  • 11. Data: 2011-08-19 23:28:03
    Temat: Re: BRE rezygnuje z kredytów detalicznych w CHF
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "MarekZ" j2ibl7$3dj$...@s...cyf-kr.edu.pl

    > Nie wiem czy już było na grupie. Kredytu w CHF w mBanku i w Multi już nie da się
    wziąć.

    Teraz Szwajcaria zacznie kupować swoje franki po kursie 1.2 do złotówki? :)
    Nie wierzę, że to już... A może banki poszły po rozum do głowy -- też nie
    wierzę, bo jednak banki pozostają w służbie tych Szwajcarów...

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 12. Data: 2011-08-19 23:29:27
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Tomasz Chmielewski" 9...@m...uni-berlin.de

    > Kiedys wiedzialy, ze kurs franka bedzie rosnac.
    > Teraz wiedza, ze bedzie spadac :)

    Też tak myślę. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 13. Data: 2011-08-20 07:05:19
    Od: "wromek" <wromek@...poczta.onet.pl>

    > Też tak myślę. :)

    no to fajnie.

  • 14. Data: 2011-08-20 08:25:10
    Od: z <z...@g...pl>

    Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > Przeciez bank albo musi miec te franki jako depozyty (a skad ma miec,
    > skoro to dla nas taka egzotyczna waluta) albo jakos inaczej zabezpieczyc
    > swoja pozycje (swapy, obligacje, etc). To drugie teraz drogie i
    > niedostepne. Stad tez brak takiej oferty

    Etam... biadolenie :-)
    Jest klient co się chce zadłużyć na kolejne kilkadziesiąt lat ale lubi
    ryzyko ;-) Lepszego nie znajdziesz :-)

  • 15. Data: 2011-08-20 11:27:26
    Od: RobertS <b...@x...pl>

> [...]
    > swoja pozycje (swapy, obligacje, etc). To drugie teraz drogie i
    > niedostepne. Stad tez brak takiej oferty

    banki, które udzieliły wielu kredytów w CHF oczywiście muszą zrównoważyć
    tę pozycję, ale jak wiadomo depozyty w tej walucie występują
    b.sporadycznie dlatego też banki równoważą pozycję depozytami w PLN, im
    frank kosztuje więcej tym więcej depozytów w PLN muszą mieć banki, aby
    ściągnąć z rynku więcej PLN podnoszą oprocentowanie lokat w PLN co
    wpływa na ogólny wzrost ich oprocentowania

    oczywiście banki udzielające kredytów w PLN również muszą posiadać
    depozyty, skoro ogólny ich poziom oprocentowania rośnie to one również
    muszą zaoferować więcej, bo kto założy lokatę na 3% skoro inne banki
    dają 5 lub więcej...

    a droższe depozyty to również droższy kredyt, bo bank (w uogólnieniu)
    zarabiają na różnicy w oprocentowaniu depozytów i kredytów

    --
    pozdrawiam
    RobertS

  • 16. Data: 2011-08-20 11:58:37
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <p...@m...pl>

    On 11-08-20 13:27, RobertS wrote:
    > a droższe depozyty to również droższy kredyt, bo bank (w uogólnieniu)
    > zarabiają na różnicy w oprocentowaniu depozytów i kredytów

    Ale za to im wyzszy kurs franka, tym groszowo wyzszy spread - tym wyzsze
    zyski. ;)

    --
    Zapraszam na http://www.bankowymokiem.pl - blog PKO Banku Polskiego
    Zobacz jak wygladaja Szkolne Kasy Oszczednosci http://www.szkolneblogi.pl

  • 17. Data: 2011-08-20 15:42:28
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "wromek" j2nmbj$qqo$...@n...onet.pl

    > no to fajnie.

    W Białymstoku jest wystawa niedaleko kościoła farnego -- na placyku kościelnym
    niejako.
    Piekna_inaczej budowla (napisali, że to dom, więc wierzę -- w tej odległości od
    budynku
    kościoła wiara jest silna) została wkomponowana w stelaże, na których wiszą
    informacje
    o Maksymilianie Marii Kolbym?... Nie wiem, jak to nazwisko odmienić. Mógłbym napisać
    jakoś neutralnie, że jest tam opisana postać MMKolebego, ale trzeba mieć odwagę --
    czyli
    zapytać, jak to odmieniać. Kolbe -- nie prezydent, więc ABW o szóstej nad ranem nie
    zastuka do drzwi w tej sprawie. BTW -- jak Kaczyńskie i Ziobra tak stukały -- było
    OK, ale gdy Komorowski tak zastukał, a raczej delikatniej...

    Wracajmy do Franciszka ze Szwajcarii, czyli Franciszka Szwajcarskiego. :)

    Co ma on wspólnego z franciszkanami, do których zaliczał się Maksymilian Maria Kolbe?

    Trudno zgadnąć... ;)

    -==-

    Ja wierzę w ,,moc przekleństw''. Rolnicy polscy trzymali się dzielnie (nawet
    mnożyli się) w czasie PRLi -- aż tu nagle i niespodziewanie wielki_inaczej
    profesor, Leszek [twu!!!] Balcerowicz nałożył na nich obciążenia procentowe
    rodem z czarnej wodzy...

    -=-

    I teraz czas na Franciszkanów. ;) Znaczna ich część skorzystała z programu
    ,,mieszkanie za ruchanie'', ale byli i inni... Jedni nie zyskali tyle, ile
    zamierzyli, a inni wręcz stracili...

