  • 31. Data: 2002-01-30 10:59:35
    Temat: Re: BSK- karta maestro przedpłacona
    Od: <z...@p...onet.pl>

    Coś mi Onet nie chciał przyjąć posta a jak w końcu przyjął to wszystkie
    cztery próby.
    Potem przepraszałem za tę poczwórność i też nie widać...
    No to przepraszam jeszcze raz.
    Ciekawe czy też w końcu będzie podwójnie.

    Pozdrawiam,
    Ziutek jeden

  • 32. Data: 2002-01-30 12:38:33
    Od: g...@t...net.pl (Grzegorz Dabrowski)

    MK napisal:
    >[...]
    > Chcialem zapytac... Czy tak dzialajace karty w ogole sa gdzies poza Polska
    > znane? Bo jako typowa 'elektroniczna portmonetke' uznac jej raczej nie
    > mozna...
    > Maciej

    http://www.cardreport.com/dirs/prepaid.html

    Pozdrawiam Grzegorz

  • 33. Data: 2002-01-30 13:43:14
    Od: <w...@p...onet.pl>

> [...]
    > ale tam nie ma najważniejszych rzeczy:
    > 1.Opłata za kartę 5 PLZ;
    > 2. Załadowanie karty: pierwsze - bez opłat,
    >                                  kolejne - 5 PLZ;
    > 3. Zastrzeżenie karty - bez opłat;
    > 4. Wypłata gotówki w bankomatach BSK i transakcje handlowe - bez opłat;
    > 5. Wypłata w bankomatach i kasach innych banków krajowych - 5 PLZ;
    > 6. Rozładowanie karty w trakcie i po utracie ważności karty (wypłata gotówki
    w kasie
    > BSK) - 5 PLZ.
    > Czyli w sumie za 10 PLZ (pkt.1 + pkt. 6) można komuś zrobić fajny prezent.

    najlepiej bybyło gdyby można ją było kupić przez internet i przyszłaby pocztą
    albo kurierem oraz gdyby można ją było kupić ze stanem 0zł i nałądować pierwszy
    raz np. za miesiąc.
    niezapominajmy że to maestro (wytwór europay) i ja bym tego nie porównywał do
    VE "niebo a ziemia VE-niebo meastro-ziemia".

  • 34. Data: 2002-01-30 14:11:41
    Od: <z...@p...onet.pl>

    BAH napisał:
    > Ziutek jeden.  4x  napisał:
    ^^^^^^^^^^ :-(((( (4x "(" ... :-) )
    > Tak było teraz mBank blokuje on-line :-)

    Nie wiem co to jest "teraz" - jakoś pod koniec 2001 na Kartach i/lub pbb
    była seria maili/postów o wypłatach w POS-ach w Warszawie, które nie
    powodowały blokad na kontach mB.
    Obawiam się, że nie jest lepiej, bo nawet "kartowcy" zachowywali w tej
    sprawie bardzo znaczący "umiar" :-/
    Być może mB jest tu Bogu ducha winien, a coś było nie tak nie u nich,
    ale dla klienta na jedno wychodzi...

    > Przy 0%  równie dobrze można nosić gotówkę.

    Ale najpierw trzeba wypłacić z konta... :-)))

    Pozdrawiam,
    Ziutek jeden

  • 35. Data: 2002-01-30 16:00:10
    Od: "BAH" <b...@b...pl>

    <z...@p...onet.pl> wrote in message
    > BAH napisał:

    > Nie wiem co to jest "teraz" - jakoś pod koniec 2001 na Kartach i/lub pbb
    > była seria maili/postów o wypłatach w POS-ach w Warszawie, które nie
    > powodowały blokad na kontach mB.

    tzn. wypłacały bez autoryzacji.
    Jak mBank nie wiedział o transakcji, to jak miał blokować ?

    > Obawiam się, że nie jest lepiej, bo nawet "kartowcy" zachowywali w tej
    > sprawie bardzo znaczący "umiar" :-/
    > Być może mB jest tu Bogu ducha winien, a coś było nie tak nie u nich,
    > ale dla klienta na jedno wychodzi...

    Chyba nie do końca skoro ktoś postępuje niezgodnie z procedurami,
    i naraża mnie na straty to niech odpowiada.
    (VE to nie VC).

    > Ale najpierw trzeba wypłacić z konta... :-)))

    Najpierw to tzeba mieć konto na koncie.
    Wypłata to nie problem
    Problem to nagła wypłata (szukanie bankomatu)

    BAH

  • 36. Data: 2002-01-30 16:17:06
    Od: Witold Dębicki <w...@p...onet.pl>

    > kradzieży

    > z VE PKO BP jest to łatwe (nawet przy saldzie zero).

    W BZWBK tez bardzo latwe. Tylko jak za duzy debet zrobisz od razu idziesz
    siedziec, bez wezwania do zaplaty. Wiem bo mialem kiedys takiego klienta,
    oporny byl i nie chcial oddac WBK bagatelka 150k.
    pzd

  • 37. Data: 2002-01-31 08:39:01
    Od: <c...@i...pl>

> [...]
    > i nazwa karty (analogia do prepaidu w komórkach) by kazały - do wysokości
    > salda?
    > A zastrzeganie to ratowanie nawet (i tylko) tego, co jest w saldzie?
    >
    > No bo wtedy to nareszcie byłaby to rozsądna i bezpieczna karta, przy której
    > _naprawdę_ a nie w bankowych legendach ryzykuje się tylko tyle ile chce
    > (saldo karty) i nawet te 5 złotych w obcym bankomacie jest do przyjęcia...
    >
    > Czy ktoś może _wiążąco_ odpowiedzieć na te pytania - np zna regulamin,
    > bo przez telefon do banku nic mi się nie udało dowiedzieć.

