:42
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > I dlatego ja mający podobny kredyt (PLN w Multi) dość szybko _wtedy_
    > przeszedłem na wibor + marża, i nie żałuję.

    nie zalujesz bo chyba tego nigdy nie policzyles. kredyt we franku nadal sie
    oplaca w por. do pln ale po co mam sie dac kroic jak nie musze?

  • 24. Data: 2011-05-11 08:37:57
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Ja bym przede wszystkim nie brał kredytu indeksowanego nie *IBOR-em, a
    > widzimisię banku. Co was do tego skłoniło poza złudnym poczuciem, że
    > "będzie taniej"?

    szczerze mowiąc ja bralem co dawali co nie znaczy, ze jestem glupi czy
    naiwny ale to bylo 5 lat temu ponad wiec nie wszyscy byli tacy madrzy jak
    teraz....

  • 25. Data: 2011-05-11 08:39:41
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Zresztą "nabici" (o ile mamy na myśli tych od kredytów denominowanych w
    > chf) nie tyle padli ofiarą złej woli BRE, co sytuacji rynkowej i twardego
    > kursu BRE w kwestii dochodowości portfela kredytów nawet kosztem
    > wizerunku.

    tak jest i teraz przyjdzie wlasnie za to zaplacic rachunek (tzn juz
    placą)...

  • 26. Data: 2011-05-11 08:45:15
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

> [...]
    > warunkach a nie na zlodziejskich z proponowana marza 2,5-2,7 % po
    > podpisaniu ugodowego aneksu-to jest wg nich korzystna oferta?!

    Jeżeli marżę w wysokości 2,7% nazywacie "złodziejską" to pozostaje mi
    trzymać kciuki za bank w tym sporze. Mnie się taka marża nie wydaje
    nadmiernie wygórowana. Bank to nie MOPS. Nie wiem dokładnie na czym polega
    ten spór, ale jak ktoś nazywa marżę 2,7% "złodziejską" to ja nie chcę być po
    jego stronie, bo za chwilę może chcieć dostać coś za darmo, nie daj boże ode
    mnie. Chyba też w takim razie rozumiem brak skrupułów tej jakiejś kancelarii
    prawniczej.

  • 27. Data: 2011-05-11 08:46:34
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Za propozycje marzy ~4.5% podziekowali, propozycje marzy ~2% przyjeli.

    na dzien podpisania umowy mialem marze ok. 1,1 -chcesz dalej dyskutowac?

    > BTW, artykul wspomina, ze ,,klienci'' (wiec tez i ja, ktory mam gdzies
    > zabawe w wierzbowskiego?) nadplacili nieslusznie BRE ~3.5mln zl. Na razie
    > wyskoczyliscie (juz beze mnie) z kolejnej banki na proces, ktory walczy
    > jedynie o racje. Moze jakies zaklady ile kancelaria zawola na odwolanie
    > instancje wyzej, plus w wypadku wygranej, za procesowanie się juz o kase?
    > Zrowna się z 3.5banki?

    2. instancja jest juz w umowie zapisana i wynosi tyle samo co 1. i nie ma
    zadnej doplaty za wygraną.
    a myslisz, ze kto placi za nasz rachunek w przypadku przegranej banku?! :)
    ja tam oszacowalem swoje ryzyko i mi wyszlo, ze mam malo do stracenia w por.
    do tego co moge wygrac.
    na tym polega zycie-mozna zaryzykowac i stworzyc sobie szanse na wygraną a
    mozna nie ryzykowac i sobie zyc spokojnie, bezproblemowo a i tak ciezarowka
    Cie moze na pasach potrącic...

  • 28. Data: 2011-05-11 08:50:30
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> writes:

    > nie zalujesz bo chyba tego nigdy nie policzyles. kredyt we franku nadal sie
    > oplaca w por. do pln ale po co mam sie dac kroic jak nie musze?

    Ech, jak ja kocham takich, co nie znają sytuacji, ale wiedzą co dla mnie
    lepsze. Mowi Ci coś zwrot "mechanizm bilansujący"? To raz.

    Dwa. Posiadacze kredytów frankowych też mieli możliwość przejścia na
    libor + marża. ALe nie chcieli.

    KJ

    Zanim wlaczysz komputer, zastanow sie: Czy jestes absolutnie pewien(na), ze nie
    jest podlaczany do wyrzutni rakiet?

  • 29. Data: 2011-05-11 09:01:13
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

> [...]
    > po jego stronie, bo za chwilę może chcieć dostać coś za darmo, nie daj
    > boże ode mnie. Chyba też w takim razie rozumiem brak skrupułów tej jakiejś

    jestes kumaty bo czytam tą grupe ale mam nadzieje, ze rozumiesz co sie
    stanie jak libor podskoczy do np. 2-2,5 wtedy bedzie marza 2,7+(2 do 2,5).
    poza tym w aktualnej ofercie marze sa duzo nizsze niz oferowane w
    propozycjach aneksow dla starych, sprawdzonych, splacających regularnie bez
    dnia opoznienia, kredytach na lokale, ktore zyskaly od tamtej pory 30-40 na
    wartosci?!

    poza tym moja marze mozna wyliczyc na dzien podpisania umowy na 1,1 wiec
    dlaczego bank ma teraz zdzierac wiecej? tak, ja wiem, ze "zmienily sie
    parametry finansowe rynku" i dlatego zaprosilismy wspolnie bank do
    wyjasnienia tej kwestii przed sądem bo polubownie sie mimo "szczerych chęci
    banku" nie dalo. bank jednak poki co nie potrafi merytorycznie sie
    wypowiedziec na argumenty podniesione w pozwie a jedynie zarzuca braki
    formalne naszej grupie. no nic. zobazymy co bedzie dalej. fajnie, ze jest
    ten wątek bo duzo ludzi na tym skorzysta niekorzystając z uslug BRE, ktore
    jak zauwazam ma sie coraz gorzej (przynajmniej w obsludze klienta) ;)

  • 30. Data: 2011-05-11 09:03:25
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Ech, jak ja kocham takich, co nie znają sytuacji, ale wiedzą co dla mnie
    > lepsze. Mowi Ci coś zwrot "mechanizm bilansujący"? To raz.

    tak, mowi: "pic na wode fotomontaz", moze sie oplaca komus ale akurat nie
    mi.

    > Dwa. Posiadacze kredytów frankowych też mieli możliwość przejścia na
    > libor + marża. ALe nie chcieli.

    tak, mieli, zapoznaj siez propozycjami i wroc do dyskusji ;)
    pozdro