  • 31. Data: 2011-05-11 09:04:33
    Temat: Re: BRE Bank: Klienci pozwali bank do s?du, bo uwa?aj?, ?e zawy?a? oprocentowanie kredytu.
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > propozycjach aneksow dla starych, sprawdzonych, splacających regularnie
    > bez dnia opoznienia, kredytach na lokale, ktore zyskaly od tamtej pory
    > 30-40 na wartosci?!

    oczywiscie procent.

  • 32. Data: 2011-05-11 09:21:51
    Od: k...@p...onet.pl (Kamil Jońca)

    "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> writes:

    [...]
    > tak, mieli, zapoznaj siez propozycjami i wroc do dyskusji ;)

    Ale ja mówię o roku 2006 (chyba wrzesień) wtedy te marże nie były jakieś
    tragiczne, o ile dobrze pamiętam. Ty też?
    KJ

    Suma inteligencji na planecie jest stala, liczba ludzi powieksza sie.

  • 33. Data: 2011-05-11 09:25:17
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Użytkownik "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości grup

    > jestes kumaty bo czytam tą grupe ale mam nadzieje, ze rozumiesz co sie
    > stanie jak libor podskoczy do np. 2-2,5 wtedy bedzie marza 2,7+(2 do 2,5).

    No będzie, a dlaczego miałoby nie być? Jak rynkowa cena pieniądza wzrośnie
    to będziecie ją płacić albo będziecie musieli spłacić kredyt. Co w tym
    dziwnego. Biorąc kredyt w chf zapewne zdawałeś sobie sprawę z ryzyka stopy
    procentowej i kursu. A jeśli nie, to czemu kogoś miałoby to obchodzić?

> [...]
    > propozycjach aneksow dla starych, sprawdzonych, splacających regularnie
    > bez dnia opoznienia, kredytach na lokale, ktore zyskaly od tamtej pory

    Chcesz skorzystać z aktualnej oferty to weź kredyt w aktualnej ofercie. Ale
    wy najwyraźniej uważacie, że wam się należy to co jest w aktualnej ofercie,
    bo tak i już! W kolejnej rundzie powinniście się domagać zniżek na komputery
    i telewizory zakupione rok temu na raty, bo teraz potaniały! Pieniądz to
    taki sam towar jak każdy inny. A socjalistom mówię nie. :)

    > poza tym moja marze mozna wyliczyc na dzien podpisania umowy na 1,1 wiec
    > dlaczego bank ma teraz zdzierac wiecej?

    A dlaczego nie? Jakie zjawisko miałoby mu to uniemożliwić? Niestety nie
    mieliście zagwarantowanej w umowie stałej marży, więc o czym w ogóle ta
    mowa? Próbujecie wysądzić sobie zobowiązanie banku do zastosowania stałej
    marży mimo braku takiego sformułowania w umowie (nie wiem czy tak jest, ale
    na to wygląda, a nie interesuje mnie to na tyle żebym prowadził poszukiwania
    w tym temacie)? Chcecie żeby jakiś sąd nakazywał bankowi za ile może
    pożyczać pieniądze? Socjalistom mówię nie. :)

    > tak, ja wiem, ze "zmienily sie parametry finansowe rynku" i dlatego
    > zaprosilismy wspolnie bank do wyjasnienia tej kwestii przed sądem bo
    > polubownie sie mimo "szczerych chęci banku" nie dalo. bank jednak poki co
    > nie potrafi merytorycznie sie wypowiedziec na argumenty podniesione w
    > pozwie a jedynie zarzuca braki formalne naszej grupie. no nic. zobazymy co
    > bedzie dalej. fajnie, ze jest ten wątek bo duzo ludzi na tym skorzysta
    > niekorzystając z uslug BRE, ktore jak zauwazam ma sie coraz gorzej
    > (przynajmniej w obsludze klienta) ;)

    Ano zobaczymy co sąd na to. Gierki z brakami formalnymi to przecież normalna
    sprawa. Na argumenty merytoryczne zapewne przyjdzie czas i nie sądzę aby
    bankowi sprawiło to trudność. I nie przeceniałbym wpływu waszego sporu z
    bankiem na decyzje podejmowane przez innych klientów BRE. Na mnie np. taka
    twarda postawa BRE wcale nie robi złego wrażenia.