    Mam tą kartę, i dają do niej "ogólne warunki ..."
    Temat odpowiedzialności za saldo debetowe jest sprytnie ominięty, ale nie do
    końca.
    Bank zobowiązuje się ponieść odpowiedzialność po zastrzeżeniu karty. Kto
    odpowiada za transakcje z podpisem, nie dokonane przez właściciela, nie mogłem
    wyczytać.
    IMO bank zabezpiecza się nie tylko przed próbą wyłudzenia, ale też przed
    dziurami we własnym systemie (możliwość przekroczenia salda).

    A o próbę wyłudzenia nie trudno. Wszakże na karcie nie ma nazwiska, więc
    wylegitymowanie użytkownika nic nie daje. Wystarczy dać komuś kartę z własnym
    podpisem, niech próbuje dokonać transakcji w sklepie. Jeżeli się do niego
    doczepią, zawsze może twierdzić, że to jego podis, i dostał ją do użytkowania
    przez właściciela, bo przecież wolno.
    Gdy taka transakcja przejdzie właściciel karty zgłasza jej zagubienie i
    kwestionuje dokonaną transakcję (bo przecież podpis na rachunku jest nie jego).
    Kto w takim razie zapłaci za transakcję? właściciel/ sprzedawca/ bank ?

    -hyphen-

  • 38. Data: 2002-01-31 12:57:18
    Od: <p...@p...onet.pl>

    > Zawsze intrygowały mnie VE i Maestro reklamowane jako "bezpieczne" karty
    > debetowe, gdy pojawiały się na pbb informacje o nie blokowaniu przez POS-y
    > (np w mBanku) wypłaconych kwot na rachunku.

    Jest to możliwe w przypadku autoryzowania transakcji w centrum nie związanym
    on-line z twoim rachunkiem. Przykładem może być Kredyt Bank-Polcard lub Lukas
    Bank-BZWBK. Kiedyś było tak w mbanku; teraz jest to już niemożliwe. W przypadku
    BSK również nie ma takiej możliwości.

    > Czy _rzeczywiście_ maestro przedpłacona to odpowiedzialność - jak rozum
    > i nazwa karty (analogia do prepaidu w komórkach) by kazały - do wysokości
    > salda?

    Oczywiście – tak.

    > A zastrzeganie to ratowanie nawet (i tylko) tego, co jest w saldzie?

    Tak.

    > Rozumiem też, że do karty jednak jest jakieś konto - no bo gdzie robić te
    > przelewy z mB... ?

    Jest – numer konta dostajesz wraz z kartą. Wczoraj sprawdziłem – przelew
    dotarł tego samego dnia i bez problemów można wypłacać kasę.

    > A czy jest też możliwość następna - podobno miała też być karta na okaziciela
    > (tego obdarowanego) funkcjonująca bardziej jak banknot lub czek niż jako
    > konto - ale wtedy to już chyba bez przelewów, bo anonimowego konta to już
    > zdaje się "być nie wolno"?

    Tak, tylko prosili, aby obdarowany udał się do oddziału i podał swoje dane.
    Jest to konieczne do ewentualnego zastrzegania karty. Jeżeli tego nie zrobi, to
    nie może jej zastrzec.

    Piotrek - zadowolony użytkownik

  • 39. Data: 2002-01-31 13:02:06
    Od: <p...@p...onet.pl>

> [...]
    jego).
    > Kto w takim razie zapłaci za transakcję? właściciel/ sprzedawca/ bank ?

    Chyba się zaplątałeś. Sam napisałeś, że Bank zobowiązuje się ponieść
    odpowiedzialność po zastrzeżeniu karty, a potem piszesz, że chcesz, aby wykonano
    transakcję i po niej wykonasz zastrzeżenie karty. Na postawione pytanie
    odpowiedź jest tylko jedna.

    Piotrek

  • 40. Data: 2002-01-31 13:33:39
    Od: "MK" <m...@i...pl>

    > Jest to możliwe w przypadku autoryzowania transakcji w centrum nie
    związanym
    > on-line z twoim rachunkiem. Przykładem może być Kredyt Bank-Polcard

    a co to za dziwo?

    lub Lukas
    > Bank-BZWBK. Kiedyś było tak w mbanku; teraz jest to już niemożliwe. W
    przypadku
    > BSK również nie ma takiej możliwości.

    Pod warunkiem, ze pieniadze nie sa blokowane a odrazu zdejmowane z rachunku.
    Jezeli jest to standardowa procedura dla innych kart [blokada i po kilku
    dniach obciazenie] sytuacja przekroczenia srodkow moze sie zdarzyc. Wszystko
    zalezy od tego na jaki czas sa one blokowane. Moze ktos podrzuci regulamin
    tej karty, bo tak to nie ma o czym dyskutowac...

    IMHO ten twor polaczyl w sobie wady karty pre-paid i karty debetowej.
    Jest to zwykla karta debetowa, a przez nazwanie jej przedplacona bank
    ograniczyl jeszcze bardziej [niz w przypadku innych kart] swoja
    odpowiedzialnosc.

    Maciej

    --
    FAQ news:pl.biznes.banki => http://www.faq4pbb.prv.pl