    -=-

    Ale trzeba być chorym umysłowo, aby spodziewać się tego że Szwajcaria będzie
    finansowała nasze budownictwo, :) znając moc cudownej lampy Aladyna, zwanej
    czasami (tu i ówdzie -- zwłaszcza ówdzie) leczniczą lampą Zeptera (żarówka
    halogenowa kosztująca w Polsce 7 tysięcy złotych) czy wartość rynkową
    magicznych garnków Zeptera...

    Szwajcaria żyje z banków -- raczej nie po to, aby dokładać do biednych
    Polaków, których nawet nie prześladowali przodkowie Szwajcarów obecnych...

    -=-

    Białostocka fara (wespół w zespół z Truskolaskim? -- to jego placyk,
    choć kościelny?...) drwi z obecnych franciszkanów tą wystawą. :) Drwi
    i przypomina -- Ojciec Założyciel nie ma kredytu we frankach, on ma
    kredyt zaufania u franciszkanów, płacących mu i proszących o modlitwę
    w sprawie/intencji wiadomej czyli obniżenie kursu franka...

    Wspomniany OZ buduje hotel+SPA itp. a 2011 rok jest rokiem franciszkanów
    i chyba na wiele lat Polacy (nie tylko sami franciszkanie, ale i ci,
    którzy nie są związania z tym ugrupowaniem) to zapamiętają...

    -=-

    MMKolbe (jak mnie uczono wiele lat) mówił, że trzeba liczyć/mierzyć
    siły na zamiary i nie martwić się o pieniądze, które na pewno się
    znajdą -- które na pewno ludzie mu wpłacą...

    Kolbe umarł dobity w Oświęcimiu -- zamienił się z innym człowiekiem/Polakiem
    na śmierć... Przedtem zbudował klasztor w Hirosimie, z którego ruszyła pomoc
    po amerykańskim bombardowaniu jądrowym, a jeszcze wcześniej działał tu i ówdzie...

    Niemcom nie spodobał się...

    Ale tym samym Niemcom spodobał się nasz (ww.) farny kościół -- będący
    dobudówką ;) do mniejszego, białego, zwanego starym. Do tego stopnia
    spodobał się, że nie wyleciał w powietrze razem z pobliską ;) zabudową.

    Niedaleko stąd jest Supraśl. Jako kilkuletnie dziecko biegałem pomiędzy
    cegłami odbudowywanej cerkwi, którą Niemcy wysadzili w powietrze przy
    okazji wysadzania tego i owego, a był tam przemysł ,,odzieżowy'', między
    innymi Bucholtza, znanego powszechnie choćby z Ziemi obiecanej...

    -=-

    Banki zazwyczaj wiedzą, jak pokursuje jaka waluta. :) Nie wiem, skąd znają
    te zapędy kursowania walut... Złośliwi mówią, że banki te kursy tworzą... ;)

    IMO obecny kurs franka szwajcarskiego, euro i złotówki czy forinta był
    zamierzony wiele lat temu, zanim jeszcze była wspólna waluta zwana euro. :)

    -=-

    Ktoś musi płacić na wystawne życie bankierów -- cudowną lampą Aladyna
    czy magicznymi garnkami ze stali nierdzewnej, bądź po prostu kursami...

    -=-

    Aby było jasne -- ja nie mam franków. :) Matka mojego ojca miała na
    imię Franciszka. Umarła w roku pańskim 2003, około 23 sierpnia...
    Przygotowała mi piekło na ziemi -- zapewne dlatego, abym wieczność
    miał w niebie... Po tym, co miało miejsce we wczesnych latach XXI wieku
    nie odbudowałem swego życia. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 18. Data: 2011-08-20 15:47:23
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "z" j2nr19$hen$...@i...gazeta.pl

    > Jest klient co się chce zadłużyć na kolejne kilkadziesiąt lat ale lubi ryzyko ;-)
    Lepszego nie znajdziesz :-)

    Ryzyko? Łaskę banków i bankierów nazywasz ryzykiem?
    W rosyjskiej ruletce masz jakieś, nawet duże, szanse.
    Tutaj jesteś zdany na wolę banku -- na ,,politykę
    pieniężną'' i ,,wolny rynek'', ale sterowany.

    IMO to nie ryzyko, ale polityka. :)

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 19. Data: 2011-08-20 18:59:29
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>

    "Michał 'Amra' Macierzyński" 4e4fa16d$...@n...home.net.pl

    > Ale za to im wyzszy kurs franka, tym groszowo wyzszy spread - tym wyzsze zyski. ;)

    Pozornie -- spready są różne dla różnych banków.

    --
    .`'.-. ._. .-.
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'

  • 20. Data: 2011-08-20 19:21:47
    Od: RobertS <b...@x...pl>

    W dniu 2011-08-20 13:58, Michał 'Amra' Macierzyński pisze:

    > Ale za to im wyzszy kurs franka, tym groszowo wyzszy spread - tym wyzsze
    > zyski. ;)

    spread banki mogą sobie dowolnie zmieniać, jak kurs był za niski to
    sobie go procentowo zwiększyły, a jak CHF kosztuje więcej niż ktokolwiek
    mógł sobie wyobrazić to niestety tak zostało...tracą klienci, a
    zarabiają banki i wszystkie te walutomato-kantory

    --
    pozdrawiam
    RobertS