  • 34. Data: 2011-05-11 10:00:04
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Wed, 11 May 2011 11:01:13 +0200, wromek napisał(a):

    > jestes kumaty bo czytam tą grupe ale mam nadzieje, ze rozumiesz co sie
    > stanie jak libor podskoczy do np. 2-2,5 wtedy bedzie marza 2,7+(2 do 2,5).

    Weź nie żartuj. Naprawdę brałeś kredyt z założeniem, że LIBOR będzie
    oscylował w okolicach zera przez kilkanaście-kilkadziesiąt lat?

    To się robi coraz ciekawsze...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 35. Data: 2011-05-11 14:57:07
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 11 May 2011 10:46:34 +0200, wromek wrote:

    > na dzien podpisania umowy mialem marze ok. 1,1 -chcesz dalej dyskutowac?

    Chetnie -- po aneksowaniu rata mi zmalala o jakies 20zl :-)

    (Wlasciwie to ten kredyt se tak wisi, bo cena franka jest niefajna zeby
    go calkiem zaorac...)

    --
    Michał

    wiesiu jest spamtrapem. ja jestem kbns

  • 36. Data: 2011-05-11 15:05:32
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 11 May 2011 11:01:13 +0200, wromek wrote:
> [...]
    > dnia opoznienia, kredytach na lokale, ktore zyskaly od tamtej pory 30-40 na

    Tzn jaka wg Ciebie mozna teraz *realnie* dostac marze na kredyt walutowy w
    BRE?

    W EUR wiem na pewno (~2%), franka moge sprawdzic jak nie wywalilem symulacji,
    ale bylo to jakos 2x wiecej.
    Dane na styczen 2011.

  • 37. Data: 2011-05-11 16:23:45
    Od: g...@o...pl

    > na tym polega zycie-mozna zaryzykowac i stworzyc sobie szanse na wygraną a
    > mozna nie ryzykowac i sobie zyc spokojnie, bezproblemowo a i tak ciezarowka
    > Cie moze na pasach potrącic...

    gdzie tu widzisz wygraną? że będziecie mieć warunki jak klienci innych banków?
    to byłby dopiero remis.

  • 38. Data: 2011-05-11 16:24:51
    Od: g...@o...pl

    > gdzie tu widzisz wygraną? że będziecie mieć warunki jak klienci innych banków?
    > to byłby dopiero remis.

    Zagalopowałem się - w BRE też można mieć inne warunki.

  • 39. Data: 2011-05-11 18:18:24
    Od: Michal Tyrala <w...@b...com.pl>

    On Wed, 11 May 2011 15:05:32 +0000 (UTC), Michal Tyrala wrote:
> [...]
    > BRE?
    >
    > W EUR wiem na pewno (~2%), franka moge sprawdzic jak nie wywalilem symulacji,

    Proponowane oprocentowania na 11.01.2011:
    CHF: 4.31% (->marza ponad 4%)
    EUR: 2.99% (->marza ~2%)
    PLN: 5.46% (nie chce mi się szukac WIBORa z wtedy...)

    Kredyt w CHF z 2004r mam obecnie na 2.6%, wiec troche odwazna ta teoria,
    ze mozna z ulicy dostac lepsze warunki niz proponuja dla starych kredytow...

  • 40. Data: 2011-05-11 21:37:09
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Ale ja mówię o roku 2006 (chyba wrzesień) wtedy te marże nie były jakieś
    > tragiczne, o ile dobrze pamiętam. Ty też?

    ja bralem kreske w kwietniu 2006 z oprocentowaniem ustalanym przez zarzad
    banku.