  • 1. Data: 2011-08-18 07:00:13
    Temat: BRE rezygnuje z kredytów detalicznych w CHF
    Od: "MarekZ" <b...@a...w.pl>

    Nie wiem czy już było na grupie. Kredytu w CHF w mBanku i w Multi już nie da
    się wziąć.

  • 2. Data: 2011-08-18 08:32:05
    Temat: Re: BRE rezygnuje z kredytów detalicznych w CHF
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-08-18 09:00, MarekZ pisze:
    > Nie wiem czy już było na grupie. Kredytu w CHF w mBanku i w Multi już
    > nie da się wziąć.

    tak samo w Aliorze

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 3. Data: 2011-08-18 08:41:25
    Od: Pr0NET <b...@g...com>

    On Aug 18, 9:00 am, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Nie wiem czy już było na grupie. Kredytu w CHF w mBanku i w Multi już nie da
    > się wziąć.

    Ciekawszą info. jest, że BRE sprzedał Krukowi wierzytelności w CHF. Po
    prostu mimo rekomendacji S te kredyty są ryzykowne dla banku.

  • 4. Data: 2011-08-18 08:44:49
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    > Ciekawszą info. jest, że BRE sprzedał Krukowi wierzytelności w CHF. Po
    > prostu mimo rekomendacji S te kredyty są ryzykowne dla banku.

    są mnie ryzykowne niż te w PLN, jakoś klienci chętniej spłacają kredyty
    walutowe niż złotówkowe...a tych drugich nikt na razie nie sekurytyzuje

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 5. Data: 2011-08-18 12:39:53
    Od: z <z...@g...pl>

    RobertS pisze:

    > są mnie ryzykowne niż te w PLN, jakoś klienci chętniej spłacają kredyty
    > walutowe niż złotówkowe...a tych drugich nikt na razie nie sekurytyzuje

    Tak się zastanawiam czy kiedyś banki były głupie czy teraz przesadnie
    ostrożne ;-)

  • 6. Data: 2011-08-18 13:52:30
    Od: Tomasz Chmielewski <t...@n...wpkg.org>

    On 18.08.2011 14:39, z wrote:

    > Tak się zastanawiam czy kiedyś banki były głupie czy teraz przesadnie
    > ostrożne ;-)

    Kiedys wiedzialy, ze kurs franka bedzie rosnac.
    Teraz wiedza, ze bedzie spadac :)

    --
    Tomasz Chmielewski

  • 7. Data: 2011-08-18 15:08:45
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    Ciekawszą info. jest, że BRE sprzedał Krukowi wierzytelności w CHF. Po
    prostu mimo rekomendacji S te kredyty są ryzykowne dla banku.
    -----------------

    Co to znaczy "sprzedał wierzytelności w CHF"?

    --
    pozdrawiam, wromek

  • 8. Data: 2011-08-18 19:42:23
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-18 14:39, z wrote:

    > Tak się zastanawiam czy kiedyś banki były głupie czy teraz przesadnie
    > ostrożne ;-)

    a) rekomendacja S (+ 20% zdolność kredytowa) - wyzsze kredyty, bogatsi
    klienci
    b) w momencie rozpoczecia windykacji kredytu w CHF, zamieniany jest na
    PLN. Czyli raportowany jest wlasnie w... PLN.

    A zatem... to nie takie proste.

    --
    http://macierzynski.blip.pl/

  • 9. Data: 2011-08-18 21:15:46
    Od: z <z...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

> [...]
    > b) w momencie rozpoczecia windykacji kredytu w CHF, zamieniany jest na
    > PLN. Czyli raportowany jest wlasnie w... PLN.

    Bardzo chętnie dobrałbym jeszcze trochę franków do mojej puli kredytowej
    :-) Zdolność kredytowa by się znalazła (taka normalna) a potrzebuję na
    mniej niż 50% wartości. Proste pytanie: Czego tu się bać? Kryzysu? Braku
    przebitki na spredzie? To dla mojego dobra?
    Etam...
    Twardym trzeba być nie miętkim :-)

  • 10. Data: 2011-08-19 20:22:00
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-18 23:15, z wrote:

> [...]
    > mniej niż 50% wartości. Proste pytanie: Czego tu się bać? Kryzysu? Braku
    > przebitki na spredzie? To dla mojego dobra?

    Brak zrozumienia skad sie biora takie kredyty ;)
    Przeciez bank albo musi miec te franki jako depozyty (a skad ma miec,
    skoro to dla nas taka egzotyczna waluta) albo jakos inaczej zabezpieczyc
    swoja pozycje (swapy, obligacje, etc). To drugie teraz drogie i
    niedostepne. Stad tez brak takiej oferty

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego